Medlemsskap OSLO

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Medlemsskap OSLO

Post by Owee87 »

Hei alle dere golfentusiaster ! - Redigert -

I år som i fjor ønsker jeg å lufte mine muligheter for medlemsskap i OSLO. I fjor valgte jeg å gå for billig fjernmedlemsskap i og med at jeg ikke var særlig kjent med de ulike banene og mulighetene som fantes rundt omkring. I år ønsker jeg å knytte meg til en klubb i OSLO-området.

Siden jeg er student så ser jeg selvsagt etter klubber som tilbyr studentmedlemsskap. I en fantasiverden finner jeg et fritt spill medlemsskap til under 4000kr med god beliggenhet, kvalitet og alltid ledige tider. I en mer nøktern, realistisk verden så ser jeg for meg et medlemsskap til maksimum 4000kr på en helt ok bane mtp beliggenhet, kvalitet og tilstrømning.

Foreløpig er det to muligheter som fanger min intresse:

1. Medlemsskap i Lommedalen til 2000kr + supermedlemsskap som innebærer fritt spill på Nordhaug og Ballerud for 700kr ekstra.

2. Medlemsskap på Grønmo for 3650 kr ( venter på svar angående studentpriser ).

3. Mørk GK - 2950 kr.

Prismessig og muligheten til å spille "gratis" på tre ulike baner i oslo-området synes jeg er interessant. Jeg er klar over at dette er 9-hulls baner med varierende kvalitet og blant annet lengder (Ballerud spesielt ). I forhold til Grønmo så er dette en bane jeg spilte en del på i fjor og som både er i ok avstand samtidig som jeg trivdes på banen. Men samtidig så synes jeg det er litt dyrt i og med at det bare er 9 hull. Om Mørk er en ok bane så er dette også veldig aktuelt. Spesielt siden de har samarbeid om gratis greenfee på østmarka og halv pris på Borre (familien min bor i Horten ). Er dette en ok bane?



Noen som har andre forslag eller meninger? Dere har godt av å bryne dere litt på problemstillingen siden det ellers er så stille på forumet om dagen :D

Husker fra tidligere forslag om blant annet Mørk GK, Grorud, Holtsmark, oppegård. Vet dere om det er / kommer noen tilbud på disse eller andre baner i området?

Ps! Bor per dags dato på grefsen / storo og har bil tilgjengelig.

Mvh,

Ove Skancke Andreassen
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Medlemsskap OSLO

Post by mully »

Du kan vurdere Haga, der får du sikkert leid for 5000 - 6000 kroner. Da har du tilgang til 27 hull, med lite press. Du har da 18 hull, som er hovedbane, og 9 hull som er medlemssløyfe (ballrenne). Du har også tilgang til Nordhaug sin 9 hulls bane. Haga hadde dårlige forhold i fjor, men hvis dette ikke betyr all verden, hadde jeg vurdert Haga.

Leiefristen på Haga er satt til 3. mai.
TaylorMade
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Medlemsskap OSLO

Post by Yorkie »

Tidligere tråd om emnet, riktignok på engelsk men regner med at det går bra :)

http://www.golfsnakk.no/viewtopic.php?f=27&t=3549
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Medlemsskap OSLO

Post by kristianffs »

Sliter en del med det samme før denne sesongen.

Var medlem på Mørk i fjor, og spilte en del der, samt mye på Østmarka. Mørk synes jeg er en ganske grei bane, noen fine hull i skogen, samt noen mer åpne hull. Absolutt godkjent. I tillegg en bra range (delvis under tak), stor chip/put green samt en 9 hulls treningsbane. Ganske lite trøkk på banen, så fikk som tusle rundt der når jeg ville.
Problemet mitt med Mørk er at det tar omtrent en time å kjøre, pluss litt kø hvis du drar etter normal arbeidstid (kanskje ikke så ille som student). I tillegg var greenene fantastisk trege, iallfall i fjor.

Vet ikke om du har spilt på Østmarka, men jeg synes banen først har 9 halv-kjedelige hull opp-og-ned på et jorde, så 9 mer interessante hull i skogen. Dessverre var det sjeldent jeg fikk noe glede av de siste 9 da det var utrolig vått i fjor, og dammer av leire og vann samlet seg allerede i juni/juli. Tørket utrolig dårlig der, og når du slenger på det regntunge fjoråret så var ikke gleden spesielt stor. Greenene derimot var så godt som perfekte hele året. Østmarka ligger innen rimelig avstand også, så dersom det ikke blir nedbør-orama i år, så er det en fin bane å spille.

Jeg vurderte en stund å bli medlem på Hakadal/Aas golfpark, men synes aksjer er en uting, så blir vel å droppe det. Synd, for banen er veldig fin. Kan fort hende det blir Miklagard for min del. Passer greit hvis du er 21 eller yngre, da slipper du unna med 4040,-
Golf.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Medlemsskap OSLO

Post by TheBigEasy »

Hauger er også en mulighet. Leie av spillerett ca 5000 nå - sikkert lavere i mai. Du kan også overta en aksje med betalt spillerett for 2013. Da slipper du "gratis" i år, men selvfølgelig fra neste år og utover er det vanlig kontigent (ca 8000). Banen har vært meget god de siste årene, selv med mye regn. Greener er også meget bra.
Play your best.
User avatar
Xo1
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 104
Joined: 06 Apr 2011, 21:47
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Miklagard GK
Has thanked: 2 times

Re: Medlemsskap OSLO

Post by Xo1 »

Studentmedlemskap på Mikla kr. 5.000,-

http://miklagardgolf.com/medlem/medlkat12.html
TaylorMade M3 Driver
TaylorMade M1 3 Wood
TaylorMade P730 3i - Pw
TaylorMade Milled Grind HI-TOE 52' 58' 64' Wedger
TaylorMade Ghost-Spider-Putter
Titleist PRO V1
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Medlemsskap OSLO

Post by veggiss »

Miklagard er en no-brainer her

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Medlemsskap OSLO

Post by sirandrew214 »

Og er han "junior", tom 21, så er det 3700,-. Enig med Veggiss her, Mørk er laaangt unna, mens Miklagard ligger ca 15 utafor Oslo sentrum, og ihvertfall foreløpig den retningen ut av Oslo med minst kø...
fletch
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 27 Aug 2012, 01:00

Re: Medlemsskap OSLO

Post by fletch »

Koster 3 900,- for student med spillerett på Hauger. 20 min rett opp Trondheimsveien hvis du bor på Storo/Grefsen.
HitDisaster
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 03 Apr 2013, 13:32
Hcp: alot
Hjemmeklubb: Moss og Rygge Gk / Soongolf
Location: Son

Re: Medlemsskap OSLO

Post by HitDisaster »

Losby, 18+9 hull. Slipper kø ut av oslo. Veldig godt miljø, har flere alternative medlemskap mener jeg og huske. Fin bane, også en bra 9 hulls, norges beste "køllemaker"? Gode treningsfasiliteter. Sjekk ut på http://www.losby.no
Razr fit 9,5
Callaway bb 3w
Callaway x14 pro series 4-PW
Vokey wedges
Ping pal 6
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Medlemsskap OSLO

Post by Owee87 »

Strålende med så mange tilbakemeldinger. Takk til dere :)

Bra informasjon Kristianffs. I og med at det er minimum 1 time å kjøre, i tillegg til resten av bemerkningene dine, så skrinlegger jeg Mørk. Videre er det lett å støtte seg til anbefalinger fra ringrever som dere angående Miklagard. Men om det stemmer at prisen er 3900 for Hauger er dette vel også noe som burde vurderes? Ser også at prisen for meg ( er født i 1987 ) for Losby vil være på 4125kr. Avstanden er jo ganske lik til alle tre banene(Losby, Miklagard og Hauger), men ser at Miklagard er et lite stykke lenger unna. Siden det bare er snakk om noen minutter så er ikke det noen viktig faktor for meg.

På nåværende tidspunkt, etter råd fra dere så står det om disse tre. Jeg har hverken spilt på miklagard, hauger eller Losby og vil dermed lytte til deres tilbakemeldinger når jeg tar min avgjørelse. Hvorfor er Miklagard en no-brainer veggiss med tanke på at medlemsskap der vil koste +/- tusen kroner mer enn Hauger og Losby(som jeg har forstått er på nivå med Miklagard)? Spør selvsagt siden jeg ønsker en liten dytt i en eller annen retning og gjerne vil ha litt tips om fordeler og ulemper.

Hvordan står banene til hverandre i forhold til andre faktorer som vanskelighetsgrad og trøkk på banen? Et annet element som jeg må ta hensyn til er at det vil bli dyrt for venner av meg å bli med på en runde, i og med at greenfee er så høy. Av den informasjonen jeg fant på nettsidene til de respektive klubbene er det ingen av de som tilbyr redusert greenfee til gjestespiller innen mitt medlemskapskategori. Da er det bra at jeg har en del venner som spiller golf, siden alle har råd til en runde eller to i alle fall :) Eventuelt overtale de til å bli medlem selv.

Oppsummert så står det mellom Losby, Hauger og Miklagard. Så håper jeg på nye tilbakemeldinger slik at jeg klarer å bestemme meg for en av disse tre :) Takk igjen!
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Medlemsskap OSLO

Post by veggiss »

Hauger har jeg aldri spilt, så den kan jeg ikke uttale meg om.

Losby: Har slitt med forholdene de siste årene, hvordan de ligger an i år aner jeg ikke. Banen er knall, men tøff. Rangen suger, og litt begrensede treningsmuligheter.

Miklagard: Norges beste bane i følge alle rankinger. Banen er "et jorde på kløfta" i følge enkelte, og er heller ikke min favoritt, men hullene har flott design og stor variasjon. Forholdene pleier også å være veldig bra, spesielt greenene, selv om banen var regntung i hele fjor. Treningsforholdene er vel norges beste? Gressrange, stort område for nærspillstrening etc.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Medlemsskap OSLO

Post by stianm »

Oppoverbakken på rangen er det eneste som trekker ned treningsmulighetene på Losby.

Ellers er 2 puttinggreener, en semi-nærspillsgreen og et korthull på oppmot 120m (mellom hull 3-4) OK i min bok :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Medlemsskap OSLO

Post by veggiss »

stianm wrote:Oppoverbakken på rangen er det eneste som trekker ned treningsmulighetene på Losby.

Ellers er 2 puttinggreener, en semi-nærspillsgreen og et korthull på oppmot 120m (mellom hull 3-4) OK i min bok :) Men om dette er begrenset så må jeg få alternativer for dit vil jeg :)
Ok, da trekker jeg tilbake det med treningsmulighetene, glemte området oppe ved 3/4 der...rangen er uansett crap sammenlignet med Miklagard da.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Medlemsskap OSLO

Post by stianm »

veggiss wrote:
stianm wrote:Oppoverbakken på rangen er det eneste som trekker ned treningsmulighetene på Losby.

Ellers er 2 puttinggreener, en semi-nærspillsgreen og et korthull på oppmot 120m (mellom hull 3-4) OK i min bok :) Men om dette er begrenset så må jeg få alternativer for dit vil jeg :)
Ok, da trekker jeg tilbake det med treningsmulighetene, glemte området oppe ved 3/4 der...rangen er uansett crap sammenlignet med Miklagard da.

Helt enig ang. rangen. Jeg stikker som regel til Mikla selv på sommerstid for rangesesjonene mine. Den flate litt hellende rangen gjør underverker med svingtempoet. Det er ett annet bilde i motbakke :\
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
HitDisaster
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 03 Apr 2013, 13:32
Hcp: alot
Hjemmeklubb: Moss og Rygge Gk / Soongolf
Location: Son

Re: Medlemsskap OSLO

Post by HitDisaster »

Står litt om mulighetene her hvis du ønsker og leie fullverdig medlemskap. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... uery=losby

"For your record", jeg aner ikke hvem som eier annonsen
Razr fit 9,5
Callaway bb 3w
Callaway x14 pro series 4-PW
Vokey wedges
Ping pal 6
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Medlemsskap OSLO

Post by CharlieB »

Skal vel være litt forsiktig med å være for svær i kjeften siden jeg bor og spiller i Bergen, men jeg er helt enig med veggiss, Mikla er i denne sammenhengen en no-brainer. Jeg spiller både Hauger og Mikla når jeg er på østlandet, (siden jeg opprinnelig er derfra). Hauger er en flott, utfordrende bane, med bra design, nesten alltid godt vedlikeholdt, (så bra som værforholdene tilater) og går du av med en god score så er du virkelig fornøyd. MEN, Miklagard er ett nummer større, treningsforholdene er de beste jeg har sett i Norge, vedlikehold ditto, designet er veldig bra. Varierte hull og rimelig tøffe utfordringer uansett hvilket nivå du er på. Aberet er selvfølgelig at mikla virkelig er bare ett jorde å se på. (Kødder ikke :)

Hva som er norges beste bane er i beste fall en vanskelig diskusjon, men Miklagard vil alltid bli nevnt i en sånn sammenheng.

Ett lite forbehold - jeg har til dags dato ikke vært på Losby.

my 2 cents
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Medlemsskap OSLO

Post by GunnarBull »

I enkelttilfeller dreier dette seg om smak og behag, og egentlig burde du spilt alle banene selv et par-tre ganger. Jeg har selv vært medlem på Hauger før jeg ble medlem på Miklagard, og har aldri angret et sekund. Hauger er en morsom og utfordrende bane å spille - det samme gjelder forsåvidt Losby også - men Miklagard er hakket bedre på det meste.

Miljøet synes jeg er utrolig bra, men det er kanskje fordi jeg selv passer inn der :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Xo1
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 104
Joined: 06 Apr 2011, 21:47
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Miklagard GK
Has thanked: 2 times

Re: Medlemsskap OSLO

Post by Xo1 »

Kjøretid fra Storo: Losby og Hauger 23 min og Mikla 29 min. I rush trafikken går det nok vesentlig raskere til Losby enn de to andre.
Jeg er ikke medlem på noen av de tre banene, men har vært medem på Hauger, har spilt en del på Mikla, og en del på Losby. Skulle jeg velge hadde det uten tvil blitt Mikla. Har en avtale om å leie en spillerett der selv, i tillegg til at jeg er medlem på Larvik.
TaylorMade M3 Driver
TaylorMade M1 3 Wood
TaylorMade P730 3i - Pw
TaylorMade Milled Grind HI-TOE 52' 58' 64' Wedger
TaylorMade Ghost-Spider-Putter
Titleist PRO V1
rifer
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 04 Dec 2012, 18:23
Hcp: Avhengig av dagsform
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Medlemsskap OSLO

Post by rifer »

Ser at mange har snakket om Hauger, Mikla og Losby. Dette er kanskje ikke så viktig å ta med i beregningen hvis man bare skal leie et medlemsskap for et år, men jeg syns det er viktig å vurdere hvor "gjenspilbar" banen er. Dvs, spiller man 30-40 + runder i året på en bane er det viktig at ikke banen blir kjedelig.
Har vært juniormedlem på både Losby og Miklagard i sin tid, men har nå kun aksje i Hauger. Jeg syns rett og slett den er mer interessant enn Mikla og Losby over tid, og valgte derfor Hauger når jeg skulle velge bane. Det er selvfølgelig personlig preferanse, og har hatt diskusjonen med medlemmer fra både Losby og Miklagard, og de fleste av oss står hardnakket på at egen hjemmebane er den banen som er mest interessant over tid :twisted:

På den annen side, etter at Hauger i 2012 ble med i FCG så ble det mye enklere å fordele spillingen over tre baner, som jo er knallbra for aksjonærene.
Post Reply