Kollektiv høstdepresjon?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Kollektiv høstdepresjon?

Post by furu »

De siste dagene har jeg grublet over forskjellige årsaker til den dalende aktiviteten her inne;

1. Kollektiv høstdepresjon i takt med stenging av banene.
2. Alvorlige feil på bredbåndsnettet i Norge.
3. Massemorder som dreper folk etter antall innlegg på golfsnakk.no..... da er jeg sistemann i rekken :D

Det tar seg opp igjen snart, det er jeg sikker på.
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Kollektiv høstdepresjon?

Post by Keyser »

Som så ofte før leser jeg et halvt innlegg, og svarer på noe helt annet en det innlegget faktisk handler om...sletter derfor "rælet" mitt.....og prøver meg igjen...

Hvorfor folk er mindre aktive? Tja., følger med på scangolf, golfsiden og golfsnakk. Forumaktiviteten på scangolf ser ut til å dale, mens det er bra med innlegg på golfsiden. På golfsiden er det høy temperatur og etter min mening en god del ikke-saklige innlegg, kanskje det er medvirkende til en viss underholdningsverdi.

Klarer vi å holde forumet saklig, med god kvalitet på innleggene, så kommer nok aktiviten og antall skrivende til å øke også etterhvert
Last edited by Keyser on 28 Oct 2009, 21:03, edited 2 times in total.
</Keyser>
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Kollektiv høstdepresjon?

Post by Long-Hit-Wonder »

Ja,det går tregt her nå.Kan forøvrig si at jeg ikke var så altfor imponert over aktiviteten her i høysesongen heller,men da kan man vel alltids legge skylden på at folk er for opptatte med golf til å sitte her å sluntre.

Føler jeg gjør mitt ved å henvise til dette forumet i min diskusjon.no signatur,men det later imidlertidig til at det ikke har gjort store underverker for populæriteten her.

For å øke populæriteten i disse dager er det ikke annet enn reklame som gjelder.Folk må få et forhold til dette forumet og få inntrykket av at golfsnakk.no er det eneste stedet for norske golfere.Kan lage et eksempel; Hvilke nummeropplysning ringer du når du trenger hjelp til telefonnr?.Jeg ringer til 1881.no,hvorfor?.Fordi de driver og har drevet masse reklame som nettopp gir folk forholdet og inntrykket av at det er kun 1881 som finnes.

Et annet eksempel er firmaet VitaePro som driver med kosttilskudd.Reklame er hva som har gjort dette firmaet stort og velkjent her til lands,de satset alt på reklame og det lønte seg.

Hvordan kan golfsnakk.no drive reklame på en effektiv måte?.

Ved tanke på at dette høyst sannsynlig må skje vederlagsfritt,så er det ikke mange valgene som er igjen utenom de mest obligatoriske som facebook,reklame gjennom signatur i andre forum og jungeltelegrafering.Golfpegger med reklame var en god ide fra forumbrukere og kan være effektive hvis korrekt brukt.Dele dem ut som en gest ved større turneringer om mulig.

Videre burde det være mulig å kunne få til en eller annen form for artikkel (eksempelvis i bladet "Norsk Golf")eller et video/radioinnslag om dette forumet gjennom vennskap og kjennskap som gir forumet litt omtale.

Til sist bør vi også ta høyde for at mange ivrige golfere ikke er datakyndige og flittige brukere av nettforum pga høy alder.Dette er trist da det finnes mange blant dem som garanert ville satt litt pris på golfsnakk.

Jeg bare tillot megselv å slenge ut noen løse tanker fra her jeg sitter,men vil gjerne høre om noen andre ideer for å bringe dette forumet ut til folket.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Kollektiv høstdepresjon?

Post by Long-Hit-Wonder »

Keyser wrote: På golfsiden er det høy temperatur og etter min mening en god del ikke-saklige innlegg, kanskje det er medvirkende til en viss underholdsverdi.
Enig med deg Keyser,golfsiden er ganske sørgelig.Etter min forståelse så inneholder omtrent hver andre tråd en eller annen form for drittslenging,personangrep og andre usakligheter.

Evig glad for at jeg fant dette golfforumet. :D
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kollektiv høstdepresjon?

Post by furu »

Tror det bare er å bite i det sure eplet og innse at det ikke "tar av". Golf i Norge er smalere enn man får inntrykk av. Av alle jeg møter er jeg sikker på at toppen 1 av 10 er så interessert at de bruker tid på golfforum og andre nettsider for å diskutere, sjekke nyheter osv.

Scangolf har minimal aktivitet. Golferen.no det samme. Golfsidens tall er oppblåst og aktiviteten dreier seg 99% rundt Henrik Bjørnstad. Når det kommer til skikkelige diskusjoner er faktisk golfsnakk.no størst. Og det mener jeg er en objektiv vurdering.

De aller fleste golfspillere i Norge spiller i turbukser, bruker slitte Topflite køller og koser seg med det. De bryr seg fint lite om forum.

Jeg holder det uansett gående. Noen må vel lure på om jeg ikke har annet å gjøre på her i livet :lol:

En liten ting jeg har tenkt på, håper stooy ikke blir sur nå :oops: Golfnews er en fin, norsk side med god oppdatering på nyheter. Ser for meg at den + golfsnakk.no hadde utfylt hverandre perfekt. Et saklig, seriøst sted å diskutere artikler de har legger ut + alt annet selvsagt.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Kollektiv høstdepresjon?

Post by kevin »

Synes jeg skriver like mye som før jeg da...sikkert fordi jeg er golf-gal :lol: Men har merket at det dabber av igjen,mange av de "faste" skriver bare sjeldent her nå. Du er nok den mest aktive av alle Furu. Og bra er det. Kan hende endel bare leser også,og ikke skriver noe særlig. Enig i karakteristikkene av de andre forumene,er mye visvas,men dukker opp en interessant tråd i ny og ne. Og uten hysteriet rundt Bjørnstad hadde vel ikke Golfsiden hatt mye annet enn all mulig oppgulp,hetsing og kverulering. Men det hender jeg er innom og leser litt der,som sagt noe er interessant.

Må nok betydelig markedsføring til for å få til stor oppgang i aktiviteten. Dessverre tror jeg nok at de andre forumene har sine grupper av golfere som har holdt på lenge,kjenner hverandre og de som driver sidene. De kommer nok ikke til å bytte ut det mot golfsnakk.no tror jeg,men noen har jo vært innom her og prøvd seg. Men det er vel for lite aktivitet her til at de gidder

Synd om det skal bli helt dødt her,selv om vinteren er på vei så skjer det mye ute i den store verden som er verd og fortelle og diskutere
Post Reply