SLDR rescue

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

SLDR rescue

Post by CharlieB »

Hva er egentlig forskjellen på de to versjonene som kommer i salg etterhvert?

Ser at det er forskjellig skaft og at Tour versjonen nok har ett tyngre skaft(?) Litt noldus når det gjelder utstyr, så hva er egentlig betydningen / forskjellen for meg som 10 hcp er og relativt midt på treet når det gjelder lengde og svinghastighet? Ligger og dupper under 100 Mph med driver i følge HD simulatorene på bgs, (snitter vel sånn 97 / 98).
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SLDR rescue

Post by furu »

Absolutt nøyaktig samme hode. Som du sier er det skaftet som er forskjellen. TP skaftet er litt tyngre ja. Kjenner jeg dem rett er kickpoint også litt (kanskje minimalt) høyere og mulig litt lavere ballbane. De roter ikke så voldsomt mye med det. TP køllene kjøpes stort sett av tourelskende supergolfere på amerikanske forum som ønsker seg en "tourkølle" med "tøft" skaft. TM kan jo ikke lage noe de ikke klarer å spille med :)

Du klarer fint å svinge helt supert med både TP og standard. Du må prøve dem for å se om den ene passer bedre enn den andre. Det er nok så minimale forskjeller for de fleste at det blir vanskelig å gi en anbefaling.

Hvis det er dette hodet du vil ha anbefaler jeg deg å sjekke om de har demoskaft på BGS. Prøv de forskjellige - PX, Fujikura Fuel, RIP ++. Da skal jeg love deg at du merker forskjell. Hvis du tar et skaft som er stivere gjennom hele profilen vil det sikkert oppført seg ganske likt i regular som stiff i standardskaftet.
Instagram @christianfuru
bbelsnes
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 14 Feb 2014, 14:00

Re: SLDR rescue

Post by bbelsnes »

Jeg kjøpte driver,n SLDR etter fitting. Svinghastigheten min er 100-104mph. Testet da begge Standard og tour. Slo lengre og mindre spredning med det lette standard skaftet. Har en rask swing så enskulle tro det var motsatt. Ville ikke kjøpt SLDR Tour uten å ha prøvd køllen.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: SLDR rescue

Post by CharlieB »

Takk for tips, Bgs har ikke fått de inn enda, men de kommer vel.
Post Reply