Utstyr i sosiale media

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Utstyr i sosiale media

Post by furu »

Jeg har skrevet denne saken om utstyrsprodusenter i sosiale media.

Følger dere noen av dem? Hvem er flinkest?

Nikes tall er ganske enorme med over to millioner følgere på Facebook. De har også høyt tall på Twitter, men jeg syns ikke de klarer å utnytte det.
Instagram @christianfuru
User avatar
jenstf
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 29 Jul 2014, 20:17
Hcp: 29.7
Hjemmeklubb: Mørk GK
Location: Spydeberg

Re: Utstyr i sosiale media

Post by jenstf »

Følger bare Callaway (Twitter og FB). Det hadde dere vel ikke trodd om meg, med tanke på det vide spekteret av produsenter i bagen min? :lol:
Synes de er ivrige på sosiale medier, men jeg har dessverre ikke noe særlig til sammenligningsgrunnlag med andre produsenter.
  • Callaway FT Optiforce 460cc @ 12.5°
  • Callaway Big Bertha Alpha 815 2h @ 17°
  • Callaway X2 Hot 3h og 5h
  • Callaway X Hot 4h og 6h
  • Callaway X Hot 7i-pw
  • Callaway Mack Daddy 2 (52/56/60)
  • Odyssey Metal-X 2-Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyr i sosiale media

Post by furu »

Callaway er kjent for å være mest frampå. Harry og Chad er hyper. De involverer også mange mennesker fra firmaet i videoene sine.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Utstyr i sosiale media

Post by Golffreak »

Nike Golf kan jo starte med ha nettsidene sine oppe mer enn 1% av dagene i året.. Jeg har faktisk flere ganger forsøkt å gå inn for å sjekke ut produktene deres, men som regel har de vært nede. Er stort sett bare rett etter en lansering de er oppe, merkelig nok...

Jeg driter i hva produsentene gjør på Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat og hva de bruker tiden på.. Det er altfor mye støy med ørkesløse tråder, reklamebannere og manglende info (hvor mye får du sagt på Twitters begrensede tekst liksom...). Forbruker-forum på Facebook er jo vel og bra, men jeg går ikke inn på produsentenes sider (web eller Facebook) for å forsøke finne objektiv informasjon... For det første så er det bare fan-boysa som skriver inn på produsentenes egnes sider, kritikk kan bli sensurert og jeg bruker kilder fra tredjepart (som Golfsnakk :-)). Youtube er en annen sak, men nyttige videoer de har lagt ut på youtube er også essensielt å ha på nettsidene.

Ukritisk bruk av "sosiale medier", fordi at noen sier at det er det nye buzz-ordet, taper sannsynligvis selskapene på. De må ha en helt klar plan hva de ønsker å oppnå og hvordan de skal eksekvere på dette. Er dessverre mange bedrifter generelt som tar i bruk Facebook kun fordi de ikke klarer å publisere på nettsidene sine....
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Utstyr i sosiale media

Post by Sharky »

Bruk http://www.nike.com/us/en_us/c/golf

US link funker bedre en NO
"The more i practice, the luckier i get"
Post Reply