PGA tour 2014/2015

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

Freud wrote:I følge Haugsrud og noen her, så er Rory "ekstremt god". Så ikke noe til det i dag på Bay Hill, der han er nr. 30 og fire slag bak lederen. Men han kan naturligvis fortsatt vinne.
Når du skriver noe sånt etter dagens runde, da må man jo tro du har kommet hjem og sett leaderboarden, men ikke sett på selve live-sendinga og ikke hørt intervjuet med ham etterpå.

Gutten har trent knallhardt på svingen siden den - til han å være - var litt off for to uker siden. Det fokuset viste seg godt, gjennom at han nå traff 17 av 18 greener in regulation. Han var etter runden veldig fornøyd med at den delen av spillet var kommet på plass. Det sier litt at han er "bare" fire slag bak lederen etter en runde hvor stort sett ingen putter ville i.

Med det lange spillet Rory viste nå, så har jeg store forventninger til ham til Masters. For de ukene som er igjen nå, da har han alle muligheter i verden til også å få puttingen på plass før årets første major.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: PGA tour 2014/2015

Post by mully »

Freud wrote:I følge Haugsrud og noen her, så er Rory "ekstremt god". Så ikke noe til det i dag på Bay Hill, der han er nr. 30 og fire slag bak lederen. Men han kan naturligvis fortsatt vinne.
Unnskyld meg, men har du et problem eller? Det er ikke bare pegge opp ballen, og skrike birdie på hvert hull. Du er så trangsynt i ditt syn på verdens beste golfer, og hvordan denne sporten fungerer, at det nesten er skremmende.
TaylorMade
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Freud »

Jeg skrev bare at Haugsrud og noen her har påstått at Rory er "ekstremt god". Det betyr i klartekst at han er bedre enn alle de andre (for det kan vel ikke være så mange andre som også er ekstremt gode?) og/eller ligger på et nærmest ufattelig høyt nivå. Det er kun det uttrykket jeg mener må bevises av dem som bruker det.
Jeg så hele sendingen i går, og observerte ikke noe "ekstremt godt" spill fra Rory.
Jeg har ikke krevd birdies, jeg bryr meg ikke om at han har trent beinhardt o.a. Jeg har bare etterlyst dokumentasjon på at han er "ekstremt god" i praksis ute på banen. Det må vel mully og Snowman kunne vise til?

Rory er naturligvis en av verdens beste spillere, men at han akkurat nå er verdens nr. 1 tviler jeg på. Og at han er "ekstremt god" er ikke sant.
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Drizzit »

Freud wrote:Jeg skrev bare at Haugsrud og noen her har påstått at Rory er "ekstremt god". Det betyr i klartekst at han er bedre enn alle de andre (for det kan vel ikke være så mange andre som også er ekstremt gode?) og/eller ligger på et nærmest ufattelig høyt nivå. Det er kun det uttrykket jeg mener må bevises av dem som bruker det.
Jeg så hele sendingen i går, og observerte ikke noe "ekstremt godt" spill fra Rory.
Jeg har ikke krevd birdies, jeg bryr meg ikke om at han har trent beinhardt o.a. Jeg har bare etterlyst dokumentasjon på at han er "ekstremt god" i praksis ute på banen. Det må vel mully og Snowman kunne vise til?

Rory er naturligvis en av verdens beste spillere, men at han akkurat nå er verdens nr. 1 tviler jeg på. Og at han er "ekstremt god" er ikke sant.
Her har du dokumentasjon på at Rory er ekstremt god:
http://espn.go.com/golf/player/results/ ... ry-mcilroy
https://www.google.no/?gws_rd=ssl#q=ror ... best+shots

Er ikke vanskelig å finne. (tok ca 20 sek)
Det som overrasker meg er at det finnes golfspillere ikke klarer å se de helt åpenbare ekstreme valitetene Rory har som golfspiller.
En annen ting at du baserer argumentasjonen din kun på det du så i "hele går". Ser du ikke selv hvor idiotisk det er??
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Freud »

Jeg så også alle fire dagene i forrige turnering, og den forut for den der Rory ikke klarte cuten.
Jeg vet jo ikke hva Haugsrud og du mener med uttrykket "ekstremt god", men for meg har ikke dette noe med hans resultater å gjøre. Det er selve spillet jeg sikter til. Man kan godt være nr. 1 i verden uten å spille ekstremt godt. Var Kaymer eller Donald ekstremt gode da de var nr. 1?

Jeg ser ikke noe som er "ekstremt godt" i Rorys spill. Han spiller jo kjempegod golf innimellom, men ikke ekstremt. Og en del dårlige slag. Ekstrem betyr å "gå til den ytterste grense". Rory er langt derfra. P.t. er det flere spillere som er bedre enn ham. Tiger var på sitt beste kanskje ekstremt god.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by kevin »

Er det noen som ikke har fått med seg at Freud-nicket kun er her for å fyre opp alle andre, og kverulere mest mulig?
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Hagen »

Kommer jo helt an på hvor en skal legge lista for hva som er ekstremt bra. Jeg vil si de i verdenstoppen er ekstremt gode. Men i forhold til hverandre synes jeg ikke noen er ekstreme, slik som Messi er i fotball.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: PGA tour 2014/2015

Post by mully »

Freud wrote:Jeg så også alle fire dagene i forrige turnering, og den forut for den der Rory ikke klarte cuten.
Jeg vet jo ikke hva Haugsrud og du mener med uttrykket "ekstremt god", men for meg har ikke dette noe med hans resultater å gjøre. Det er selve spillet jeg sikter til. Man kan godt være nr. 1 i verden uten å spille ekstremt godt. Var Kaymer eller Donald ekstremt gode da de var nr. 1?

Jeg ser ikke noe som er "ekstremt godt" i Rorys spill. Han spiller jo kjempegod golf innimellom, men ikke ekstremt. Og en del dårlige slag. Ekstrem betyr å "gå til den ytterste grense". Rory er langt derfra. P.t. er det flere spillere som er bedre enn ham. Tiger var på sitt beste kanskje ekstremt god.
Kan ikke du nevne hvilke spillere som er bedre enn han da? "Tiger var på sitt beste kanskje ekstremt god..." Javel, hørt det også.

Du henger deg kun opp i "ekstremt godt" uttrykket som er brukt av en kommentator. Hvordan man tolker dette, er selvfølgelig individuelt. Din argumentasjon og kunnskap om golf er i mine øyne på et lavmål av dimensjoner. Det å stille spørsmålstegn ved om spillere som når nr. 1 på verdensrankingen, er fantastisk imponerende. Man blir ikke nr. 1 ved å klare en cut her og der.

Luke Donald var nr. 1 i 2011 / 2012. i 2011 vant han pengelisten på PGA tour og Europa tour.

Rory vant 2 Majors i fjor, han vant BMW PGA Championship på Europatouren og WGC Bridgestone Invitational. Samt at han vant pengelisten både på PGA Touren og Race to Dubai. Han siste resultater på Europatouren forløper seg slik: 1, 2, 2, 2, 2, 1, 1, 1

Og her sitter du, og henger deg opp i EN runde, hvor han treffer 17 av 18 greener, men dessverre er putter iskald, og ender med 34 putter.

As we speak er Rory -3 etter 11 hull på runde 2, og T7 i turneringen.
TaylorMade
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

kevin wrote:Er det noen som ikke har fått med seg at Freud-nicket kun er her for å fyre opp alle andre, og kverulere mest mulig?
Vel, Kevin, kanskje du har rett i det. Kanskje han skriver ting han selv ikke mener, kun for å kverulere og fyre opp andre. Jeg skal ikke utelukke det. Og hvis han skriver ting han selv ikke mener, bare for å fyre opp andre, da er det trolling.

Likevel, rent generelt er det der en beskyldning som også kan brukes som hersketeknikk, for å ta person og ikke sak. Derfor bør den ikke brukes for lettvint. Jeg har selv diverse ganger blitt stemplet for å trolle og kverulere i situasjoner hvor jeg har uttrykt noe jeg faktisk mener. Noen har da gått så langt som å beskylde meg for å ha et ønske om å ødelegge forumet. Men hvis man skriver noe man faktisk mener, da bør man møtes med diskusjon på sak og ikke på person. Det gjelder også hvis man uttrykker en mening man er realtivt alene om, eller en mening andre synes er idioti.

Så greit, påpek gjerne trolling de gangene du eller andre er helt overbevist om at det er det det er. Men er man i tvil om noe er trolling eller noe ærlig ment som man syns er dumt eller som man er helt uenig i, da bør man i den type tvilstilfeller velge å tro at den andre bare uttrykker ærlig dumskap.

Jeg for min del troller nemlig ikke, selv om jeg også sikkert kan skrive mye spissformulert, ironisk, eller som folk av andre grunner synes er dumt eller kan fyres opp av. Men da er det ikke trolling, derimot bare noe som av andre kan oppleve som idioti.

Om Freud troller eller ikke, det skal jeg ikke si noe sikkert om. For særlig på temaer som det om Rory nå i det siste, skjønner jeg godt at det kan mistenkes.

PS: Rory er nå -7 for dagen, etter 16 hull, -9 totalt, oppe på T2. Det blir vel en del som går foran ham av de som skal spille i kveld, men jeg tror vi kan konstatere greit at han har vist i dag hva han går for. Og han er "ekstremt god":)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

Æsj da! Bogey på 17.! Føles nesten som jeg jinxet han, og hvis det var noe jeg ikke ville så var det det. GO, RORS !!!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Freud »

Jeg har sett Rory i alle de PGA-turneringen han har spilt i år, og han har ikke vært ekstremt god der. Jeg bruker da ikke hans plassering på WGR som dokumentasjon, men det spillet han viser.
Hagen har rett. Vi bør måle disse toppene mot hverandre, ikke mot oss amatører. Målt mot sine konkurrenter på verdenstoppen er Rory ikke ekstremt god. Tiger var i flere år ekstremt god i forhold til sine konkurrenter. Det var jo noen av dem som da sa at "Tiger driver med en annen idrett enn oss".
Det er mange på Rorys nivå. Jevnheten er så "ekstrem"(!) at det er vanskelig å si hvem som til enhver tid er best. Etter min mening er disse på hans nivå (eller bedre?) er -uavhengig av rankingen: Bubba, Reed, D. Johnson, Stenson, Rose, Day, Walker og Koepka.

Jeg skriver alltid det jeg mener, jeg kverulerer ikke med vilje og jeg er altså ikke et nettroll. Det som andre synes er dumt, står jeg personlig inne for.
Fuglen
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 03 Mar 2015, 10:19
Hcp: 30+
Location: Oslo

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Fuglen »

Jeg har lært meg noe fra eventyrene. Greit med et troll, for det er lettest å bli helt der det fins et troll!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by kevin »

Fin runde av Sean O'Hair i dag også. Er på delt 6.plass nå. Danny Lee gikk 8 under, skal han få sitt gjennombrudd denne uka?
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by TheBigEasy »

Hmmm. Abuse or argument…?
Play your best.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

Hehe, bra Ernie :) ... skulle også likt å høre "Four Yorkshiremen" snakke om hvordan det var da Tiger var på topp:)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

Det kan gå mot en brutalt lav cut-grense i kveld. G-Mac er ferdigspilt på par, og han ligger da an til å misse cuten. Jeg tror ikke utviklingen utover kvelden kommer til å redde ham. Hvis cut-grensen beveger seg, tror jeg heller det går i retning av at også de på -1 faller ut.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

De eneste topp-20-spillerne fra OWGR som er inne på topp-20 av leaderboarden i API nå, det er Rory og Stenson.

Håper en av dem vinner! Go, Europe! :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by kevin »

Skikkelig dårlige greener på Bay Hill i år. Skjønner godt at de skal legge nytt gress
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

Interessante synspunkter, særlig at kommentatorene kritiserer dommerne fordi de brøt Stensons rytme, så de er enige i at det kan ha kostet ham seieren:

http://espn.go.com/golf/story/_/id/1248 ... clock-golf

Tydeligst her: "SportsCenter" anchor Jonathan Coachman: I think it is in poor form that the PGA Tour would put anyone on the clock with four holes to go. It's kind of like an official in the final minute of a big game: Swallow your whistle. You should understand the situation and where you are in the tournament. A player teeing off at 9 a.m. on a Sunday should not be treated the same as a player in the final group with a chance to win a million bucks. I absolutely think it could have changed Stenson's flow, probably more mentally than it did physically.

... og her en lengre artikkel fra en annen av dem, Harig:

http://espn.go.com/golf/story/_/id/1253 ... ional-golf
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by kevin »

Tøffe forhold i San Antonio i dag, mange høye scorer. Gmac har trukket seg pga skade
Post Reply