AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

Tid for ny turnering på PGA Tour. Denne uken er de på tradisjonsrike Pebble Beach. Både Pebble Beach Golf Links og Spyglass Hill skal spilles denne uken. Mindre kjente Monterey Peninsula CC.



Vår alles kjære Henrik Bjørnstad er med. Hvilke forhåpninger kan vi ha til ham? Skal vi få nok en $12.000-uke eller blir det et aldri så lite gjennombrudd med topp 15?

I feltet finner vi bl.a. Brian Gay, Rickie Fowler, Harrington, Imada, Dustin Johnson, Jim Furyk, Sean O'Hair, Vijay Singh og Rory Sabbatini. I tillegg har Sergio Garcia flydd økonomiklasse til USA (han tjener jo nesten ikke penger for tiden.....). Luke Donald er min favoritt denne uken. Han spilte til tider utrolig bra på Riviera. Dustin Johnson vant her i fjor (tre runder pga. værforhold), er i bra form og må også finne seg i et aldri så lite favorittstempel. Phil Mickelson har funnet ut at han har tid til dette (men ikke Accenture Matchplay neste uke....) men jeg har ikke tro på ham. Ustabil både når det kommer til spill og humør. For mye greier med Ping køllene som påvirker ham.

Dette er pro-am så vi får "heldigvis" se en haug mer eller mindre flinke kjendiser og mer eller mindre kjente fjes. Tom Brady (NFL qb), Josh Duhamel, Don Cheadle, Kenny G!!!!!, Andy Garcia, Ray Romano og George Lopez er blandt de mest kjente. To veldig bra golfere som vi sikkert får se ganske mye er Tony Romo (NFL) og Kelly Slater (surfer). Begge har imponert meg tidligere.

Pebble Beach Golf Links hull #7
Image

Været for torsdag og fredag ser ikke bra ut. Litt bedre i helgen, regner med at vi får se fire runder i år. Her finner du live webkamera fra Pebble Beach. Grått og vått for øyeblikket.

Dere som ikke har Viasat Golf kan sjekke her i morgen. Kommer sikkert noen linker til sendinger. Bjørnstad slår ut 19.12 norsk tid på Monterey Peninsula CC. Spiller i par med amatøren Carmine Giovinazzo fra CSI NY. Spiller også sammen med Troy Merritt/Rob Morrow (Numbers og den fantastiske Northern Exposure).
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

Intervju med Dustin Johnson. Sier at han kunne banen godt i fjor siden han har spilt den på tv-spill :D Akkurat det jeg holder på med for tiden - forbereder meg til spill på PGA Tour gjennom hundrevis av runder på PS3 :lol:

Når Johnson nevner Monterey som en veldig lang bane så skjønner vi at den blir vrien. Han spilte treningsrunde med Overton, Every og Levin og var den eneste som kom inn på to på det ene par 4 hullet. Banen er bare 6.900 yards men den spiller altså vesentlig vanskeligere enn det skulle tilsi. HB får kanskje en tøff start her i morgen.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by kevin »

Spillte Pebble Beach forrige uke på sim. Gikk greit,åpna dårlig på hull 1 med elendig nærspill og en trippel. Så gikk det veldig bra helt fram det beryktede siste hullet. Slo 3.slaget som en toppa rakett over greenen og ut i vannet,derfra ble det bare tull :oops:

Men kjenner banen godt,morsom å spille på simulator. Har også x-antall runder på tiger woods pc-spill på den

Blir en spennende turnering dette,mye bra spillere. Igjen så tror jeg Henrik må forvente å kjempe rundt cut-grensa,men skulle gjerne tjent litt mer cash snart han og
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

Ganske friskt vær på Pebble Beach.

Chopra under treningsrunde i går.
Image

Image
Image

Kenny G :D
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

Dobbelbogey på første hull var vel ikke helt den starten vi håpet på......

Brian Gay leder med -4 etter 8 hull på Monterey (samme bane som HB).
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

Fremdeles +2, nå etter fem hull. Det scores lavt på Monterey så muligheten er der. Det er tidlig men T133 er ingen bra start.
Instagram @christianfuru
golferen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 146
Joined: 10 Feb 2010, 23:24
Hcp: 9.9

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by golferen »

Furu: er det deg jeg snakket med på golfsenteret for to dager siden? Du nevnte en side der en kun følge Bjørnstad slag for slag.. Link?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

golferen wrote:Furu: er det deg jeg snakket med på golfsenteret for to dager siden? Du nevnte en side der en kun følge Bjørnstad slag for slag.. Link?
Sikkert meg ja. Det var Shot Tracker jeg nevnte men de har det tydeligvis ikke på Monterey og Spyglass. Kun mulig å følge HB når han spiller Pebble Beach Links. Jeg burde tenkt på det. Samme "problemet" under alle turneringer der de spiller mer enn en bane.
Instagram @christianfuru
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by oka »

Golferen. Kan det være shottracker det er snakk om: http://www.pgatour.com/shottracker/#/
Banen til Bjørnstad er ikke mulig å følge
Golfhilsen
OKA_Woods :)
golferen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 146
Joined: 10 Feb 2010, 23:24
Hcp: 9.9

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by golferen »

Takk

Her er streamer til nesten all golf på tv http://www.myp2p.eu/competition.php?com ... pline=golf
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by spiderboy »

Endelig en birdie på hull 9 for vår helt :D
Vi får håpe det inspirerer til flere birdies på back nine.

For øvrig synes jeg det er ganske håpløst at pga ikke klarer å organisere hverken shottracker eller i det minste play by play på mer enn 1 bane i gangen. :(
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

Tror ustyret og mannskap til Shot Tracker rett og slett er for dyrt.

HB må komme seg under par. Har ingen tro på at det går bra hvis han ender på par eller dårligere. For øyeblikket er det 85 spillere på -1 eller bedre. Forøvrig positivt at birdien kom på et par 3.

For dem med iphone eller ipod touch er det mulig å følge play-by-play på PGA Tour app'en.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

Ny birdie på par 3 :D Syv hull igjen. Krysser fingrene for en god avslutning.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by spiderboy »

jada, tilbake til Even Steven igjen etter den birdien. Med enda en par tre igjen kan han vel komme seg på -1 :lol:
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

Må bare legge inn pbp på #1

Shot 1 from tee box
Shot 2 from native area
Shot 3 from primary rough
Shot 4 from intermediate rough
Shot 5 from fringe
Shot 6 from green (in the hole)

Ligner mest på min egen pbp når jeg snubler meg inn på dobbelbogey på Bjørnefjorden :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by spiderboy »

Haha, der kom birdien på den siste par-3en. Utrolig morsomt at han spiller dem så bra. :lol:
Last edited by spiderboy on 11 Feb 2010, 23:53, edited 1 time in total.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

KJ Choi og JB Holmes leder for øyeblikket på -7. Hullet Holmes spiller her er vel noe de fleste drar kjensel på. Eaglemulighet på PS3 og Xbox :D
Image
Choi slår tilbake og viser at han kan fremdeles. Er forbigått av Yang som beste sør-koreaner men i dag er han stjernen.
Image


Her er to små gutter som over driver litt i klesstilen. Først Rickie Fowler som har et fullstendig misforstått matching. Det betyr ikke at alt du har på skal ha samme farge Rickie :roll: Puma må være drittlei av å lage spesialsko til ham hele tiden.
Image
Ryo Ishikawa ble først sett på hull 8 da han var i en bunker. Fram til det hadde han gått i ett med gresset på Monterey.
Image

Ser at Sergio Garcia har gått til -3. Litt treg start på dagen men nå er han i gang. Ingen rapporter om hverken spytting i koppen eller altfor overdreven, misfornøyd banning. I hvert fall ikke de siste minuttene.

Og der kom det en ny birdie til HB. På et par 3 :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

Dobbel på siste........ Var nesten en bra runde dette. Bare nesten betyr T111 og en stor jobb å gjøre. Om det er en bane som skiller seg ut som vanskeligere så er det Spyglass. Av de 16 beste spilte syv Monterey, seks Pebble Links og tre Spyglass. HB spiller Spyglass på fredag med start 18.28 norsk tid.

Dustin Johnson - som jeg nevnte som en favoritt 8-) - leder alene på -8 (Pebble Beach Links).

Vi får trøste oss med den listen;
- 1 -- Johnson/ Rice (PB) -13 F -13 59 -- -- -- 59
- 2 -- Choi/ Cavner (PB) -12 F -12 60 -- -- -- 60
- 3 -- Faxon/ Ryan (SH) -11 F* -11 61 -- -- -- 61
- T4 -- Adams/ Schroeder (MP) -10 F* -10 60 -- -- -- 60
- T4 -- Bjornstad/ Giovinazzo (MP) -10 F -10 60 -- -- -- 60

Giovinazzo har hatt en god dag på banen :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

Første runde er over, de har faktisk startet andre runde. Kan nevne at cuten går etter tre, når alle har spilt hver bane en gang.

Ingen overraskelse at Dustin Johnson topper med -8. At KJ Choi er T2 med -7 er i mine øyne veldig overraskende. Han spiller ikke lenger for Nike. Går rykter om at de har droppet ham fordi han ikke lenger er beste koreaner mens noen sier at han har gjort det frivillig. Uansett overraskende bra runde i går. JB Holmes deler 2.plassen med Choi. Holmes er en mann jeg virkelig trodde skulle slite med de nye groovesreglene men han har spilt bra både forrige uke på Riviera og nå i starten på Pebble Beach. Han er tross alt den urtypiske driver-wedge spilleren. Bomber den utrooolig langt til tider. Husker et hull på Riviera, han var 60 meter lenger enn Donald og Stricker!

Furyk er godt med. Har gått til -5 nå. Vijay Singh liker seg helt klart her og er helt i toppen med på -6.

Andre å merke seg;
Harrington -4
Fowler -3
Goosen -3
Donald -2
Mickelson -2


Tar med noen fine bilder fra gårsdagen. Ser ut som et fantastisk sted å spille golf.
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Alltid mange som følger Mickelson
Image

John Daly spiller brukbart og ligger på -1.
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: AT&T Pebble Beach National Pro-Am

Post by furu »

Ett hull - en birdie. God start med andre ord :D
Instagram @christianfuru
Post Reply