Bridgestone golfkøller

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Bridgestone golfkøller

Post by liverglimt »

Jeg vurderer for tiden å ta inn Bridgestone på min shop i Spania. Så slo det meg at jeg hadde sett lite av de i Norge. Nå har jeg ikke spilt så mange baner, men jeg har hatt mye utstyr inne til reparasjon. Ingen Bridgestone, bortsett fra min egen J40 52 grader som jeg solgte til en kunde etter utbytting.

Er det noen golfsnakkere som har Bridgestone i bagen?
Noen som vet hvor de eventuelt selges i Norge?
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Bridgestone golfkøller

Post by dirtyzecret »

Ja, J15 CB jern, utrolige køller, helt samme feel som Titleist 715CB..
Har ikke sett det i Norge, inntrykk av at det er mye mere populært i USA og ikke minst Japan.
Jeg har 3 Bridgestone j15 wedger i baggen akkurat nå, de er meget gode og noen av de bedre wedgene jeg har hatt og jeg har hatt de fleste!
Tilbakemelding fra flere gode spillerne i Norge om at disse wedgene er meget gode!
Vet også fra andre forum at alt av Bridgestone utstyr har gjennomgående høy kvalitet og de står ikke tilbake for noen merker.
Nordmenn er ihvertfall vanedyr og de fleste holder seg til Titleist, Callaway og Taylor Made, sikkert derfor shopper dropper å ta inn ''nye'' merker.
Men jeg ser ingenting i veien for at dette kan selge godt i Spania, sikkert i Norge også, hvis noen hadde satset på det :)
De har også mye custom options på alle sine køller, både skaft, grep og ferrules i forskjellige farger!
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Bridgestone golfkøller

Post by liverglimt »

Hvor kjøpte du dine wedger? Hvor lenge har du hatt dem?
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Bridgestone golfkøller

Post by Franz »

Jeg skulle gjerne hatt Bridgestone i bagen. Mest tilfeldigheter som gjør at jeg ikke har noe nå - det meste er handlet fra USA pr internett uansett. Kan godt hende neste jernsett blir Bridgestone. Blir det mulig å kjøpe Bridgestone i Bodø skal jeg faktisk vurdere å kjøpe til fullpris i butikk :)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Bridgestone golfkøller

Post by liverglimt »

Jeg vet ikke noe som helst om hvordan ting blir i 2016 med tanke på Bodø/Nordland/Norge. Så om Bridgestone blir å få kjøpt i 2016 vet jeg ikke. Men det er jo alltid mulig å ta seg en ferietur for å få testet ut køllene på Gran Canaria. :)

Jeg ønsket rett og slett å se hvor kjent/brukt disse køllene er i Norge, for å få en følelse av hvordan markedet kan bli.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bridgestone golfkøller

Post by furu »

Grunnen til få eller ingen reklamasjoner, er nok at BS er et mikroskopisk merke på køller.

Merket har vært hos Chrisco, som ikke har hatt eller har noen planer for det. Sannheten er at slike minimerker ikke overlever her. Srixon. Cleveland. Adams. Bridgestone. De har ikke mulighet til å selge i noe som helst volum i Norge til å forsvare en stor organisasjon.

En lokal proshop/køllemaker kan sikkert klare å få til et visst antall, men det er nok pga denne shopen/personens rykte og pålitelighet.

Har spilt med en del BS køller. Ikke noe galt med dem, men ikke noe som tilsier at man skal velge det framfor andre heller.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Bridgestone golfkøller

Post by liverglimt »

Ah, Chrisco som har dem. De fortsetter nok med fokus på baller og klær.
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Bridgestone golfkøller

Post by dirtyzecret »

liverglimt wrote:Hvor kjøpte du dine wedger? Hvor lenge har du hatt dem?
Har hatt dem denne sesongen, kjøpte 2 dem fra en engelsk nettbutikk og en siste fra Japan.
Jeg byttet skaftet og grep, til et s400 tour issue, men stadard oppsettet på disse var ganske bra.
De kommer med DG Spinner 125 gram wedge skaft og Tour Velvet grep med Bridgestone ''branding'' i rød, gul eller blå :)

Snaintongolf tror jeg den engelske nettbutikken het..
Post Reply