Off topic - golfforum

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Fikk en kort mail med svar. Han virker fullstendig paranoid. Skriver at han regner med at innholdet i mailen forblir privat. Jeg har ikke til hensikt å legge det ut noe sted. Mine mailer kan han gjerne legge ut da jeg står for det jeg skriver og klarer å se saker fra mer enn en side.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by Smilende Sam »

Velkommen etter, furu. Du skulle se en del andre mailer han sender ut. Hvis du ikke gir deg på mail, vil han snakke på telefon....så sensurerer han deg, du får ikke svare på sensuren og da har du blitt Smilende Sam... :lol: Gir du deg ikke da blir du utestengt.

Jeg så innlegget ditt - det var jo ikke noe i veien med det. Nå er tråden borte fra GS, men jeg tok en kopi av det som sto der.....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Har to eller tre nye mailer fra ham i innboksen. Orker ikke å se på dem nå. Sjekker i morgen.

Vi skal ikke la det bli uthengig av person men det er vanskelig å ikke diskutere dette og da blir det mye om en og samme mann desverre. Så lenge vi holder oss saklig så skal ikke det være noe problem.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Ser at golfsiden bryter sammen under HBs runder. Hvor mange individuelle brukere kan det være på en golfside midt på natten? Kan ikke tro at det er mer enn kanskje 100 brukere, trolig mindre. Tror at trafikken på samtlige forum i Norge er overdrevet og at antall golfere som aktivt benytter seg av forum er veldig veldig lavt.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Off topic - golfforum

Post by kevin »

Hans side er på en ms access database og alle oppdateringene gjør at den bryter sammen. Ettersom jeg kan huske har folk anbefalt å bytte for flere år siden,men det har ennå ikke skjedd. Han har jo ikke for vane å høre på sine lesere/brukere. Synd for alle som sitter og følge med der. Antall brukere er nok ganske oppblåst ja. De siste dagene har Henrik spillt på "normale tider" på kvelden,så flere har kunnet følge med. Tror tippekonkurransen for Bjørnstad gir en pekepinn på hvor mange faste/unike brukere det maks finnes der...altså ca.200.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Golfsiden er grei når det gjelder å følge turneringer men når det kommer til konkrete spørsmål om f.eks. utstyr så ligger nivået på en annen planet. Må bare vise denne tråden;

Cactuscombo - 08. mar 2010 kl. 13:33 * IP
Noen som har prøvd, og kan komme med meninger/erfaringer om jerna i Callaways Diablo serie?

JJ (08. mar 2010 18:22) * IP
Kællaway er for gubber

Cactuscombo (09. mar 2010 21:25) * IP
Takk for informativt svar. Godt det finnes sånne som deg.
Rett og slett fortvilende at folk som søker informasjon om golf blir møtt med slikt tull. Ikke første gangen jeg har sett det og det blir garantert ikke siste heller. Ikke meningen å henge ut golfsiden........eller jo, det er det vel egentlig :lol:
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by stooy »

kevin wrote:Hans side er på en ms access database og alle oppdateringene gjør at den bryter sammen.
Har vanskelig for å tro at siden sitter på en ms access database i dag....?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Off topic - golfforum

Post by kevin »

stooy wrote:
kevin wrote:Hans side er på en ms access database og alle oppdateringene gjør at den bryter sammen.
Har vanskelig for å tro at siden sitter på en ms access database i dag....?
Det er ikke vanskelig for meg å tro,det gjør den. Ihvertfall til ganske nylig...uker/mnd. Men Telenor(hans leverandør) har gjort noen "grep" for en stund siden,men tror ikke man har bytta ut database løsningen. Siden kræsjet senest i helga da Henrik Bjørnstad gjorde det bra,ble vel for mye at 50-100 personer satt og trykket F5 samtidig i en periode
TempoDrømmer
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 10 Feb 2010, 14:54

Re: Off topic - golfforum

Post by TempoDrømmer »

Hva jeg tror kan få flere brukere til golfsnakk:

En nøkkel til å få et godt forum er å ha gode pådrivere/superbrukere. Er medlem på et jakt/våpen forum som heter Kammeret.no. De har mange aktive brukere, og der stormere det også til tider og folk blir hårsåre og slår under beltestedet. MEN de har en del pådrivere som legger mye tid og stolthet inn i sine tråder. Blant annet en bruker har masse prosjekter som han tar bilder av og deler med alle.

Jeg tror at Golfsnakk trenger litt flere sånne gode kvalitetstråder av dedikerte brukere som legger litt tid og stolthet i å presentere sin hobby. Og da spesielt med egne bilder. :!:

Jeg er ny her på forumet og ser heller ikke for meg at jeg vil ta på meg en rolle som en sånn superbruker, men de trengs... (ikke det at de ikke finnes her, ser jo at mange av dere jobber hardt for å gjøre forumet bedre.)

Det finnes sikkert mange fine tråder her allerede som jeg ikke har sett, men etterlyser noen tråder hvor folk legger ut bilder av turer på golfbaner de besøker, utstyret sitt. En pimpet bag etc.

Dette trekker nye brukere som lamper i mørket!
I baggen:
Wilson Staff Forged midsize
Mizuno Mx 560
Odyssey white hot XG 2 ball
Wilson Staff Fybrid, 5W 18*
Nickent 3DX Ironwood 24,5*
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Off topic - golfforum

Post by Solaar »

Det finnes faktisk en god del slike tråder allerede, men jeg er enig med deg - jo flere ho bedre. Når det er sagt så tror jeg bare at vi må være tålmodige. Det tar lang tid å bygge opp et forum, men så lenge kvaliteten og seriøsiteten opprettholdes så vil fler og fler trekkes hit. Det er bare å se på brukerne av de andre forumene, det er stort sett de samme som skriver hele tiden og det skyldes nok at mange trekker seg unna pga at tonen er utrivelig og til tider latterliggjør nye brukere. I tillegg så tilbyr disse andre forumene andre ting som lokker til seg flere brukere, f.eks scangolf med sitt fantastiske statistikk-system og andre nettsider med sine nyhetssider og annet snacks.

Men jeg tror at i takt med at vi får flere brukere så vil vi holde like høy standard på "nyheter". Man har en tendens til å stole mer på hva andre brukere skriver - kontra tydelig sponsede artikler. Bare gi det tid.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Off topic - golfforum

Post by Kaffekannen »

TempoDrømmer wrote:Hva jeg tror kan få flere brukere til golfsnakk:

En nøkkel til å få et godt forum er å ha gode pådrivere/superbrukere. Er medlem på et jakt/våpen forum som heter Kammeret.no. De har mange aktive brukere, og der stormere det også til tider og folk blir hårsåre og slår under beltestedet. MEN de har en del pådrivere som legger mye tid og stolthet inn i sine tråder. Blant annet en bruker har masse prosjekter som han tar bilder av og deler med alle.

Jeg tror at Golfsnakk trenger litt flere sånne gode kvalitetstråder av dedikerte brukere som legger litt tid og stolthet i å presentere sin hobby. Og da spesielt med egne bilder. :!:

Jeg er ny her på forumet og ser heller ikke for meg at jeg vil ta på meg en rolle som en sånn superbruker, men de trengs... (ikke det at de ikke finnes her, ser jo at mange av dere jobber hardt for å gjøre forumet bedre.)

Det finnes sikkert mange fine tråder her allerede som jeg ikke har sett, men etterlyser noen tråder hvor folk legger ut bilder av turer på golfbaner de besøker, utstyret sitt. En pimpet bag etc.

Dette trekker nye brukere som lamper i mørket!

Jeg ser du skriver at du ikke er helt klar for superbrukerrollen, men jeg håper at du tar en del bilder på turen din til verdens beste land(Golf og skikkelig whisky kommer derfra, det er ingen diskusjon :D ) og skriver noen ord om baner du besøkte og hvordan oppholdet var. Det kommer i alle fall jeg til å gjøre på min tur.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Off topic - golfforum

Post by kevin »

Helt enig med både Tempo og Kaffe. Jeg prøver alltid å bidra med banestatus rapporter både fra inn-/utland. Synes selv det er veldig interessant tema og informasjon

Forumet her er suverent på å kunne legge ut bilder,video,linker etc...bruk det

Ellers så tror jeg også at mange liker å lese spillebloggene/treningsbloggene. Og Furu gjør en kjempeinnsats på utstyrsfronten og turneringsfronten med å starte interessante tråder,og mye annet også da.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Jeg ble nettopp litt oppgitt men det gikk fort over :D I en tråd om Tage/ET på golfsiden var det spørsmål om hvorfor han ble disket. Jeg skrev følgende;
Innlegget var altså kun en link til VGs artikkel.

Etter å ha blitt behandlet dårlig skriver jeg ikke innlegg der men tenkte at det var greit å opplyse folk om hva som hadde skjedd. Innlegget ble slettet :lol: Herlig sensur :D Det er for gale at den tullingen har innflytelse i norsk golf. Han må gjerne lese dette og klage til den ene og den andre men Ramnefjell er og blir en egoistisk drittsekk med ekstrem mangel på folkeskikk :D
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Off topic - golfforum

Post by kevin »

Helt enig,har selv opplevd det x-antall ganger tidligere og bruker ikke tid der lengre. Er ikke noe der jeg ikke finner andre steder
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Off topic - golfforum

Post by Long-Hit-Wonder »

TempoDrømmer wrote:Hva jeg tror kan få flere brukere til golfsnakk:

En nøkkel til å få et godt forum er å ha gode pådrivere/superbrukere. Er medlem på et jakt/våpen forum som heter Kammeret.no. De har mange aktive brukere, og der stormere det også til tider og folk blir hårsåre og slår under beltestedet. MEN de har en del pådrivere som legger mye tid og stolthet inn i sine tråder. Blant annet en bruker har masse prosjekter som han tar bilder av og deler med alle.

Jeg tror at Golfsnakk trenger litt flere sånne gode kvalitetstråder av dedikerte brukere som legger litt tid og stolthet i å presentere sin hobby. Og da spesielt med egne bilder. :!:

Jeg er ny her på forumet og ser heller ikke for meg at jeg vil ta på meg en rolle som en sånn superbruker, men de trengs... (ikke det at de ikke finnes her, ser jo at mange av dere jobber hardt for å gjøre forumet bedre.)

Det finnes sikkert mange fine tråder her allerede som jeg ikke har sett, men etterlyser noen tråder hvor folk legger ut bilder av turer på golfbaner de besøker, utstyret sitt. En pimpet bag etc.

Dette trekker nye brukere som lamper i mørket!
Jeg skal se hva jeg kan klare å finne på etter hvert. Noen flere bilder burde være mulig å hoste opp. Problemet er at det er få aktive bukere her, og det er grenser for hvor mye vi kan klare å finne på for å holde liv i forumet. Furu er vel den brukeren som bidrar mest for tiden, men vi trenger flere.

Nå vet jeg ikke om det eksisterer allerede, men vi kunne dedikert en tråd til bane-reviews.
Last edited by Long-Hit-Wonder on 26 Mar 2010, 12:11, edited 1 time in total.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Syns egentlig det går i riktig retning for tiden. Nye, positive bidragsytere har kommet til.

Banetråder kommer det nok når folk har vært på tur i vår. Tenker dere at vi kan være litt spesifikk i hva vi kommenterer? Fasiliteter på banen, hvor god stand den er i, gode/dårlige baller til oppvarming på range, dårlige bunkere, supre greener - noe slikt i stedet for "alle var enig i at det hadde vært en flott tur"?

En "what's in the bag" tråd må vi ha snart. Hvem starter den? Med bilder og poetiske beskrivelser av utstyret :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Off topic - golfforum

Post by Keyser »

furu wrote:En "what's in the bag" tråd må vi ha snart. Hvem starter den? Med bilder og poetiske beskrivelser av utstyret :D
Og en "Hva står i garasjen?"-tråd der vi forteller om køller som ble kjøpt inn med store forhåpninger, men som står skuffet og glemt i en dunkel garasje?
:)

<Keyser/>
</Keyser>
Stiffa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 06 Aug 2009, 23:34

Re: Off topic - golfforum

Post by Stiffa »

@Keyser: Alt som 'står i garasjen' kan jo legges ut her for 'salg eller bytte'. Sikkert mange som har noe de ikke har bruk for, kanskje noen andre kan dra nytte av det. Golfsnakk.no - bytteside.
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Off topic - golfforum

Post by Long-Hit-Wonder »

furu wrote:
Banetråder kommer det nok når folk har vært på tur i vår. Tenker dere at vi kan være litt spesifikk i hva vi kommenterer? Fasiliteter på banen, hvor god stand den er i, gode/dårlige baller til oppvarming på range, dårlige bunkere, supre greener - noe slikt i stedet for "alle var enig i at det hadde vært en flott tur"?
Ja. For å sikre oss at alle som skriver går grunndig til verks, så må det lages en mal for hvordan det hele skal skrives. Punkter som;

-Kort introduksjon og førsteinntrykk, hvorfor spiller jeg/vi på akkurat denne banen. Har vi hørt flotte rykter?

-Klubbhus/proshop, samt parkering. Er det for eksempel gode muligheter for å få mat til en god pris, eller om de har mat i det hele tatt.

-Klubbmiljø. Føler vi oss velkommene, møtes vi av glade medlemmer?

-Treningsfasiliteter

-Banen i seg selv. Banens utforming og design, spillervennelighet osv

-Green og fairway, samt utslag.

-Prisnivå. Akseptabelt eller horribelt?

Konklusjon: Din kommentar etterfulgt av en smiley. :D dersom banen er vel verdt å spille eller :cry: dersom banen var en skuffelse. Naturlignok så kan man velge smiley som viser noe midt i mellom, som dette :|

Hur tycks? en grei mal, eller trenger den visse forbedringer?
Last edited by Long-Hit-Wonder on 26 Mar 2010, 14:14, edited 1 time in total.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Ser bra ut det forslaget. Skal vi bare bruke de baneforumene vi har (utland + Norge)? Eller er det nødvendig med eget underforum?

Jeg mener at dersom noen har lagt inn sin anmeldelsene av en bane så er det selvsagt åpent for at andre legger inn sin egen. Kan oppleves forskjellig grunnet hcp, årstid osv.
Instagram @christianfuru
Post Reply