Kaffekannens spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Har vært noen turer på range denne uken og i dag ble fikk jeg kommet meg ut en tur på Sotra Gk. Yr.no sa 7 grader, sol, svak bris og 0,0 mm nedbør. Yr.no hadde feil. Det snødde og blåste stiv kuling fra minst tre retninger. Det var altså noe surere og kaldere enn forventet :cry:

Sotra er en kort nihullsbane med 6 X par3 og 3 X par4 som gir et totalt par på 60 over 18 hull. En kort bane passet meg bra ettersom driveren min ikke fungerer om dagen. Skal ikke ta hull for hull, men vil bare konkludere med at jeg er godt fornøyd.

Gikk på 70 slag og dermed 40 poeng. Ingen fugler, en dobbel, 8 bogeys og 9 par. Vanskelig å putte med så treige greener og sier meg derfor fornøyd med 32 putter.

Greit å være i gang, men det var j#%"#¤i kaldt :!:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

På range i dag. Gleder meg så sinnsykt til sesongen starter for nå sitter det meste etterhvert. Begynte dagens økt med rolige jevne jernslag fra 8i til 5i. Har kontroll, vet hvor jeg slår ballen, og finner egentlig ut hva jeg ikke klarer.

Så var det frem med min nemesis R9 igjen. Fortsetter med samme tullet hvor jeg varierer mellom slice, pushslice og pulldraw. Prøver å finne ut hvor feilene ligger og justerer litt etter litt til roligere håndledd, minst mulig armer og en skikkelig(nesten overdrevet) finish. Ballbanen flater ut og blir rettere og rettere. Trekker ballen litt til venstre men treffene er rene og ballen går i en rett linje. Dermed kommer jeg ett par grader utenfra men får hodet square ved impact. Øker så mer og mer spenningen i baksvingen uten å bruke mer håndledd og fremdeles med lite armer. Passer på at høyre albue holder seg inntil kroppen på vei fremover og vips: de siste 10 ballene gikk rett frem med ca 210 meter carry i oppoverbakke og kaldt vær. Spent på om det holder seg på neste økt.

Avsluttet økten med 30 slag med 52 grader før 10 baller med gw. Alle slag var mot mål henholdsvis ca 75, ca 85 og 100 meter og jeg tror jeg hadde vært fornøyd med samtlige slag hvis det var på banen. pluss/minus 5 meter maks og 3 meter til hver side. Noen slag over med spinn og noen foran uten spinn. Håper jeg klarer å videreføre dette til banen.

Kul greie med 52 graderen min. Den har så skarpe riller at jeg må skrape rangeball ut av rillene etter hvert eneste slag. Ikke særlig bra for ballene, men ganske rått ift. kontroll :lol:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Grønne greener »

Jeg er imponert!
Ikke bare over deg men flere andre her inne som tydeligvis er mye bedre enn meg.
Jeg har også vært på range men får ikke 10 - 50 gode slag etter hverandre.
Heldigvis så er det det første slaget som er viktigst! :) Ute på banen hjelper det ikke med mange gode slag fra samme sted og med samme kølle etter hverandre. Der er det hele tiden det første slaget som er viktig. Kanskje jeg har en liten sjanse til å holde følge med dere av og til likevel?
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Grønne greener wrote:Jeg er imponert!
Ikke bare over deg men flere andre her inne som tydeligvis er mye bedre enn meg.
Jeg har også vært på range men får ikke 10 - 50 gode slag etter hverandre.
Heldigvis så er det det første slaget som er viktigst! :) Ute på banen hjelper det ikke med mange gode slag fra samme sted og med samme kølle etter hverandre. Der er det hele tiden det første slaget som er viktig. Kanskje jeg har en liten sjanse til å holde følge med dere av og til likevel?

Jeg har spilt med deg og du slår det første slaget betraktelig bedre enn jeg slår mine 50... Det har vel noe med hva man forventer :lol: Det du vil kalle ett bomslag vil jeg gjerne kalle akseptabelt+ og si meg fornøyd med.

Når det gjelder wedger så synes jeg det er utrolig enkelt å slå med fra flatt underlag som f.eks. en matte. Fra 100 meter og nedover er det enkelt å treffe innenfor det man kan regne som normal(norsk) greenstørrelse. Problemet kommer når bakken er ujevn og/eller man er i rough og der er jeg oooooofte.

Men vi får se. Har store planer om å knekke deg i løpet av sesongen :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Grønne greener »

Moooaahhaaaa (rå latter..) :lol:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Grønne greener »

Kanskje jeg var litt kjapp med latteren der... :?
Det var jo en god runde du hadde på Sotra. Tror kanskje den er bedre enn min beste runde der ute :x
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Sotra er kongebane for meg. Tror jeg skal klare den nær par uten snøstorm og med oppvarming.

Testen kommer lørdag på meland...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Testen var tøff nok den...

Det ble som nevnt Meland på lørdag. Jeg legger en liten banestatus ut etterpå, men kortversjonen er at det var veldig, veldig vått. Jeg skal prøve å ta en hull for hull, men siden jeg ikke har hatt skikkelig nettilgang siden lørdag har jeg glemt litt og kanskje stokket litt om.

Spiller fra gul.

Hull 1. par 5 - 436 meter

Går ut med 3w og legger meg bortimot perfekt i svingen. Må flytte meg noen meter grunnet tilfeldig vann og har ca 225 meter inn i oppoverbakke. Slår en 7i som jeg treffer bittelitt tynt og har ca 90 meter inn. 52 grader som jeg trekker litt til høyre og er 5 meter utenfor green og 1o meter fra flagget. Slår en noe kort chip ettersom jeg forventet større fart på green. har ca 3 meter for par, men det blir hullkant og bogey

Hull 2. par 4 - 348 meter

Slår igjen ut med 3w. Er OB til høyre og jeg slicer litt med driver om dagen. bra slag ca 195 meter og midt i fw. 160 meter til flagget med stoor og kjip bunker rett foran green. Tar 6i og legger meg til venstre for green. Litt kort men mer enn akseptabelt slag og ca 20 meter på skrå mot pinnen. Pysete chip igjen men ca 4 meter er mulig. Får noe yipsaktig i puttesvingen og setter ballen en meter til høyre og 2 meter forbi flagget. bommer returen med 1 cm og dobbel :oops:

Hull 3. Par 5 - 456 meter

Igjen med 3w. Kraftig pull venstre og må droppe bare 50 meter etter tee. Slår 3h og er uheldig/udyktig og treffer en utstikker av et vannhinder på venstre og må droppe på nytt. Hadde slaget vært en halvmeter kortere, lengre eller til høyre hadde jeg lagt bra. Prøver så på en hail mary med 3w som igjen går i vannhinder og nå til høyre. Går til tee på hull 4.

Hull 4. Par 3 - 179 meter

Langt par 3 i oppoverbakke. Slår 3h rolig og trekker slaget litt venstre men pin high. ca. 20 meter til hull. Pitch til 2 meter fra hullet. Dytter litt til høyre igjen og må putte ballen 5 cm for bogey

Hull 5. Par 5 - 423 meter med dobbel dogleg.

Slår 3w igjen og får på ny pull mot venstre. Må for f... klare å holde den albuen inntil kroppen :evil: . Slår en ny ball som ligger seg i dogleggen og åpner banen. Slår en 8i opp til høyre slik at jeg har 100 meter mot green. Gw over vannhinder og midt på pinnen men ca 3 meter forbi. Slurvete putting fortsetter og tapper i for dobbel.

Hull 6. Par 4 - 339 meter

Slår ut med driver. Ca 210 meter ned høyre fw. 145 meter inn. Slår 6i som går litt til venstre. chipper inn og skal rulle over green, men treffer en sandflekk på green og ballen "dør". 8 meter putt som jeg legger 50 cm fra og bogey.

Hull 7. Par 4 - 307 meter

Husker ikke hva jeg slo ut med, men legger meg til venstre for fw bunker med 135 meter inn. slår 7i blindt til bakkant av green. toputter fra 10 meter til par

Hull 8. Par 4 - 333 meter - matteutslag

Fantastisk hull med nydelig utsikt. Tør ikke driver av frykt for vannhinder og slår en 3w ca 200 meter. Slår så en 8i fra rough som jeg legger pinhigh til venstre for greenbunker. God chip over bunker til 30 cm og par igjen

Hull 9. Par 3 - 130 meter - matteutslag

slår en rolig 8i og legger meg i forkant av green. tror flagget er i forkant, men når vi kommer opp til green ser vi at det er i bakkant. Må putte over en fwkant mellom meg og hullet og får en 3-meter for par. bommer den og bogey

Hull 10. Par 5 - 509 meter

Slår en god drive 210 meter. Må grave frem ball. totalt bomslag med 3h som går til venstre ut i rough 50 meter fremme. Slår 8i skrått bort til fw med ca 150 meter igjen. Slår 6i som legger seg til høyre for green. chip inn til 3 meter og setter den for bogey

Begynner å kjenne at jeg glemte lunsj og medbragt mat. Blir litt sliten i kroppen.

Hull 11. par 4. 237 meter dogleg

Slår 6i ut midt i fw med ca 90 meter inn. slår 52 grader til green ca 5 meter forbi hull. putt tar en kantrull og legger seg 30 cm tilbake mot meg. par

Hull 12. Par 4. 369 meter

Slår driver ut midt fw, men noe kort. ca 180 meter inn. Slår 4h til venstre for green. duffchip(hater de så intenst) og ny chip inn til 2 meter fra hullet. Setter for bogey

hull 13. par 3. 130 meter for dagen fra matte

Nok et fantastisk nydelig hull. Velger 9i og treffer litt matte før ball. Går kort i dyp bunker. Ligger plugget inn i kant på ca 3-4 meter. Full sving med helt åpen kølle og ballen fyker over kanten og legger seg 3 meter til venstre for hull. Dagens beste slag. bommer putten hårfint(var noen hopp på veien der) og ny bogey

Hull 14. Par 4. 340 meter dogleg venstre

Nå begynner elendigheten. Slår god 3w midt i fw og har 140 meter inn. Shank og skog til høyre. ny ball, shank og skog til høyre. Går til hull 15 :(

Hull 15. par 4. 346 meter dogleg høyre

Driver og slice til skogs to ganger og går til hull 16 :cry:

Samling i bunn og fokusering

Hull 16. Par 5. 543 meter

Driver med god lengde som jeg trekker litt venstre(den h.....tes albuen). Går dessverre en halvmeter utenfor banen til venstre og må slå ett redningsslag ut. slår 3w ned bakken. Får for første gang på runden sprett i fw og ballen hopper i fw bunkers til venstre med 150 meter inn. Ligger greit så jeg tar 5i og prøver på green. Går naturlig nok høyre under rådende forhold og legger seg dårlig til 15 meter til høyre for green. Må kakke meg 10 meter frem. chip og putt og dobbel

Hull 17. Par 4. 336 meter

Kroppen kollapser på utslag med 3w og jeg graver grøft på tee som jeg reparerer. neste slag er 3 meter forbi rød tee :oops:. Slår 3h til ca 140 meter inn. Duffer litt med 7i og har 20 meter til green. Chip inn til 3 meter. klossete toputt og dobbel :(

Hull 18. Par 3. 182 meter matteutslag

Står høyt her og jeg velger 5i. Legger meg fint midt på green med 15 meter til hull. Forventer en mye raskere green enn det var og er 3 meter kort. bommer hårfint og nok en treputt for bogey.

Konklusjon:

34 poeng,
105 slag med dobbel+1 ved plukk.
37 putter
65% fw

Puttingen er under enhver kritikk. Greenene var ujevne i hastighet, men det er ikke bra at jeg blir så forstyrret av det. Håper det snart åpner en treningsgreen slik at jeg kan få pusset litt. Jeg aksepterer heller ikke at jeg mister hodet på hull 14 og 15 og kaster bort masse slag. Isolert sett bør jeg være fornøyd med 34 poeng på Meland under så våte forhold, men dette var ikke en god runde!

Neste helg er det åpningsturnering på Fana og den akter jeg å vinne :D
Last edited by Kaffekannen on 26 Apr 2010, 15:11, edited 1 time in total.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Knut »

Med litt bedre spillstrategi og litt bedre putting kunne dette blitt en kanonrunde.
Driveren er forbuden frukt på Meland :D.

Bra spilt for å være april.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Spilte Bjørnefjorden i går. Gikk ok egentlig. . Ødela runden med en kvadruppel på hull 5 etter jeg gikk over green på slag to og plugget i bunker med veldig tung sand. Brukte tre fullsving på å komme meg 3 meter :cry: . Veldig fornøyd med par på hull syv. Gikk til høyre på utslag og hadde 145 meter inn over skog til den lille gjemte greenen. 7i og tre meter fra hull. Dessverre hullkant på putt.

Kortversjonen:
85 slag
37 poeng
5 par, 11 bogey, 1 dobbel og en kvadruppel
30 putter
50% fw
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Kaffekannen wrote:Neste helg er det åpningsturnering på Fana og den akter jeg å vinne :D
Quote FTW :lol:

Får ikke tid til noen stor oppsummering men golf er gøy. Vant turneringen med 41 poeng selv om jeg fikk en trippel på siste. Premie var en profound dark ace som jeg byttet i Footjoy street og noen callawayballer :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Gratulerer med seieren! Godt spill, spesielt med par på #7 (hater det hullet....). Overraskende at det ble stryk på #2 :?: :lol:

Regner med at det var Ecco Street du byttet til og kan ikke gjøre annet enn å støtte den beslutningen 110% :D

2 seire på de 3 siste turneringene på Fana?
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble en ny runde i dag. Bakrus, sliten etter gårsdagen og litt trøtt i skallen så gikk det som det måtte gå..

39 poeng og nedskrivning videre til rundt 15 i hcp. 2 birdies(bl.a. på hull 7) gjorde dette til en hyggelig opplevelse. hadde litt fyllanerver og bommet minst 3 putter på under 1,5 meter.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Gjennomgang av runde 01.mai - Åpningsturnering på Fana. Shotgun start. Spiller hcp 18,3 og har 20 slag tildelt.

Hull 17: Par 5 444m

God drive 235 meter i motvind!! :mrgreen: Har 210 meter inn til delvis skjult green. 3h til høyre på fw. Dessverre litt kort og flagg er skjult av trær ca. 50 meter fremme. Trodde flagg var i forkant og slår det jeg tror er et perfekt innspill. Har dessverre 10 meter oppoverputt til hull i bakkant. første putt er 2,5 meter kort, neste på hullkant og en skuffende bogey.

Hull 18: Par 4 338 meter

Kraftig motvind så jeg slår meg safe opp til høyre på fw. 150 meter inn i motvind så jeg tar 6i. Vinden stopper ballen fullstendig og jeg er 10 meter kort av green. Chipper inn til 2 meter fra hull og ny hullkant og bogey. irriterer meg litt over puttingen

Hull 1: par 4 251 meter

Slår 5i som jeg treffer litt dårlig og slår altfor høyt. Vinden stopper ballen ytterligere og jeg har 110 meter inn. Slår pw pinhigh 3 meter til høyre for hull på fringe. Putter inn til 30cm og par.

Hull 2: Par 5 445 meter

3w --> Ob, driver -->vannhinder, dropp, 3h --> vannhinder, neste hull

Hull 3: Par 4 359 meter

Litt rystet etter hull 2 slår jeg driver med slice til høyre. Ballen ligger greit men jeg må ta straffen og går ca 110 meter på kryss av banen til 110 meter inn med god vinkel. Slår pw som er pinhigh men ca 8 meter til venstre for flagg. 2 putter og bogey

Hull 4: Par 3 128 meter

Tee er trukket litt tilbake men det er medvind og man står høyt. Velger 9i etter mye grubling. Rooolig sving, lander ett par meter langt av hull og triller nesten av green. humpete 8 meters putt med knekk. Legger putt 2 meter forbi og setter retur for godt par.

Hull 5. Par 4 200 meter?

Tullehull. Slår 9i ned på flaten i dogleg og har mellom 90 og 70 meter inn. Det finnes ikke avstandsmarkeringer på hullet :x .Velger 52* og går en meter over green. Pitcher tilbake til 2 meter fra hull. putt går 180 grader rundt hullkant og bogey :x

Hull 6. Par 4 228 meter.

Utslag trukket bak. Slår 7i ned til fw. 90 meter inn. slår rolig gw til høyre på green. tøff putt ca 10 meter over en "haug". bommer birdie med 1 cm og setter 30 cm retur for par.

Hull 5. Par 3 152 meter

Kraftig stigning på hullet og vind fra høyre. Velger 5i og treffer ballen litt tynt. Ligger 5 meter kort og til høyre i rough. Chip inn til 1 meter og par :)

Hull 8. Par 3 110 meter

Pw til venstre for flagg pinhigh. Utgangen er veldig bra men vinden som vi ikke kjenner på tee tar ballen noen meter off target. putt fra 6 meter til halvmeter og par igjen.

Hull 9. Par 4 302 meter.

Slår driver i medvind. Får draw høyre og treffer ett tre som slenger ballen over på venstre side av fw med ca 110 meter inn. Kan ikke se flagg og står i oppoverbakke med ballen høyere enn meg. Velger 9i og sikter langt til høyre for green. Godt treff og ca 4 meter til venstre for flagg. Husker ikke hvordan, men 3 putter for bogey :oops:

Hull 10. Par 4 321 meter.

Driver litt lengre til høyre enn ønsket og er i kant av fw med ca 135 meter inn til elevert green. Slår 7i som jeg ligger til venstre for green. Chip inn er litt svak og jeg har 3 meter for par. Bommer og bogey.

Hull 11. Par 5 384 meter.

Slår drive til 170 meter inn. Green er veldig høyt oppe og jeg spiller sikkert. gw til 75 meter inn og 52* til green. 3 meter nedover for birdie som stryker hullkant og par.

Hull 12. Par 4 320 meter

Kjempeslice høyre med driver. Ligger mellom hull 11 og 9. Slår veldig bra 3h med liten fade over 180 meter til 10 meter foran green. Chip inn som er litt kort og 2,5 meter for par som jeg igjen bommer og bogey

Hull 13. Par 3 121 meter

tee ca 110 meter fra flagg for dagen. Slår pw som har perfekt lengde, men som blir tatt litt høyre av vind. Treffer fringe, spretter til GuR hvor den treffer stein og blir kastet 20 meter ned i tykk rough. pitch inn blir for lang og går over green. Chip inn fra dårlig område igjen. 2putt fra ca 7 meter for dobbel.

Hull 14. Par 4 241 meter

Slår fin 3w til ca 40 meter inn. Chip treffer nesten flagg og går 3 meter forbi. dårlig putt som er ca halvmeter til venstre og par

Hull 15. par 3 114 meter

Slår pw litt kort av green. Chipper inn til 10 cm og par.

Hull 16. par 4 343 meter

kortslutning og 3w rett til havs. Dz og 3h til ca 70 meter inn. 52* som blir litt lang. 2 grusomme putter og en tap-in for trippel :roll:


Totalt 88 slag og 41 poeng.
33% gir
70% fw
36 putter
2,33 putter pr GiR :oops:

Konklusjon. Vinterens trening har hjulpet. Er veldig solid med innspill og med jern generelt. Har ikke begynt puttetreningen enda, men nå har treningsgreener åpnet og de skal brukes.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Gjennomgang av runde 02.mai - hcptellende selskapsrunde på Fana. Banen er snudd så jeg starter på hull 10. Spiller hcp 15,9 og har 17 slag tildelt.

Hull 10. Par 4 321 meter.

Drive er bortimot perfekt, men tar en liten gren på veien. ca 125 meter inn. 8i som jeg trekker til venstre til vannhinder. prøver å slå i stedet for å droppe. Tåpelig forsøk og jeg må droppe likevel. 5 slaget på green og 2putt for trippel.

Hull 11. Par 5 384 meter.

Slår drive lavt og kort. vet ikke helt hva som skjedde. slår 7i inn til ca 80 meter igjen. 52* til green ca 3 meter forbi flagg. 2 putt for par

Hull 12. Par 4 320 meter

Drive midt ned fairway som blir litt kort igjen. ca 120 meter inn. 9i til venstre for green. chip inn til 3 meter. Setter for par

Hull 13. Par 3 121 meter

tee ca 110 meter fra flagg for dagen. Slår pw, men treffer litt feil. ball 5 meter kort og til høyre. Grusom chip inn til 5 meter fra hull. 2putt og bogey

Hull 14. Par 4 241 meter

Draw på 3w som akkurat ikke når over. Dårlig balltreff. Droppzone med 110 meter inn. slår pw som treffer tretoppen og legger seg kort og trangt. ok chip som triller litt langt. bommer fra 4 meter og dobbel

Hull 15. par 3 114 meter

Høyre hullkant. pitch med 9i som stryker hullkant og putt for par

Hull 16. par 4 343 meter

3w til venstre fairwaykant og 155 meter inn oppoverbakke. 6i som går for langt og nesten ruller av green i bakkant. god 12 meter som stopper 30cm kort av hull. Godt par.


Hull 17: Par 5 444m

God drive 235 meter i motvind!! Har 210 meter inn til delvis skjult green. 3h til høyre på fw. Ligger 50 meter til høyre for green med fin sikt til pinne. 56* 4 meter for langt og 2putt for par

Hull 18: Par 4 338 meter

Feiltreff med driver til vann. Andreslaget er overkompensert og går over vei til rough. Må spille meg inn på fw. 120 meter inn og jeg slår 9i for langt og til venstre. chip er grei, men 2meters putten er grusom og kvadruppel :oops:

Hull 1: par 4 251 meter

Slår 5i som jeg trekker til venstre. ligger dårlig ift. flagg og velger en gw til ca. 10 meter foran green. pitch inn og putt for par

Hull 2: Par 5 445 meter

Driver som på en eller annen måte klarer å sprette 30 meter fra senter fw til vannhinder på høyre. veldig spesielt på fuktig bane :shock: Andreslag er 7i til 110 meter inn. pw inn til høyre fringe. god chip gir ca en meters putt. fyllanerven gir meg skjelven og jeg bommer:( dobbel er likevel en forbedring her

Hull 3: Par 4 359 meter

God drive til 125 meter inn. Flagg i bakkant og 8i som legger seg 7 meter til venstre for flagg. 2putt for par

Hull 4: Par 3 128 meter

9i til 40cm til venstre for hullet. birdie
(Kul hendelse her. Kompisen jeg spilte med slo 50 cm til høyre for hull. Vi lå altså mindre enn en meter fra hverandre med hullet i midten :mrgreen: )

Hull 5. Par 4 200 meter?

Tullehull. Slår pw ned på flaten i dogleg og har mellom 100 og 90 meter inn. Det finnes ikke avstandsmarkeringer på hullet .Velger gw og går på green. grei førsteputt gir en meter for par. fyllanerver og skjelven gir meg i stedet en bogey

Hull 6. Par 4 228 meter.

Utslag trukket bak. Slår 7i som jeg trekker litt til venstre(den fordømte albuen). 110 meter inn. slår rolig pw til forkant green. Putt 2 cm kort og tap-in for par

Hull 7. Par 3 152 meter

5i til venstre greenkant. Setter 4 meters putt med knekk for birdie :mrgreen:

Hull 8. Par 3 110 meter

Pw til green. 4 meters putt skifter retning på hullkant og par

Hull 9. Par 4 302 meter.

Driver som treffer tre til høyre og legger seg vondt til. Har en åpning mellom to bjørk. 160 meter og en liten fade til flagg. slår 6i, men får ikke ønsket fade og treffer rough til venstre for green. Her er den plugget i uklippet område og jeg må dømme uspillbar og droppe. chip er for kort, putt er for lang, retur for kort vips så var det en trippel

Totalt 86 slag og 39 poeng.
50% gir
61% fw
33 putter
1,889 putter pr GiR

Konklusjon. Kunne vært en kongerunde, men jeg var litt ukonsentrert til tider. Ny nedskrivning til 15 blank ble det likevel og 2 birdier. Birdien på hull 7 var utrolig deilig. Jernslagene sitter utrolig bra så lenge jeg husker på høyre albue. Må trene litt putting. Statistikken er bra på denne runden, men det skyldes at jeg lå meg veldig nær pinnen på innspill. minst 3 putter til som burde vært bankers.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Gikk en 9 hulls på Fana i går med Furu. Mellomfornøyd med spillet, men det var en hyggelig tur. Puttingen blir verre og verre.

Hull 10. Par 4 321 meter.

Drive til høyre for fw til bunkerskant. 160 meter inn i motvind. 5i som jeg forventer skal trekke venstre ettersom ballen ligger høyere enn meg, men det skjer aldri og ballen i "skog" til høyre. Lengde var perfekt. Ligger dårlig og må chippe 2 ganger for å komme på green. bommer 1,5 meters putt og dobbel

Hull 11. Par 5 384 meter.

Drive er god til ca 170 meter inn. Prøver å gå for green med 5i men treffer ballen dårlig og ligger 25 meter nede i bakken. slår 56* til bakkant av green. grusom førsteputt gir 3 meters retur som jeg bommer og bogey

Hull 12. Par 4 320 meter

ok drive som dessverre treffer de uklippede skotske ryggene som burde vært fw( :x skjerpings Fana!!). Flagg er helt i bakkant og jeg slår 7i som ligger 5 meter til venstre for flagg pinhigh. 2 putt for par

Hull 13. Par 3 121 meter

Flagg helt i venstre bakkant av green. 9i som jeg trekker litt høyre til sentergreen høyre. putten blir for lang og går til fringe. neste putt snisser hull og bogey

Hull 14. Par 4 241 meter

Pegger 3w for høyt og kommer under ballen og i vann. spiller fra dz til forkant green. tidenes dårligste chip som går godt over green. neste er ok og putt for dobbel :oops:

Hull 15. par 3 114 meter

9i til høyre for flagg på green. putt for kort, putt som svinger av hullkant :?: :?: og bogey

Hull 16. par 4 343 meter

3w til venstre fairwaykant og 155 meter inn oppoverbakke. Rolig 6i som jeg havner en meter kort av green midt på flagg som er 3 meter innenfor. Legger chip rett forbi og setter retur for par

Hull 17: Par 5 444m

Ræva drive med slice som legger seg i rough 150 fra tee. Slår 3h opp til ca 120 meter inn. Slår 9i som går like over green til det jeg tror er flagg i bakkant. Flagg er i forkant i nedoverbakke og jeg går 3 meter forbi. retur bommes og bogey

Hull 18: Par 4 338 meter

Kraftig motvind og drive går akkurat de vel 180 meterene over vann og legger seg ved røde staker. må safe ca 20 meter frem og har 145 meter inn. slår 6i inn i motvind som blir for kort. chip inn og ny toputt fra 1,5 meter for bogey.

Putter 2,222 (20) :cry:
Puts pr. GIR 2,8 :oops:
GIR 5 (55,6%) :D
Fairwaytreff 3 av 7 (42,9%) :|
Chipsave 2 av 6 (33,3%) :cry:

Konklusjon: Puttingen suger lut. jeg veiver med armer, står ikke riktig og har ikke tro på meg selv. Kanskje jeg skulle bedt noen lære meg å putte...(knut?)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by kevin »

Du raser så fort ned i hcp at du ikke rekker å justere det i profilen din :lol:

Grattis med seier og flotte runder
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Parturnering i helgen og det gikk ikke strålende. Spiller egentlig ikke horribelt, men nærspillet er ikke bra nok. Siden min partner hadde høyere hcp så plukket jeg ballen hver gang vi var like eller han hadde bedre score, så scorecardet ser bare tullete ut. Høydepunktet var drive på hull 17 vel 250 meter inn i motvind. Synd det var slag 3....

Fasit nå er 3 arbeidsområder.

1. Jeg må faktisk gjennomføre ånkli puttetrening hvor jeg blir enig med meg selv hvordan jeg skal putte
2. Jeg må ta med tid til en del chipping og pitching mot treningsgreen
3. Jeg må være flinkere til rangebesøk innimellom rundene. Nå begynner jeg å justere på banen og det blir bare tull
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Grønne greener »

Syns parturneringen i helgen gikk strålende, jeg! :D :D 8-)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Tenkte meg at du var av den oppfatningen...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply