Fin "sensur" på Golfsiden

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

er det lov å mobbe personer man kjenner? blir jo litt som å mobbe navngitte eller........................................;)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Jeg søkte opp Gunnar Bull i skattelistene. Det er minst 10 personer som heter det i Norge så han er fremdeles anonym :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Er det lov til å ikke-mobbe folk man ikke-kjenner? Velger forøvrig å spare mobbe begrepet til der det hører hjemme. Har en sønn som opplever mobbing og misliker inflasjonen som har gått i bruken. No offense, måtte bare si det.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by veggiss »

Smilende Sam wrote:Er det lov til å ikke-mobbe folk man ikke-kjenner? Velger forøvrig å spare mobbe begrepet til der det hører hjemme. Har en sønn som opplever mobbing og misliker inflasjonen som har gått i bruken. No offense, måtte bare si det.
Kunne ikke vært mer enig med deg der. Jeg vet hvordan det er å bli mobbet, og det har INGENTING å gjøre med det uskyldige pjattet vi snakker om her.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by GunnarBull »

kevin wrote: :lol: :lol: 2 baller :?: :?: Og jeg som trodde GB var en evig vallak :lol: :lol:

Her er det stor takhøyde GB...du kan nok skrive om hva du vil :) NB! jeg liker egentlig ikke det uttrykket "stor takhøyde", det misbrukes litt for ofte :P
Hehe, artig det der. Man ønsker seg selvfølgelig det man ikke er, og hvis man vil nok... Akkurat som det ringer en varselsklokke når en stat bruker benevnelsene "demokratisk" og "folket". Sånn er det med "stor takhøyde" også, bare heldigvis i en langt mindre målestokk :evil:

Foreslår at vi endrer navnet på gs til "Folkets demokratiske golfsiden". Men det blir nok ikke så lett å lure AR med på den...
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

I tråden der en bruker ber om tips til skaft ble det nettopp slettet at jeg skrev at jeg ikke kunne poste link til bloggen min med info, men at han kunne få dette ved å maile meg :lol: Jeg skriver innlegg der når jeg mener det er riktig å faktisk hjelpe folk. Og dette er takken man får? Det er så utrolig skuffende.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Ta det som et kompliment. Du er nå offisielt en konkurrent, furu. :D
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Golfsiden - offisiell motstander av mangfold innen norsk golf på internett :lol: Siden min er jo ingen konkurrent mot de store, etablerte. Det er bare en hel haug med info samlet på ett sted. Skulle tro at til og med redaktøren så noe positivt i det. Jeg har null reklame og null ambisjoner om å ha det. Derfor stjeler jeg i tilfelle ingen potensiell inntekt fra ham. Merkelige greier dette her.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Skyhøyt journalistisk nivå på Golfsiden :roll:
Marius Thorp har ikke spilt særlig bra etter at han hadde en strålende sommersesong. Det siste halve året har ikke vært bra. Denne gangen ble det 74 (+3) og 79 (+6) og hele 4 slag unna cutten. Det må være lov å reise spørsmålet om hvor lett det er å hevde seg i Europa-toppen med fast bopel i Bergen om vinteren. Ikke noe vondt sagt om Bergen som opp gjennom årene har fostret mange gode spillere. Men vintertrening i Bergen for de som ønsker å hevde seg i Europa-toppen, lyder ikke helt godt. Denne redaktør har selv bodd fire vintre i Bergen uten at golfspillet ble dramatisk mye bedre av den grunn.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Man må bo i Oslo for å bli god må vite....Det er jo utrolig mange Oslo spillere som har hevdet seg internasjonalt på herresiden.....øøøøøøhhhh eller ingen.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Goggskolt
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Jan 2011, 12:00
Hcp: 19,2
Hjemmeklubb: Salten GK
Location: Trondheim

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Goggskolt »

Dette er uten tvil favorittråden her inne for tiden! Har for lenge siden sluttet å bidra til GS med å klikke meg innom debattsiden der. Og de interessante innleggene, som det her ofte refereres til, er jo uansett slettet når man får vite om dem.

Synes golfsnakk.no er et herlig alternativ til tidligere SG. GS, tja, det meste om den siden er vel allerede sagt..
Driver: Acer XK Ti Driver 12° (UST V2, reg)
Woods: Acer XK Fairway Wood 15° og 19° (Apollo FW Shadow Graphite, reg)
Jern: Acer XK Pro Irons 3-PW (Apollo Hump, reg)
Wedge: Acer XC Wedge 52°, 56°, og 60° (Apollo Hump, reg)
Putter: Acer MC1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Første post for Goggskolt :D Velkommen :!:

Jeg la merke til en ny tråd i dag. Den har fått kjenne smaken av sensurpennen.
Erica Blasberg

---Good try, E!
AR---

AR (08. mar 2011 14:41) * IP
Her kan du lese om tragedien da LPGA-spilleren Erica Blasberg tok sitt eget liv.

http://espn.go.com/video/clip?id=6151159" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det virkelig Espelid han sikter til til med "E"? Golferen.no har en sak om Blasberg i dag. Antyder AR at Espelid sniker inn med et ukjent nick for å gjøre reklame for sin egen side? Jeg hadde uansett sett på det som helt greit :D Leve den frie verden :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Ut fra de innleggene som sto der før i dag, kan det se ut som om det først sto "Good try Espelid".

Kan vanskelig tenke meg at Espelid er på den galeien.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Keyser »

Og da er tråden slettet - og erstattet med en ny....Er man redaktør, så er man redaktør!
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

Keyser wrote:Og da er tråden slettet - og erstattet med en ny....Er man redaktør, så er man redaktør!
:lol: :lol:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Det er bare patetisk. Helt fullstendig komplett udugelig og latterlig.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

De hadde en Thorp-tråd i dag på golfsiden. Den er faktisk slettet :roll: Sikkert fordi golferen.no skrev saken og AR ikke hadde noe å skrive selv. Klart man ikke kan diskutere noe som skrives på andre golfsider.
Instagram @christianfuru
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Knut »

Jeg synes det er helt greit at AR sletter tråden om Marius.
Han er tydeligvis inne i en vanskelig periode og trenger sikkert ikke en haug med "forumtroll" som skal hetse han for hans beslutninger.
Mange er sikkert uenig (som meg) i om det er riktig å ta en pause, men folk ordlegger seg veldig ofte som idoter på GS.
Marius er 22 år og har gitt beskjed om at han vil ha en pause. Da er det sikkert greit å slippe å lese innlegg om at han er en idiot og taper.
Selv om vi er uenige, må vi nesten respektere hans avgjørelser.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Man tar ikke idioter og tapere seriøst.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Knut, ja og nei. Jeg så ikke hva som sto før han slettet, men mener på generelt grunnlag at ytringsfriheten skal overleve. Utskjelling og dritt om Thorp skal selvsagt slettes, men spekulasjoner og spørsmål?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Post Reply