LET/LET Access 2015

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

Synd at det ikke kan holde seg tørt og at banen kan få tørke opp før turneringen starter i morgen.

Her finnes starttider for morgendagen, http://www.access.letscoring.com/entries/2907

Mange norske å følge på Drøbak.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

evigunge Lundgreen har startet forrykende i dag, -4 etter 6 hull

http://www.golf.se/Tavla/Nordea-Tour/Ta ... eaderboard
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Pepper »

Hun haddde en knallstart!

Ellers synes jeg det er nokså høye scorer på de norske som har startet, håper Tonje og Marianne leverer på et helt annet nivå.

Forøvrig må det være litt merkelig for Christine Wolf å stå oppført fra Latvia når hun vitterlig er fra Østerrike.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

et par bogeys på back, men avslutter bra og inne på -4 (66 slag)

Daffinrud startet med 2 strake bogeys
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by Birdieplayer »

Mye vind, og nå regnbyger. Så hull 10/12 en times tid, ingen ok fuglesjanser på 10, enklere å få stopp på ballen i motvind på hull 12, en storfugl fra 50m blant annet.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Pepper »

Mye vind forklarer jo de jevnt over noe høye scorene.
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Golfspilleren »

Mye vind eller ikke....
Nivået på LET Access er ikke mye å skryte av.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Pepper »

Birdieplayer, var det mindre vind om formiddagen enn om ettermiddagen? I så fall hadde jo for eksempel Cecilie Lundgreen bedre forhold enn mange andre. Og det var synd at en spiller som Rachel Raastad ikke fikk mer ut av dagen.

Men jeg er enig i at nivået ikke var særlig imponerende i dag, selv om jeg gjerne skulle hatt noen kommentarer fra jentene med hensyn til hvordan det var å spille der.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by Birdieplayer »

Vind tok seg opp fra klokka 11 og utover, samt at det kom en del regnbyger. Absolutt best å starte tidlig, men jeg er overraska over relativt sett få fugler.
Hull 10-11-12 som jeg så på er enkle hull uansett vær.

Men det var myyyye vind.

På hull 13 har jeg 100-120m inn på vindstille dager og ok utslag(ikke langtslående), i dag hadde flere jenter langt over 150m på innspillet grunnet motvinden.

Håper regnet fyker forbi i natt, men jeg tror det ikke.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Pepper »

Da jeg var juniorleder for noen år siden hadde jeg 2 jenter i klubben som slo i vannhinderet på hull 13 under vindstille forhold, men de var kjent for å slå langt. Må ha vært godt med motvind hvis mange av jentene hadde over 150 igjen på andreslaget. Og jeg er enig i at på hull 10-12 bør det være mange birdies.

Dessverre har Tonje Daffinrud trukket seg på grunn av skade i venstre hånd.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

Det må vel ha vært fint vær på ettermiddagen, til tross for endel vind? Vi passerte Drøbak mellom 16 og 17, og dro på Tusenfryd. Ikke en regnbyge, og greit med sol. Men det blåste som sagt endel.

Skuffende runder av Skarpnord og Martens
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Pepper »

Jeg har bestandig hatt mye større forhåpninger til Marianne Skarpnord enn til Caroline Martens, men helt enig i at det var skuffende av begge to, hadde forventet runder under par på Drøbak av de to.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

+4 på Lundgreen i dag, og hun er T6. Hun er eneste norske som har sjanse på en topplassering

Martens gikk på par og avanserer til T21. Amatørene Grimstad, Stormo og Nordaas, henger bra med. Mens Skarpnord og Raastad skuffer, men klarer cut.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Pepper »

I går var det en god del vind, i hvert fall om ettermiddagen, og i dag regnet det. Med andre ord, ikke spesielt trivelige forhold. Marianne Skarpnord skriver på twitter at det ikke er noe moro å spille i 6 grader og regn. Det er det sikkert ikke, heller ikke for alle de andre som spiller, men holdningen hennes liker jeg dårlig. Hun burde sagt at dette været er til min fordel, jeg som nordmann er mer vant til slike forhold enn de fleste andre i feltet. I stedet sutrer hun over dårlig vær, psyker seg selv ned, er +8 etter 2 rundereog har foran seg på listen forholdsvis umeritterte spillere som Renate Hjelle Grimstad, Karoline Stormo og Sandra Nordaas.

Marianne Skarpnord skuffer, både med hensyn til spill og holdninger. Heller ikke Caroline Martens eller Rachel Raastad for den saks skyld leverer varene som forventet.

Da er det veldig mye morsommere med ungjenter som Renate, Karoline og Sandra som leverer selv om forholdene er krevende. Det er slike jenter vi trenger.

Nå har Marianne og Caroline vaket farlig nær cutgrensen på en Letas turnering i 2 dager. Jeg håper de skjerper seg i morgen og spiller slik vi vet de kan. det er jo tross alt meldt bedre vær i morgen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by kevin »

Burde være fine spilleforhold i dag, sol og mindre vind(?)

Hull 2 er det desidert vanskeligste hullet denne uka, med en snitt score på 4.79. Lurer på hvilken strategi flertallet spiller etter der. Sist jeg spilte der, stod vinden ganske skrått inn fra høyre og vi la oss opp foran vannet. Da har man grei vinkel inn, selv om blir lengre når det blåser.

Image
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Pepper »

Jeg skulle tro de fleste slår over vannet mellom broen og bjørka, men jeg har også sett jenter som legger seg opp mot høyre foran vannet og tar et langt innspill over vannet.

Det er alltid det hullet jeg sliter mest med på Drøbak!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by Snowman »

Pepper, hvis du sjekker golfbox, hva har du på det hullet på dine 3 siste Drøbak-besøk? Jeg sjekket nå, og jeg har hatt 5-6-5. Jeg feiger førsteslaget kort av vannet, deretter feiger jeg andrelaget så jeg havner til venstre for green, deretter tredjeslaget inn på green, og så to-putt. Men en av de tre siste gangene jeg har vært der, ble det et slag mer et sted, muligens tre-putt, men antakelig var det nok heller tredjeslaget jeg misset(?), husker ikke.

Uansett, lurer på om Skarpnord driver med noe lignende som min litt feige taktikk der? Hun står i hvert fall med 5-5-5. Hun feiger vel ikke andreslaget like mye til venstre som meg, men det er vel typisk der man lett havner uansett, fordi man ikke vil misse andreslaget til høyre.

De andre norske på hull-2: Lundgreen 3-6-4, Stormo 4-5-6, Raastad 5-5-4, Nordaas 5-4-4, Martens 5-4-4, Grimstad 5-4-5.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2015

Post by Pepper »

Hehe, jeg tror ikke jeg behøver å sjekke golfbox. Vanligvis slår jeg meg over vannet ved broen, men havner gjerne et eller annet sted i roughen der blant bjerkene. Da blir det for lang vei inn på andreslaget, og jeg havner kort av green, selvfølgelig ofte til venstre på grunn av vannskrekk.

Så bogey for meg på det hullet lever jeg greit med.

Damene på Letas bør imidlertid ikke ha noen problemer å legge seg på fairway på utslaget. Det å treffe greenen er ofte merkelig vanskelig, så chip og 2-putt blir fort resultatet.

Som noen skrev på et annet forum, mange av disse damene er overraskende ustø og varierende på nærspillet.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by Snowman »

Tror vel disse damene heller bruker din måte å få bogey på enn min :) dvs. de gjør vel ikke som meg og feiger førsteslaget kort av vannet, men heller som deg og fiker det over brua og for langt til venstre. Men det å slå over brua for langt til venstre, det er jo en variant av feiging det også, enig?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: LET/LET Access 2015

Post by Snowman »

Se Stormo sekvensen 6-11 i dag. Der har hun 4 birdies på 6 hull!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply