Utstyrstreff

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Utstyrstreff

Post by AkE »

Blir jo litt skeptisk til enkelte importører når de ikke tar kundene på alvor, har de da så liten tro på produktene sine eller gir de bare pokker?
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Utstyrstreff

Post by Grønne greener »

Jeg prøvde noen nyyydelige køller i dag. Traff ikke skikkelig men køllene var virkelig fine.
Hadde jeg bare husket hva de het... :lol:
Det var Nike Vr II et eller annet. Tror Marius Thorp har slike?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstreff

Post by furu »

Mulig du har prøvd VR Pro Combo GG.

Får inntrykk av at noen representanter her i Norge har veldig lite å si i forhold til strategi for merket. De er lite entusiastiske og viser ikke spesielt stor lyst til å ha kontakt utenforstående. Det er mulig at de er fornøyd med tingenes tilstand, ikke vet jeg. Jeg hadde helst sett at vi fikk litt fart på sakene og stelte i stand noe skikkelig positivt.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Utstyrstreff

Post by Grønne greener »

Du har selvfølgelig rett, Furu. Det var Combo. De var stilige og elegante. Sånne ønsker jeg meg neste gang. :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstreff

Post by furu »

Combo er fine. En slik miks av tilgivende og "players irons" er noe mange sikkert vil ha. Prøvde 6i og som jeg sa i en annen tråd så var de ikke fantastiske på følelse men overraskende lange. Og ikke minst enkle å slå med. Hvilke av jernene prøvde du?
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Utstyrstreff

Post by Grønne greener »

8i
Men jeg prøvde bare to slag. Slo nedi begge gangene så de er sikkert litt lange, ja.
Hmmm.. Og jeg som trodde at det var meg det var noe galt med så var det bare køllen som var litt lang. :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstreff

Post by furu »

Slår langt med :D Sånn lange :D Men skaftet er like langt som mine Machspeed og lengre enn dine Titleist. Sikkert litt uvant for deg.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstreff

Post by furu »

Kan røpe at Callaway er positive :D Jeg skjønner at man ikke kan komme med løfter, en positiv holdning og lyst til å prøve er alt jeg ber om.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstreff

Post by furu »

Det er ekstremt vanskelig eller faktisk helt umulig å få tak i noen av "representantene" for noen av merkene. Jeg gir ikke opp men forutsetningen for å lykkes med dette kunne vært bedre. Mildt sagt. Å finne kontaktinfo er en ting. Å finne kontaktinfo som faktisk stemmer er noe helt annet :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstreff

Post by furu »

Det er stort sett helt håpløst å få tak i noen som kan svare på noe som helst.

TWT - Cleveland, Srixon :arrow: Ingen tilbakemelding. Jeg har sendt dem tre mailer i løpet av 2011. Jeg ringer dem trolig neste uke.
SMD - Titleist, Tour Edge :arrow: Henviser til Bergen Golfsenter.
Ping :arrow: Absolutt ingen interesse. Kunne ikke forstå hvorfor jeg skulle gjøre dette. Jeg gidder ikke å kjøpe en kølle fra Ping med det første :lol:
Callaway :arrow: Er i kontakt med dem.
Nike :arrow: Ikke fått svar. Har fått høre at det er vanskelig for tiden siden de er underbemannet.
TaylorMade :arrow: Har de noen i Norge? Har hørt at de får det snart.......

Som dere skjønner er det ikke helt enkelt. Norge er golfens bakgård :lol: Vi må bare innse det. Jeg prøver å gjøre noe med dette de neste to ukene. Dersom det ikke er noen framgang så dropper jeg det. Kjedelig at det skal være slik.

Når det gjelder situasjonen i de forskjellige firmaene så er det litt kaotisk. Det er enten folk som er ivrige, bryr seg men er overarbeidet eller så er det folk som driter i det. Jeg tror norske golfleverandører kunne fått ekstremt god reklame ved å gi ut noen køller til vanlige folk som er engasjerte. Man kan spre ordet om gode køller på en ekstremt billig måte. Gi meg en Callaway Razr hybrid og jeg kan garantere at jeg i løpet av en uke kan få 100 mennesker til å prøve den.

Jaja, litt frustrert altså :lol: Jeg kommer tilbake med mer info når det skjer noe.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Utstyrstreff

Post by veggiss »

Er ikke Taylormade Norge broren til Bjørnstad da?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstreff

Post by furu »

veggiss wrote:Er ikke Taylormade Norge broren til Bjørnstad da?
Det er ingen å få tak i på de telefonnr. og mail jeg har fått tak i. Men ja, det er vel rett person så vidt jeg vet.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstreff

Post by furu »

Liten opptur i dag. Er mulig at jeg om ikke altfor lang tid gjør framskritt i forhold til noen av de aktuelle merkene. Ser lysere ut nå!
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstreff

Post by furu »

Trodde jeg hadde noe på gang her men i dag har jeg bestemt meg for å droppe dette prosjektet. Tilbakemeldingene er negative.
Ingen forstår hvorfor de skal gidde å være med. Ingen ser altså verdien av å nå ut til potensielle kunder på en ekstremt rimelig måte.

Kritikken går på;
- Noen vil ha sine representanter til stede. Det de mener er at vi vanlige golfere er for dumme til å skjønne produktene deres.
- Noen mener at Bergen Golfsenter skal ha dette. De skjønner altså ikke at det er et forsøk på å gjøre noe uavhengig av kommersielle aktører.

Jeg kan trekke noen konklusjoner ut i fra tilbakemeldingene jeg har fått;
- Norske leverandører/distributører er ekstremt fornøyd med salgstallene og ønsker ikke øke dette.
- De ønsker ikke å prøve nye metoder for markedsføring.
- Noen lever i sin egen verden der de sikkert er veldig fornøyd men samtidig ikke klarer å se det store bildet og hvordan golfverden er litt annerledes i dag enn i 1996.
- Det er klin umulig å få til noe som helst hvis du ikke er med i gjengen. Tror dere Ramnefjell hadde hatt problemer med å få til dette? Neppe.

Jeg avlyser altså hele greien.
Instagram @christianfuru
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Utstyrstreff

Post by Mr. Slice »

Furu sa:
Tror dere Ramnefjell hadde hatt problemer med å få til dette? Neppe
Et vel så viktig poeng er vel: Tror dere AR ville brydd seg med å prøve å få til dette? Aldri i verden. Honnør til Furu for hans glødende entusiasme.

Helt i starten av denne tråden, var ideen at alle tar med det de selv har, og så kunne en prøve hverandres køller, utveksle erfaringer og få tips osv.
En slik mer uformell og mindre ambisiøs variant går vel an å få til? Om noen også tok med det som står stuet vekk i kjeller og garasje, gikk det kanskje an å bli kvitt noe overflødig også - eller få kjøpt noe rimelig brukt.
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstreff

Post by furu »

Den originale ideen var litt enklere ja. Det kunne vi nok klart å gjennomføre hvis folk er interessert. Tilbakemeldingene jeg fikk var at folk helst ville ha noe nytt å prøve. De ville se hvite drivere og andre nyheter. Men jeg er fullstendig åpen for et treff med fokus på litt låning og testing + kanskje et salg eller tre. Kunne vært en fin mulighet for nybegynnere å få testet og kjøpt brukt på en sikker måte.

Jeg holder den muligheten åpen så gi tilbakemelding på hva dere syns om det. Takk Mr.Slice :D
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Utstyrstreff

Post by Grønne greener »

Jeg syns at den opprinnelige ideen var god og vil selvfølgelig til å være med.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstreff

Post by furu »

Vi kan kanskje prøve å få til et sosialt treff? Jeg er åpen for det.

Rangen ved Fana kirke er bedre for ren "slagtrening". Men, Fana GK er bedre med tanke på muligheter til putting, chipping og de har tross alt klubbhus med mat, drikke og noe annet enn busker å tisse bak :)
Instagram @christianfuru
Pan
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 23 Nov 2010, 19:59
Hcp: 22,1
Hjemmeklubb: Meland GK
Location: Nordhordaland

Re: Utstyrstreff

Post by Pan »

Synes også den opprinnelige ideen er god Sikkert mange som synes at det vært greit og prøve diverse utstyr og ikke minst det sosiale uavhengig av hvilken klubb man tilhører
Skjøner at godt at du er frustrert Furu
Fær håpe ar Callaway stiller og at de selger masse køller,helt sikkert mange som vil få en positiv opplevelse av køller og leverandør og positive opplevelser teller masse neste gang man skal kjøpe noe
HC start 2012 35,5 nå 22,5 Målseting 2012 HC 21 endte på 22,1
Callaway Razr Fit
Titleist AP1 712 PW-4
Taylor Made RBZ 5 W
Ping G20 5 hybrid + 5 Callaway Razr 5HL hybrid
Titleist Vokey 50 + 56+60 Scotty Cameron Studio Select
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrstreff

Post by furu »

Ville bare si at jeg har fått tilbakemelding fra TM. De kan ikke stille med køller fordi de rett og slett ikke har lager i Norge. De har kun demokøllene som de reiser rundt med. Det må vi akseptere. Jeg setter uansett pris på at de tar seg tid til å svare :D
Instagram @christianfuru
Post Reply