Nye grep!

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Nye grep!

Post by norrbaggen »

Boris wrote:Blir det ikke litt trangt å få på et 0.58 grep på et 0.60 skaft da?

Vet ikke hvilket jeg skal ha enda, men tenkte å få en kompis som skal til USA i neste uke til å ta med ett stk. grep i tre fire aktuelle varianter og bestille etter det jeg liker best.
Det är inga problem at sätta på et 0.58 grep på et 0.6 skaft. Greppet blir dock tykkere än standard. Alla grep kan bestilles i 0.58 og 0.60. En del har også 0.62 som möjlighet.

Du säger at du liker et tykkere grep. Bara var försiktig så at det ikke blir for tykke för din handstörrelse. Det kan göra att du får grepet för langt inn i handen vilket påvirker handledbevegelsen. Det idelle er at dine fingertupper nuddar din håndpute på venstre hånd når du tar ditt grep.
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Nye grep!

Post by Ichbin »

For min del skiftet jeg til Sharpro midsize for ikke lenge siden. Jeg er en ganske standard hvit str hos ping, altså normal grep str.

Har nok fått flere fader inn i svingen av dette, men alt i alt er presisjonen blitt bedre. Føles og bedre og innbyr til mere selvtillit når jeg står med køllen i hendene.
Har tidligere hatt en tendens til å snaphooke ballen med normal grepstr, men disse ser ut til å ha forsvunnet etter grepskifte.

Sharpro cord grepene som jeg investerte i virker bra, godt grep. Eneste jeg har å utsette er at corden er litt grov, og jeg kjenner det i høyre hånd etter lengre rangeøkter. Men corden kommer nok til sin rett, når godt vestlandsvær kommer med i spillet.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Nye grep!

Post by Friedman »

Ichbin wrote:For min del skiftet jeg til Sharpro midsize for ikke lenge siden. Jeg er en ganske standard hvit str hos ping, altså normal grep str.

Har nok fått flere fader inn i svingen av dette, men alt i alt er presisjonen blitt bedre. Føles og bedre og innbyr til mere selvtillit når jeg står med køllen i hendene.
Har tidligere hatt en tendens til å snaphooke ballen med normal grepstr, men disse ser ut til å ha forsvunnet etter grepskifte.

Sharpro cord grepene som jeg investerte i virker bra, godt grep. Eneste jeg har å utsette er at corden er litt grov, og jeg kjenner det i høyre hånd etter lengre rangeøkter. Men corden kommer nok til sin rett, når godt vestlandsvær kommer med i spillet.
Prøvd GolfPride Tour Velvet Cord?
No laying up
Post Reply