Belly-putter?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Belly-putter?

Post by Fredrikkm »

furu wrote:@Fredrikkm - Er det for mye å forlange at du faktisk leser innleggene i tråden? Jeg skrev om stianms spørsmål i innlegget før meg.....
Du spør hvorfor utradisjonelle puttere ikke er et problem, men jeg velger å snu spørsmålet, og spørre hvorfor i alle dager de liksom skal være et problem?
Er det for mye forlangt at du leser innleggene i tråden? Rett under sitatet du har klippet ut skriver jeg at jeg mener argumentet ditt om at putteren er festet på kroppen er for tynt, noe det faktisk er, fordi putteren ikke på noen som helst måte er "festet". Du sier etterpå at du ordla deg feil, noe som sikkert stemmer, men når jeg skrev posten min kunne jeg ikke gjøre annet enn å gå ut i fra det du hadde sagt tidligere, og ut i fra det følte ikke jeg at du hadde kommet med et tilfredsstillende svar (noe du forsåvidt innrømmer når du sier at du ordla deg feil).
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Belly-putter?

Post by Long-Hit-Wonder »

AkE wrote:Belly, hake eller lang-putter, noen som har testet dette? Ser veldig få på norske baner, og de fleste som har de er også senior spillere. Vet at det er ett kontroversielt på pga/europa touren, men for oss normale dødelige med handicap på størrelse med alderen på Vi menn damene så er jo alt som kan hjelpe, og er lovlig, en god ide? Puttingen er vel det eneste positive med spillet om dagen så noe bytte er ikke aktuelt, men hadde vært morsomt å testet de for å se om det er lettere.
Jeg har prøvd belly-putter en gang. Det var for meg en følelse som ikke var lett å vende seg til, og selv etter flere forsøk fikk jeg det ikke helt til å stemme.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Belly-putter?

Post by stianm »

Friedman wrote:Enig at det ser dumt ut, men hvis man senker flere putter med en mage/hake-putter skjønner jeg jo at folk bruker det. Spesielt proffene på touren som tjener til livets opphold. Da blir det tullete å si at det er i grenseland, juks, tøyer reglene osv.

Etter den logikken burde man forby GI/SGI-køller også da?
For ikke å nevne hybrider. Klarer man ikke slå en 2i, 3i etc...
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Belly-putter?

Post by spiderboy »

Eller 460cc drivere med trampolineeffekt, justerbart hode og utskiftbare vekter. Klarer man ikke slå skikkelig med en persimmon kan det være det samme. De er for øvrig også mye penere.
Poenget er vel at produsentene kommer ut med "nyvinninger" for å gjøre spillet enklere. Noe blir for drøyt for enkelte, andre ting svelger vi greit.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Belly-putter?

Post by furu »

Hvis vi skal trekke diskusjonen så langt og argumentere som idioter så kan vi vel si at vi strengt tatt ikke burde spille golf fordi det strider mot vår natur.

Hvordan kan vi klare å trekke inn hybrider og SGI jern? Jeg klarer ikke å diskutere når motargumentene er så fullstendig tåpelige og usaklige. Friedmans innlegg er jo toppen - der klarer han altså å si at man ikke skal argumentere mot noe som man oppfatter å være i grenseland mot regelbrudd fordi det fungerer.

Argumentene mine er ikke enestående i golfverden, det er faktisk ganske mange - også proffer - som er motstander av langputtere og mener at det burde vært forbudt.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Belly-putter?

Post by kevin »

Du har støtte av Arnold Palmer også Furu :) Men nå mener han at swing-coacher er bare tull også.

Man får forholde seg til reglene så lenge de er der....personlig synes jeg at det ser merkelig ut å putte med et kosteskaft...men dem om det :)
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Belly-putter?

Post by Friedman »

furu wrote:Friedmans innlegg er jo toppen - der klarer han altså å si at man ikke skal argumentere mot noe som man oppfatter å være i grenseland mot regelbrudd fordi det fungerer.
Hvor? Vegiss sa det så dust ut. Jeg sier at jeg skjønner at spillere bruker det hvis det hjelper, til tross for at det ser dust ut. Samme som å bruke SGI-jern fremfor Miura-blades.

Som sagt, jeg mener det er tullete og kalle folk for juksere, tøye reglene etc. bare fordi du mener at lang-puttere ikke er i henhold til golfreglene. Newsflash...Det ER i henhold. Den dagen det blir forbudt på touren, av R&A eller USGA kan du kalle de for juksere.
No laying up
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Belly-putter?

Post by TinCup »

Er det noen som vet hvorfor noen proffer ikke liker at andre bruker kosteskaft-puttere?
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Belly-putter?

Post by heikkih »

Er det noen andre som kommer til å gå for belly- eller hakeputter for årets sesong?

Uprøvd, hadde jeg egentlig bestemt meg for å skaffe meg en hakeputter i år, men nå er jeg veldig usikker.

Testet en bellyputter på Haga i helgen og må si at bevegelsen ifht kroppen fungerte over all forventning. Jeg får en mye mer behagelig stilling enn jeg trodde jeg skulle få, mens selve puttestroket er forholdsvis likt en vanlig putter.

Skal ta en test med hakeputter også, men de er vanskeligere å finne samt vil tro at det innebærer en total endring i følelse.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Belly-putter?

Post by Sticho »

Belly putter var i hvert fall en åpenbaring i mitt tilfelle. Anbefales på det sterkeste.
Post Reply