Page 2 of 3

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 22 Jun 2011, 09:10
by viz0id
goffy wrote:Viz0id: Fikk du noe sporingsnummer fra de eller kunne du se på en annen måte at varene var blitt sendt?

For min bestilling står det fortsatt:our Order Is Currently Being Processed By Our Warehouse Staff. Please Note: If Your Order Is For Custom Fit Clubs This Will Take Approx 10 Working Days + Delivery.

Og min bestilling er ikke for tilpasset utstyr!
Hei,

Det var det samme jeg også fikk, og derfor sendte jeg mail å lurte på hvorfor dette tok så lang tid (hadde ingenting custom jeg heller).

Sporingsnummeret får du på mail etter det er shippet avgårde. Det er et nummer du kan spore på bring (var det hvertfall med meg) :)

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 22 Jun 2011, 12:57
by goffy
Hey, ny mail i dag fra Golfstoreeurope.com
Order Status: Complete
This order is complete and has been shipped

Ikke galt etter at bestillingen ble utført den 15/6.
Fikk ikke noe tracking link men slik jeg har forstått det så sendes dette med posten.
Venter fortsatt i spenning :)

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 22 Jun 2011, 17:28
by MrMan
Begge gangene jeg har bestilt derfra har jeg måttet purre på mail for å få tilsendt sporingsnummer.

Tok 5 dager fra jeg sendte mail til jeg fikk sporingsnr, å da hadde pakken ligget fast 2 dager i tollen pga. av manglende fødselsnummer på meg,ingen fra posten prøvde å kontakte meg for å få det heller.

Så du bør maile dem å etterspør trackingnumber slik at du kan følge med om pakken stopper i tollen.

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 30 Jun 2011, 12:14
by goffy
Som alle sier så går det treigt her altså...
Nå synes jeg det har tatt så lang tid at abstinensene etter nytt utstyr har gitt seg.
Sendte de en krass mail hvor jeg nok en gang etterspurte trackingnr. og fikk endelig svar i dag.
Status her er: Package has been collected med location WDM Online.

Jeg har en mistanke om at de bare har levert inn en bestilling på sending av pakke men at de ikke har utstyret enda.
Har sendt en ny mail til de hvor jeg ber de sjekke ut hvorfor det er forsinkelser.
Jeje… min egen feil og en ny erfaring rikere. Neste gang skal jeg nok bruke noen andre…

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 30 Jun 2011, 12:28
by TinCup
Det er helt vilt hvor tregt det går med golfstoreeurope!! Bestilte putter ++ til Danmark og pakken kom etter 3 dager. Enten så var jeg bare heldig, eller så er det mer mess å sende til Norge.. Synd for de har rimelig gode priser.

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 30 Jun 2011, 12:36
by furu
Jeg er sikker på at det eneste som avgjør dette er om de har varen eller ikke. De selger ting de ikke har på lager, noe som også har vært et problem hos norske nettbutikker. Er man heldig og de har vare så får man den raskt. Hvis noen nå vurderer å handle hos denne butikken så anbefaler jeg å sende mail før man bestiller og spørre om de faktisk har varen på lager.

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 01 Jul 2011, 12:33
by goffy
Endelig er utstyret hentet på Alnabru :))
Hmm.... er ikke sikker på om jeg sparte penger for avgiftsnorge raner deg på utenlandsbestillinger.

Tok nøyaktig 15 dager og noen purre mailer til golfstore.
Fikk feil sporenummer fra de første gangen og etter en krass mail fikk jeg beklagelse fra de.

Kommer sikkert til å handle hos disse igjen, men da på vinteren når det ikke er så bråhast med å få utstyret ;)

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 01 Jul 2011, 14:02
by Thomaseh
Venter fortsatt på regnjakka mi jeg! Hadde vært kjekt å ha den for ca. 2 uker siden, 4 uker siden jeg bestilte. Sendt utallige purremailer til de, men hørte ikke et pip før igår hvor jeg fikk en beklagelse og at de venter varen på lager om ca. 2-3 uker. Altså 8 uker....

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 04 Jul 2011, 13:37
by totenoid
Tydelig at dette er et problem hos Golf Store Europe. Jeg la inn en bestilling den 3. juni, og det har ennå ikke blitt sendt noen verdens ting. Jeg har vært i jevnlig kontakt med dem for å rydde opp i at de blant annet ikke hadde haskene jeg hadde bestilt, noe som løste seg greit. Det siste nå er at de venter på Cleveland-køller fra USA, slik at de kan sende det ut...

Har sjelden noe problem med at ting tar tid, men når In Stock egentlig betyr Backorder kan de gjerne opplyse om det på nettsiden. Og ikke gi inntrykk av at det tar maks opptil 10 dager (hadde en custom fit-kølle i bestillingen).

Sendte en litt krassere mail nå, spent på å se om det skjer noe mer :)

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 04 Jul 2011, 19:59
by totenoid
En oppdatering (de svarer kjapt på mail, det skal de ha): Cleveland Launcher-kølla kom ikke inn igjen fra USA før i slutten av juli. Jeg ble tilbudt ei med stiff shaft istedenfor, men det er uaktuelt. Er ikke så langt unna å kansellere hele ordren merker jeg...

Finnes det noen gode og billige alternativer til Golf Store Europe som selger Cleveland?

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 04 Jul 2011, 20:04
by furu
De er veldig billig på det nye fra Cleveland. Har ikke sett noen som kan konkurrere på pris. [url?http://www.blind9golf.com/cleveland-golf.html]Blind9[/url] i USA er greie. Prisene er ok. Jeg fikk avslag på nettprisen da jeg kjøpte fra dem. Du kan ikke handle direkte på nettsiden men send en mail og be om tilbud inkludert frakt (USPS Express er ganske rimelig fra Blind9).

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 05 Jul 2011, 12:20
by totenoid
Ny oppdatering: De sender meg pakken med alt det andre nå, og ettersender Launcheren når den ankommer i slutten av måneden. Uten ekstra kostnad selvfølgelig (bortsett fra at jeg må fortolle to pakker, men det kan jeg leve med).

Min erfaring med Golf Store Europe er at de er veldig ryddige og imøtekommende når du tar kontakt med dem, men at de kan være fryktelig treige med å gi beskjed når noe ikke er som det skal. Noe som tydeligvis skjer ganske ofte.

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 05 Jul 2011, 17:02
by oka
totenoid wrote:Ny oppdatering: De sender meg pakken med alt det andre nå, og ettersender Launcheren når den ankommer i slutten av måneden. Uten ekstra kostnad selvfølgelig (bortsett fra at jeg må fortolle to pakker, men det kan jeg leve med).

Min erfaring med Golf Store Europe er at de er veldig ryddige og imøtekommende når du tar kontakt med dem, men at de kan være fryktelig treige med å gi beskjed når noe ikke er som det skal. Noe som tydeligvis skjer ganske ofte.
Dette er jo mye av det samme som skjedde meg.
Bestilte 2 stk Range Finders og mottok bare en men måtte betale for 2 på posten.
Den andre ble sendt igår 1,5 uke etter den første kom.

Du må be de om å sende det du har tilgode som replacement goods. Det skal de gjøre med min og da slipper du toll.

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 06 Jul 2011, 10:50
by totenoid
Ah, takk for tipset!
Var forberedt på å betale toll to ganger, men dette er bedre :)

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 06 Jul 2011, 10:56
by sumo
furu wrote:De er veldig billig på det nye fra Cleveland. Har ikke sett noen som kan konkurrere på pris. Blind9 i USA er greie. Prisene er ok. Jeg fikk avslag på nettprisen da jeg kjøpte fra dem. Du kan ikke handle direkte på nettsiden men send en mail og be om tilbud inkludert frakt (USPS Express er ganske rimelig fra Blind9).
fikset linken din jeg :D

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 06 Jul 2011, 11:39
by Pakkemafia
En viktig ting å tenke over er forskjellen på toll og moms... Ikke toll på sportsutstyr, inkl. golfutstyr, men er det på klær og tekstiler...

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 06 Jul 2011, 13:18
by totenoid
Ja, er klar over det. I dette tilfellet er det evt kun snakk om gebyret fraktselskapet ilegger for å ta jobben med å sende det gjennom tollen, som vel er på rundt hundrelappen. Ikke noe krise uansett med andre ord.

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 06 Jul 2011, 16:32
by oka
totenoid wrote:Ja, er klar over det. I dette tilfellet er det evt kun snakk om gebyret fraktselskapet ilegger for å ta jobben med å sende det gjennom tollen, som vel er på rundt hundrelappen. Ikke noe krise uansett med andre ord.
Her er det jo snakk om 25%.
Når du kjøper varene fra Golfstoreeurope betaler du ikke moms. Men når du henter på posten må du betale momsen.
De 25% betalte du vel antagelig på første sending om de ikke da hadde trukket det ut. Det kan du selv sjekke.

Jeg på min pakke fikk moms på 2 stk Range Finder selv om det bare lå en i pakka. Derfor sender de den andre pakke som Replacement goods så jeg slipper å betale noe mer.

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 23 Aug 2011, 21:16
by oka
Oppdatering på hva som skjedde med meg.
Jeg bestilte i utgangspunktet 2 stk Rangefindere.
Fikk pakken raskt etter noen dager.
Betalte moms for 2 stk Rangefindere men når jeg pakket opp lå det bare 1 der. Bomkjøp tenkte jeg da.

Skrev mange mail frem og tilbake om dette til de og de skulle til slutt sende 1 til og merke den som replacement goods så jeg skulle slippe moms.

Fikk etter en stund hentelapp og det som var det artige nå var at jeg fikk moms på 4 stk rangefindere. Nå hadde jeg bestalt moms for 6 stk Rangefindere.

Igang igjen med å sende mail og klage masse til det. Tok kopi av alle papirer fra de og fra posten.
Etter en liten stund tilbakeførte de penger for 4 stk Rangefindere.

Så alt i alt har jeg fått det jeg bestilte til den prisen jeg skulle.
Men det har kosta masse tid og mail.

Uansett. Kjempefornøyd med Rangefinderene.

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Posted: 23 Aug 2011, 21:58
by Golffreak
Hvor vanskelig kan det være egentlig? En feil kan jo skje, men her har de gjort flere feil på samme ordre....

Godt det ordnet seg da, men hvorfor betalte du mva for 6 rangefindere hvis du hadde mottatt 2? Hadde kanskje vært enklere å klage til tollkontoret, og fått dem til å sende oppdatert pakkseddel? Uansett, rangefinder er bra:-)