Lengde og psykologi

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Lengde og psykologi

Post by veggiss »

Har nok andre problemer om ikke jeg skulle begynt å bry meg om at folk driver meg ut også.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Lengde og psykologi

Post by GunnarBull »

furu wrote:I golf teller faktisk lengden. Det som ikke teller er hvilken kølle du bruker for å få den lengden, om man slår PW eller 7i på et par tre og begge går av med par. Men min mening er at lengde absolutt teller i golf.
Alt teller vel egentlig. Å si at lengde IKKE teller blir for enkelt, men hvis lengden går på bekostning av bredden, er det slett ikke sikkert det er noen fordel å slå langt.

Det er mange mid- og høyhandikappere som driver 250 og mer, men hvorfor er de fortsatt mid- eller høyhandikappere? Jeg tror lengden helst bør komme samtidig med at teknikken blir bedre, for jo lenger du slår, desto rettere må du også slå for å lande i fairway.

Jeg kjenner etterhvert ganske mange golfspillere av forskjellig kvalitet og design, og noen av dem er veldig "hekta" på lengde. De har en tendens til å glemme at det er mange andre aspekter i golf som er like viktig eller til og med enda viktigere. Derfor scorer de også sjelden særlig bra.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Lengde og psykologi

Post by stianm »

Har for lenge siden sluttet å bry meg om jeg slår f.eks en 4i eller 5i til til ønsket plassering. Jeg vet ganske nøyaktig'ish hvor langt jeg slår de forskjellige klubbene og gidder ikke ta i i egoets navn, det resulterer bare i tull. Heller alltid til klubba som gir riktig resultat med normal sving.

Men klart jeg liker å være sistemann til å slå 2.slag på ett driving hull, men det har gått litt inflasjon i det så trenger snart nye utfordringer :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Lengde og psykologi

Post by CharlieB »

For egen del, så er det eneste jeg bryr meg om er hvormin ball er. Jeg verken kan eller vil ikke gjøre noe med andre sine baller ...

Lengde teller absolutt i golf, men det er viktig å huske på at det bare teller i forhold til hvor du vil være i forhold til å få ballen i hullet og hvilken risiko du tar for å komme dit. En som slår langt vil lettere kunne komme seg til en posisjon der det er lett å komme inntil pinnen.. men de må også ha det innspillslaget i "baggen" hvis ikke så er lengden helt uinteressant.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Lengde og psykologi

Post by kevin »

Jeg bryr meg heller ikke mye om at jeg blir drivet ut, gratulerer heller de som driver langt(og rett). Men det hender at jeg blir litt frustrert over at jeg selv ikke slår lengre når jeg ser andre slå langt uten å ha den mest estetisk riktige svingen akkurat
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Lengde og psykologi

Post by Grønne greener »

Driverlengder er som med penger.
Du trenger ikke å ha mest. du må bare ha nok.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Lengde og psykologi

Post by stianm »

Men driverelengder er også litt som penger. Mye vil ha mer :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Post Reply