Turnering - Amatørnivå

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Turnering - Amatørnivå

Post by Golf »

Jeg er enig med at det er unødvendig av Fana å sette klossene lengst bak på en turnering for glade amatører.
Problemet er vel gjerne av Fana er latterlig kort fra gul tee og med en nokså god klasse A er vel det nødvendig med litt lengde.
At en turneringsrunde på Fana tar 6 timer er vel ingen bombe. Mye hull med leting, mye korte par fire med venting og en generell tunggått bane må ta skylden for det.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Turnering - Amatørnivå

Post by Kaffekannen »

Synes jo personlig ikke at Fana er latterlig kort da, men det kan ha noe med mine forutsetninger å gjøre :) På den andre siden er det vel kun Meland som har noe særlig mer lengde enn Fana i Hordaland?

Det er mitt inntrykk at Fana også er relativt vanskelig for oss høyhandicappere. Hvis man holder seg på fw er den jo ganske enkel. Hvis man derimot er litt retningsvariabel(det ordet tar jeg patent på i golfsammenheng), så kan Fana være et lite mareritt. Merket det på disse juniorene som gikk med oss. På nærspill fra gode forhold var de ikke spesielt mye bedre enn meg, men de lå nesten alltid i gode forhold. Derfor endte de også på 74 mot våre 88.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Turnering - Amatørnivå

Post by Golf »

Skal moderere meg litt. Ikke latterlig kort, men kort er den. Under 5000 meter fra gul tee og med banens index 1 hull omgjort til par 3 er banen kort.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Turnering - Amatørnivå

Post by furu »

Golf wrote:Skal moderere meg litt. Ikke latterlig kort, men kort er den. Under 5000 meter fra gul tee og med banens index 1 hull omgjort til par 3 er banen kort.
Er hull 5 par 3? Hvor slår man ut fra?
Instagram @christianfuru
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Turnering - Amatørnivå

Post by Golf »

Sist jeg spilte slo vi ut fra omkring 150 meter fra green. Fremdeles par 4, index 1.
Norges letteste par 4 hull?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Turnering - Amatørnivå

Post by furu »

Utslag oppe på haugen da? Det er jo litt merkelig. Her dukker jo spørsmålet mitt om hcp-tellende runder opp igjen. Når Bjørnefjorden kuttet ned hull 9 til et lite par 3 så var ikke den tellende. Hvorfor har de gjort dette på Fana?
Instagram @christianfuru
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Turnering - Amatørnivå

Post by Golf »

Men hcp-tellende runder vet jeg ikke helt.
Tidligere var det sånn at hvis totallengden ikke hadde mer enn 150 meters forskjell fra opprinnelig lengde kunne man ha hcp-tellende. De er vel innfor den da.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Turnering - Amatørnivå

Post by Kaffekannen »

Kanskje derfor utslagene er flyttet langt bak på flere hull. For å kompensere
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Turnering - Amatørnivå

Post by Solaar »

furu wrote: Ikke alltid like enkelt å gå sammen med noen som er skikkelig gode. Samme hvor snille og greie de måtte være så kan det ubevisst gjøre ting med hodet ditt.
Selv spiller jeg bedre jo bedre spillere jeg går med. Men det er sikkert forskjellig fra person til person :)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Turnering - Amatørnivå

Post by Kaffekannen »

Solaar wrote:Selv spiller jeg bedre jo bedre spillere jeg går med. Men det er sikkert forskjellig fra person til person :)
Vanligvis gjelder dette meg også, men denne gangen tror jeg at jeg ble påvirket av lengdene til guttungene. Vi snakker her om 15-åringer på 50 kilo som vant longest drive... Dette førte, delvis ubevisst, til at jeg klemte til litt ekstra. Og når jeg klemmer til litt ekstra så strammer jeg kroppen og ballen går alle veier. :?

Jaja. Nå blir det ny turnering til helgen, og vi satser på en mer avbalansert kaffekanne 8-)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply