NM i golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: NM i golf

Post by furu »

Dersom forutsetningene er til stede så kan alle prøve. Dersom alle forutsetningene ikke er til stede så kan man allikevel prøve. Det er åpent for alle.

Talent
Tid
Penger
Flaks
Treningsvilje

For å fastslå om det er realistisk for en golfer å nå målet må man ha god kjennskap til ham/henne. Hvor gammel er du? Hvilket nivå er du på nå? Hvor mye er du villig til å trene? Hvordan er svingen din i dag? Er du spesielt flink til noe innen golf (nærspill, putting osv.)?

De light-versjonene du sikter til er den mildeste tilbakemeldingen du kan regne med :D Prøv å legge ut det samme spørsmålet på scangolf og golfsiden så skal du få se :lol:

Det er absolutt ingenting i veien for at du har det som mål. Klarer du det så er det glimrende. Klarer du det ikke så har du trolig klart en hel haug med andre glimrende prestasjoner på veien.
Instagram @christianfuru
golferen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 146
Joined: 10 Feb 2010, 23:24
Hcp: 9.9

Re: NM i golf

Post by golferen »

Hehe, janteloven står meget sterkt i Norge ja.

Kan vel legge ut det du skriver for morro skyld

Alder: 23, spilt siden sommer og spiller nok rundt en 15+- i hcp. Ofte en eller annen slice ut i vannet som gir en dobbelbogey, som ødelegger lavere score..
grei sving, sliter litt med slice på de lange slagene fra 160-240. Føler min sterkeste side er nærspill, spesielt med wedge og putter.
Talent: middels kanskje
Tid: Masse, kan godt trene hver dag utenom eksamen. Dropper internship i sommer for å spille golf. ;)
penger: nok til det jeg trenger for å fortsette progresjonen.

hadde vært gøy å klare det innen 3 år. :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: NM i golf

Post by furu »

Har du en fast pro?

Det er sikkert veldig viktig at du kommer raskt i gang med et seriøst, målrettet opplegg. Treningsdagbok og gode planer er en selvfølge.
Sett opp tester som måler framgang (eller det motsatte) slik at du vet om du er på rett vei.

Tre år kan kanskje være litt lite. Jeg tror du kommer til å være nærmere 30 når du er på topp. 28+ er en fin alder for golfere.
Instagram @christianfuru
golferen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 146
Joined: 10 Feb 2010, 23:24
Hcp: 9.9

Re: NM i golf

Post by golferen »

Ingen fast pro nei. Skal høre med hjemklubben i påsken om de har et alternativ for dem som ønsker å satse.. Vet de har elitegruppe, men den er nok out of reach. Hvis de ikke har det så blir det nok til å få en eller annen fast pro i Bergen (siden jeg studerer der).
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: NM i golf

Post by furu »

Skal du ha pro i Bergen så anbefaler jeg Knut (Meland) og Ørjan (Bergen). Finner info om dem her.
Instagram @christianfuru
Post Reply