European tour 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

På par for dagen etter 9 hull, T43
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

+2 for dagen og har et hull igjen. Er utenfor cut-grensa, men den er høyst usikker. Skulle gjerne hatt birdie på det siste
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: European tour 2013

Post by Yorkie »

Ingen god helg for Kofstad og Børsheim dessverre
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Ser mørkt ut for Kofstad, selv om det er mange ute og spiller ennå. Men det er nok et slag for mye ihvertfall
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

kevin wrote:Ser mørkt ut for Kofstad, selv om det er mange ute og spiller ennå. Men det er nok et slag for mye ihvertfall
Den dårlige sesongstarten til Kofstad er dessverre en skikkelig nedtur. Jeg hadde håpet så mye bedre, at vi endelig skulle få en spiller som gjorde helgene spennende for oss på en av de to høyprofilerte tourene.

Nei, æsj, dette er ikke hva vi hadde håpet på, og jeg mener faktisk at vi hadde grunn til å håpe på mye mer. De vinnerskalle-egenskapene av typen "best-når-det-gjelder" som han viste i CT-finalen, den ga i hvert fall meg mye håp og tro for sesongen.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Det er egentlig veldig greit å følge de norske spillerne. Vi slipper jo å sitte inne i helgen.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Regner med at Norsk golf følger opp dette. Hva er det som gjør at Kofstad spiller seg ut av turneringer på slutten? Noen av disse banene i SA er korte,tricky og kanskje ikke de banene man bruker driveren mest. Leste at en av spillerne ikke var helt fornøyd, brukte driver kun 2 ganger i løpet av runden.

Når det er sagt, Jaco Van Zyl nådde greenen på noen av de korte par 4 hullene i går, med jern og i god medvind. Så litt på i går og opptaket i dag, og flere av hullene er mulig å komme ganske nære fra tee. Men det er også mye dritt om man er skjev.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

furu wrote:Det er egentlig veldig greit å følge de norske spillerne. Vi slipper jo å sitte inne i helgen.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Kanskje like greit? Jeg har nå sjekket opp at smøretipset er "blå extra" i Vestmarka :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Smøretipset her er "pakke til Portugaltur neste uke" :D

Jeg var litt tvilende til brasilianske Adilson men han er en stødig spiller.

Nick Dougherty gikk forøvrig på 80 i går og er +3 etter 4 i dag.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Snowman wrote:
kevin wrote:Ser mørkt ut for Kofstad, selv om det er mange ute og spiller ennå. Men det er nok et slag for mye ihvertfall
Den dårlige sesongstarten til Kofstad er dessverre en skikkelig nedtur. Jeg hadde håpet så mye bedre, at vi endelig skulle få en spiller som gjorde helgene spennende for oss på en av de to høyprofilerte tourene.

Nei, æsj, dette er ikke hva vi hadde håpet på, og jeg mener faktisk at vi hadde grunn til å håpe på mye mer. De vinnerskalle-egenskapene av typen "best-når-det-gjelder" som han viste i CT-finalen, den ga i hvert fall meg mye håp og tro for sesongen.
Morsomt, hehe :) ...en liten kritisk kommentar om Koftad, og vips var man på -1 i "karma".

Tror kanskje jeg får fortsette med litt kritikk her og der, og så se hvor langt ned man kan komme i minus. Har ikke prøvd å "trolle" hittil, men men ... :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

furu wrote:Jeg var litt tvilende til brasilianske Adilson men han er en stødig spiller
Da Silva bor i SA, synes kommentatorene sa at han hadde bodd her de siste 20 årene. Kanskje ikke så rart han mestrer mye vind og tricky baner. Ble nr.25 i Joburg sist uke og har bra resultater fra disse turneringene. Ble nr.10 i Barclays Singapore open i fjor også
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Stemmer det. Sa de også at han har klart 43 cuter på rad på Sunshine? Eller var det en annen spiller?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

hørte ikke det, men det kan godt hende at de sa det. Men synes han leder med litt mye, han må ha spilt drømmegolf. De er ikke dårlige de som ligger bak han, men de ligger jo langt etter
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

kevin wrote:hørte ikke det, men det kan godt hende at de sa det. Men synes han leder med litt mye, han må ha spilt drømmegolf. De er ikke dårlige de som ligger bak han, men de ligger jo langt etter
Ja, f.eks. 17 slag etter ham.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Det blir for kjedelig med ET på TV denne helgen, så jeg kjenner at jeg gidder bare ikke. Det er omtrent som det ville vært å se nyttårshopprenn dersom først alle de norske var slått ut dagen før i kvalifiseringen, og de så satte inn en engelsk kommentator fordi Arne Scheie i gadd å være der han heller.

Trenern til Kofstad sa i november til Norsk Golf at han ville ta nivået raskt og at Norge nå hadde noe å glede seg til helg etter helg på ET. Jeg håpet veldig at den spådommen slår til snart, for det hadde gjort ET-helgene veldig mye mer spennende.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: European tour 2013

Post by Franz »

Snowman wrote:Det blir for kjedelig med ET på TV denne helgen, så jeg kjenner at jeg gidder bare ikke. Det er omtrent som det ville vært å se nyttårshopprenn dersom først alle de norske var slått ut dagen før i kvalifiseringen, og de så satte inn en engelsk kommentator fordi Arne Scheie i gadd å være der han heller.

Trenern til Kofstad sa i november til Norsk Golf at han ville ta nivået raskt og at Norge nå hadde noe å glede seg til helg etter helg på ET. Jeg håpet veldig at den spådommen slår til snart, for det hadde gjort ET-helgene veldig mye mer spennende.
Tålmodighet er en dyd.
Sjekk hvilke navn som misset cut på Riviera denne uken.
Det er små marginer i denne sporten, og Espen Kofstad får dem snart med seg.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Men hva er ditt syn på å få med seg marginer da, Franz?

Er det mest flaks, eller er det noe man gjør seg fortjent til?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Marginer jevner seg ut over tid. Kofstad har nettopp startet karrieren. Jeg tror ikke det finnes noen sammenheng mellom marginer og ferdighet. Stang inn eller stang ut er tilfeldigheter, ikke ferdigheter.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

furu wrote:Marginer jevner seg ut over tid. Kofstad har nettopp startet karrieren. Jeg tror ikke det finnes noen sammenheng mellom marginer og ferdighet. Stang inn eller stang ut er tilfeldigheter, ikke ferdigheter.

Ja, det kan stemme i et veldig kort tidsperspektiv, men bare det.

For når noen utøvere over tid oftere har marginene med seg enn andre, da er det ikke flaks, for da er det faktisk ferdigheter.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Det gjelder ikke bare i kort tidsperspektiv. Gjør opp status etter endt karriere så kan vi snakke sammen.

Det er bare en påstand. Ingen av oss kan bevise at vi har rett. De beste spillerne vil sannsynligvis ha flere tilfeller av opplevd positive marginer. De spiller flere turneringer, får gode resultater og man legger bedre merke til og husker når marginene går deres vei. Men alt i alt er det ikke usannsynlig at f.eks. Bernhard Langer har hatt like mange hullkant ut som inn i karrieren.

Kan du gi eksempler på spillere eller lag som oftere har marginene med seg?
Instagram @christianfuru
Post Reply