European Tour 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2012

Post by furu »

Ferdig for dagen på +7 og T140. Jeg våger å spå at det blir en bedre runde i morgen :D

79 spillere har foreløpig +2 eller bedre. Hva må KB gå på i morgen for å klare cuten? -7? Det er vel avhengig av forholdene, hvis været blir dårlig kan alt skje men det ser mørkt ut.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Han får vel håpe at det er brukbart vær på morgenen og at det blir dårlig utover dagen. Kanskje kan det holde med -5. Men det er kanskje ikke stor sjanse for at han går på det
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

Han sliter litt med å finne roen virker det som. Hørte nettopp Per Haugsrud si at han så han spille i spania for to uker siden og han har det som skal til. Slår ballen bra og griselangt, så han bør kunne hevde seg. Det har vi forsåvidt også sett på Q-school og de første to rundene i den første turneringen. Vi vet jo alle at golf kan være opp og ned fra den ene dagen til den andre, hvis han klarer å gi tilstrekkelig f"#$ så kan han gå -7 eller bedre i morgen.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

Meeeeen sånn gikk det ikke..
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2012

Post by furu »

Manglet noen få slag i dag ja. Hvor mange turneringer har han igjen i år? Begynner vi å nærme oss halvspilt sesong for Børsheim?
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

Det er uansett ikke så lenge til vi snakker halvspilt, han har ikke hatt så mange starter og realiteten er vel at han må snu trenden for å få spille flere turneringer utover høsten.

Det tar jo gjerne noen år for de fleste å etablere seg på ET, så følger han normalen så skal han jo spille Q-school og deretter CT neste år. For så å kvale inn på ET igjen i 2014.. Skjønt jeg håper jo at han fikser biffen i løpet av sesongen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Par72.no har gjort et fint preview til turneringen på Madeira, inkl et intervju med Kofstad.

Image

Blir spennende å følge Kofstad og Børsheim i denne turneringen. Håper på topp-10 plasseringer, det burde absolutt være mulig i dette startfeltet. Og strengt tatt nødvendig for å kunne spille inn noen euro. Får håpe ryggen til Kofstad er bra og at han kan få til en god turnering. Børsheim trenger også en opptur nå, satser på at det kommer nå.

Tage, Kofstad, JAL og Thorp var alle med i denne turneringen i fjor, og alle misset cut. Det ble da spilt på en annen bane enn den de spiller denne uka.
I 2008 ble turneringen spilt på denne banen, og da var vinnerscoren -15, mens cut gikk på +4. Flere av spillerne skriver at banen er veldig kupert og at greenene er knallharde, er nok ingen lett bane. Den er designet av Robert Trent Jones Jr

Image

Børsheim går ut kl.1245(lokal tid) med Kakko og Besseling, mens Kofstad går ut kl.0945 med Mcleary og R.Quiros.

Været denne uka skal visst være veldig bra og tørt.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: European Tour 2012

Post by Kaffekannen »

Har tatt en prat med Knut også. Ny caddie som har gått for Søren Kjeldsen i mange år er på plass.

Han sendte meg noen kule bilder fra banen. Ser spektakulær ut. Noen som har spilt den?

Image
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

super runde av KB i dag som gikk på -3. Startet på hull 10 og gjorde ingen birdies der. Men på sine siste 9 gjorde han 6 birdies på rad. Ble 3 bogies også i dag men absolutt en god score. Ligger på delt 9.plass sålangt

Kofstad har ennå ikke slått ut
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

+1 :)
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: European Tour 2012

Post by stianm »

Super start av Kofstad! -3 etter 4 lar seg høre :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: European Tour 2012

Post by Yorkie »

Kaffekannen wrote: Noen som har spilt den?
Spilte tre runder der i 2006. Skikkelig fjellgeitbane, spilte med en danske, jeg hadde bil, og foreslo at han kunne kjøre med meg. Nei, han skulle gå, spiller man golf går man, og han gikk alltid med bærebag på hjemmebanen... på vei opp hull 9 kom det tynt fra dansken at "jo, det var kanskje greiest om han fikk sitte på" ;)

Klubbhuset ligger opp på en høyde, og de to 9 hulls sløyfene jeg tror de spiller nå (Machico+Desertas) spilles begge ned fra høyden og opp igjen. Sløyfa som er på bildet til Kevin heter Serras og den er ganske flat (den var stengt for vedlikehold når jeg var der). Flere av hullene er "heroic" altså med carry over raviner, og siden den ligger så høyt (og midt ute i Atlanteren) blåser det jo endel, så det blir nok mye diskusjoner med caddien om køllevalg siden det er så mye høydeforskjeller (og ofte til halvblinde pinner). Endel skog, men ikke plagsomt trang, og ett par dammer har de også fått plass til. Sjekka scorene mine, holdt meg under 100 (med 20 i hcp) og 33 putta på alle rundene, så greenene kan ikke være såå vriene.

Utsikten er helt fantastisk. banen ligger høyt opp i fjellet, og på flere hull virker det som det ikke er noe bak og man ser helt til Nordpolen. Ellers, rangen var morsom, 20 meter høydeforskjell fra utslag til selve rangen, skikkelig "confidence booster" å stå å se at man slår alt 30 meter lenger enn normalen :)

Merker at jeg fikk litt lyst på ett nytt besøk, den andre banen på Madeira er like bra, og jeg kunne faktisk godt tenkt meg å få med meg banen som de har spillt de siste årene på naboøya Porto Santo.

http://www.flickr.com/photos/jannor/287 ... hotostream
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Børsheim går ut kl.1220 norsk tid, med danske Nørret og skotten Forsyth.

Synd for Kofstad som ikke klarte cut dessverre, men spilte en bra 2.runde. Blir vel en to ukers pause for han, frem til Telenet Trophy på CT, i Belgia.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Mens ingen norske er med på Wentworth denne uka, spilles det kval til Nordea Masters( Bro Hof) også i dag. Kvalet går på Castle Course

Aronsen, Engevik og Kaensche er eneste nordmenn som stiller, i et startfelt fullt av Nordic League spillere.

De 3 beste får plass på Bro Hof første uka i juni

Startliste/leaderboard
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Ingen av de norske klarte å kvale til Bro Hof, men Engevik var best med sine -2 på Castle course.

Denne uka er det turnering på Celtic Manor resort. Turneringen het Saab Wales Open i fjor men har fått ny sponsor i år og heter ISPS Handa Wales Open.

Image

I fjor vant svenske Norèn på -9, mens eneste norske, Tage, misset cut.

Børsheim fikk plass i startfeltet i år og går ut 13:25 lokal tid, med danske Haastrup og italieneren Pavan.

Livescore

Viasat golf sender fra kl.15:30
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

Midt på treet runde, innenfor cut foreløpig. Hva forventer vi at "vår" mann får til i morgen? Jeg er optimist :-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

En runde på omtrent det samme, eller litt bedre. Da klarer han nok cut. Går ut 08:15 lokal tid og da er det kanskje bedre forhold enn det var sent i dag

Mye vind og kaldt vær i dag, ble ikke spesielt lave scorer
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

Det pleier jo å være mindre vind og lettere å score på morningen. Det kommer jo ikke med garanti dog.... Men du har nok rett, forventningen bør nok ligge der, as is eller litt bedre.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

75.82 var snittscoren første dag. Det har vært lettere og bedre forhold på morgenen i dag, og kanskje litt lavere scorer sålangt.

Knut rundet på +1 og er fortsatt det etter 12 hull. Holder han stilen inn klarer han cut
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

Og klare cut må du i proffgolf for å ha en sjanse..
Post Reply