Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by kristianffs »

Haha! Hva er poenget med superballer som går to meter lengre? Hadde de hatt fjernstyring, og dermed kunne reddet opp et eventuelt slag i skogen skulle jeg skjønt det.
Golf.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by furu »

kristianffs wrote:Haha! Hva er poenget med superballer som går to meter lengre? Hadde de hatt fjernstyring, og dermed kunne reddet opp et eventuelt slag i skogen skulle jeg skjønt det.
Superballer går ikke lengre. Det er de billige ballen man slår lengst med. Callaway i(s), Penta TP, Pro V1 - alle er baller det er artig å spille golf med. Hvis du sikter til sumos kjøp av i(s) så er det god pris for en svært god ball.

Sjekk Polara golfballer. De har laget en som retter opp ballbanen din og den fungerer faktisk. Er ulovlig å spille med i hcp-tellende og turneringer.
Instagram @christianfuru
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by kristianffs »

Jeg spiller bare med Rangé

edit: neida, jeg forstår at det er forskjell på ballene - jeg er bare ikke på et nivå hvor jeg merker noen forskjell at all så velger å gå for lake baller enn så lenge.
Golf.
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Hagen »

Nes Golfklubb har 3 mizuno demosett til salgs. Ene var Mx 300 fra 6-56. 3400,-. 2 andre husker jeg ikke hva var, ene var muligens en mp 62. Ca. samme pris. Siste settet hadde grafittskaft, så det så jeg ikke så nøye på. Men uansett mulighet for å få et bra sett til under halv pris. Jeg så mest på Mx 300, så veldig pent brukt ut, for min del var det synd at det ikke var 5-p istede.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
snaphook
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by snaphook »

dette må da sannelig være en god deal ? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=29225887" onclick="window.open(this.href);return false;
Titleist 909D Comp 10.5 (Matrix Ozik X-Con 5)
Titleist 909F2 15.5 (Aldila Voodoo)
Titleist 909H 21 (Aldila Voodoo)
Adams IDEA Pro Black CB2 4-PW (KBS Tour 90)
Titleist Vokey Design (54/11)
Titleist Vokey Design (50/08)
Odyssey Black Tour Designs #2
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Friedman »

Fine jern, men brukte r7 TP går for ca. $300-350 på ebay. Mulig selger har kjøpt de for to år siden, med modellen er mye eldre, ca. 2006/2007. I tillegg bør folk legge ut bilder og gi en beskrivelse av gjenstanden, gjerne rating x/10 feks. når man selger brukt golfutstyr på nettet.
No laying up
User avatar
oskar
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 20 Jun 2011, 17:15
Hcp: 54
Hjemmeklubb: Grorud

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by oskar »

Er dette noe for en nybegynner som er ute etter et halvsett?

Tour edition - Golfsett for nybegynnere
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28347620
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by furu »

oskar wrote:Er dette noe for en nybegynner som er ute etter et halvsett?

Tour edition - Golfsett for nybegynnere
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28347620
Dette er det samme TopFlite halvsettet som du nevner i en annen tråd. Prisen er grei men du får altså bare halvsett.
Instagram @christianfuru
Skjelven
Rookie
Rookie
Posts: 40
Joined: 17 Jun 2011, 01:38
Hcp: 54

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Skjelven »

Furu, du virker som en meget oppdatert kar på utstyr. Jeg har lyst til å bestille meg en putter, et par wedger og en bag. Jeg er utrolig dårlig til å spille golf, trenger ikke det beste men jeg liker å få mye for pengene mine. Er det dumt å handle bag fra utlandet?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by furu »

Bag fra utlandet lønner seg kun hvis selgeren har ok fraktkostnader. Mange selgere krever mer i frakt enn verdien på bagen. golfstoreeurope.com har gode priser på bager og lav fraktpris. De er ikke 100% korrekt på lagerbeholdning osv. men jeg fikk i hvert fall min Adidas AG Tour Stand til meget god pris inkl. frakt og mva.

Du kan sjekke ebay. Har sett og selv handlet til veldig gode priser på bag + frakt. Det er mulig men man må bruke tid og lete etter de rette kjøpene.

Hvis du skal kjøpe bag her hjemme så anbefaler jeg Callaway Warbird X-Treme hos onlinegolf.no. Utrolig mange har kjøpt Nike SQ Tour, mye bag for pengene. Det er veldig vanskelig å slå prisen på disse to bagene selv om man handler fra utlandet. Med mindre frakten fra onlinegolf er kjempehøy, det vet jeg dessverre ikke :oops:

Når det gjelder wedger så er Callaway X Forged et veldig bra kjøp. Svært god pris på svært god wedge - enkelt og greit. En wedge fra ebay kommer gjerne på 650-700,- + mva (25%) og gebyr. TaylorMade xFT er også et godt alternativ. Hvis du handler samme sted sparer du selvsagt mye på frakt. Jeg har forøvrig testet wedger fra Royal Golf og Mgolf i år. Begge lager bra wedger som føles bra, ser bra ut men har mindre spinn enn sine dyrere konkurrenter. Det er ingen tvil om at du i disse to merkene får mye for pengene.

Putter er noe du gjerne bør teste før du kjøper. Hvis du skal ha en generell anbefaling på noe som er "value for money" så er Ping Karsten
et bra valg. Hvis du vil kjøpe det som kanskje er den beste putteren for den gjennomsnittlige norske golferen (med tilsvarende høyt handicap) så se på TaylorMade Corza Ghost. Skrev om denne til magasinet iGOLF. Ble mektig imponert når jeg testet den. Det ble egentlig alle som prøvde den. Prisen hos onlinegolf er god. Den koster ca.$150 + frakt og mva på ebay.
Instagram @christianfuru
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Boogieman »

Hm... valgets kvale, G15 5-SW 3400, G15 2-SW (!) 4100, K15 5-UW til 5200 eller vente på 20-serien? Alle priser er inkl. frakt, eksl. moms og gebyr.
Synes G15 var relativt rimelig, regner med den har fått en price drop før nylanseringer.

Hva er erfaringer med moms på store pakker fra golfstoreeurope?
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Procli »

Jeg bestilte
- Skinny range bag
- stor Nike M9 cart bag
- Nike adipure sko

fra Golfstoreeurope for en tid tilbake.. vanlig mva såvidt jeg husker!
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by furu »

Tviler på at G20 er revolusjonerende. Hvis du har lyst på G15 så vent litt og se om prisen faller mer. Det er absolutt ikke mine favorittjern så jeg ville gått for noe annet.

Du må regne med mva fra golfstoreeurope. Det er svært få store nettbutikker som forfalsker faktura/pakkseddel.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by furu »

Callaway X22 5-SW med grafittskaft for 2.450,-. De er brukt, bildene er ikke spesielt bra men de ser ut til å være greie. Ingen opplysning om flex.

"5-S-Watch" har trolig lite eller ingenting å gjøre med Swatch klokker.
Instagram @christianfuru
viz0id
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 179
Joined: 26 May 2011, 10:16
Hcp: 25,4
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by viz0id »

furu wrote:Callaway X22 5-SW med grafittskaft for 2.450,-. De er brukt, bildene er ikke spesielt bra men de ser ut til å være greie. Ingen opplysning om flex.

"5-S-Watch" har trolig lite eller ingenting å gjøre med Swatch klokker.
Jøss.. "Calloway" også. Virker lite seriøs den annonsen der :|
Hcp 22 mai 2011: 54
Nå: 25,4

Bag'en:
Cobra S3 Limited Edition Driver 10,5° Aldila RIP Beta R Flex
Callaway Razr X, 4H R flex
Callaway Razr X, 5-P R flex
Callaway X-Series Jaws Slate SW(56°),Jaws LW (60°)
Odyssey White Ice 2-Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by furu »

Er sikkert seriøs. Er ikke alle som er så nøye på dette med navn og uttrykk. Min far spilte en stund med "sandwich" og er veldig glad i baller fra "Galloway" :D Denne fyren er sikkert helt ok, men det er jo greit å spørre hvor han har kjøpt settet siden det er en god del falske Callaway i omløp.
Instagram @christianfuru
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Fredrikkm »

Haha, bestefar er også veldig glad i køllene han har fra "Galloway" :D
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Boogieman »

furu wrote:Tviler på at G20 er revolusjonerende. Hvis du har lyst på G15 så vent litt og se om prisen faller mer. Det er absolutt ikke mine favorittjern så jeg ville gått for noe annet.

Du må regne med mva fra golfstoreeurope. Det er svært få store nettbutikker som forfalsker faktura/pakkseddel.
De var klart best for meg da jeg testet køller, det er jo veldig subjektivt.
Min erfaring fra å kjøpe andre (mindre) ting fra utlandet er at Fedex Express *alltid* blir plukket opp til momskrav, mens det er litt tilfeldig med resten av transportørene.
Uansett klarer vel ikke så store pakker som køller/bager å snike seg gjennom :)
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
ribera
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 22 Jun 2011, 14:37
Hcp: 0
Hjemmeklubb: 0

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by ribera »

Hei,

Jeg bestilte bag fra justshopok.com borte i England for et par uker siden. Tok 5 virkedager før UPS leverte den på døra. Det var fri frakt og jeg så aldri noe til noe momskrav.
Om dere finner noe som er verdt å bestille derfra så er det ihvertfall en mulighet for at momskravet uteblir selv om pakken er litt stor.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by furu »

ribera wrote:Hei,

Jeg bestilte bag fra justshopok.com borte i England for et par uker siden. Tok 5 virkedager før UPS leverte den på døra. Det var fri frakt og jeg så aldri noe til noe momskrav.
Om dere finner noe som er verdt å bestille derfra så er det ihvertfall en mulighet for at momskravet uteblir selv om pakken er litt stor.
Det er selvsagt mulig du slipper unna men UPS sender ofte ut faktura lenge etter at du har mottatt pakken.
Last edited by furu on 22 Jun 2011, 20:06, edited 1 time in total.
Instagram @christianfuru
Post Reply