Page 3 of 4

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 18 Aug 2012, 20:11
by sumo
takk for svar furu, men jeg tenkte mer på de alternativene man får i menyen til GSE når man custombestiller en kølle. du får en del valg nedover siden, og på skaftdelen dukker det opp en del alternativer. det var litt mer det jeg tenkte på.

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 18 Aug 2012, 20:22
by veggiss
Alle de skaftene som du kan velge der er vel stål?

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 18 Aug 2012, 20:30
by sumo
nei, det tror jeg ikke. de to nederste valgene står oppført som stål. de andre er vel graffitt?

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 18 Aug 2012, 20:33
by furu
veggiss wrote:Alle de skaftene som du kan velge der er vel stål?
Var nettopp derfor jeg ramset opp noe helt annet :) Alle de skaftene er stålskaft, veggiss har helt rett.

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 18 Aug 2012, 20:40
by sumo
da beklager jeg min forrige post. jeg tok grådig feil. da blir det isåfall standard graffitt skaft.

Golfstoreeurope.com

Posted: 18 Aug 2012, 22:11
by furu
Det må jo være en feil på siden til GSE. Kan umulig være riktig at de kun tilbyr stål som alternativ. Send mail og sjekk hvilke skaft de har på lager til den køllen du vil ha.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 18 Aug 2012, 23:45
by sumo
sender de en mail på mandag. kan ikke forstå det jeg heller, om det faktisk er tilfelle at det eneste graffitt alternativet er standard.

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 19 Aug 2012, 00:02
by furu
Du kan jo sjekke på ebay. Mulig det ligger noen der med "custom" skaft.

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 08 Sep 2012, 14:45
by TehHaslum
Jeg bestillte fra GSE torsdag 30 aug. Jeg antok at de var relativt raske med å sende pakker, siden det står "delivery time 3-5 days". Greitt nok, det er vell kanskje å være optimist når det gjelder utenlands kjøp.
Men nå lørdag 8 sep. Har jeg fortsatt ikke hørt noe fra de. På ordren min så står det følgende:

"Your Order Is Currently Being Processed By Our Warehouse Staff. Please Note: If Your Order Is For Custom Fit Clubs This Will Take Approx 10 Working Days + Delivery. Please add our email address customerservice@golfstoreeurope.com to your approved email list immediately so that our email address is not caught in your spam filters."


Noen som vet hva det egentlig betyr? Har de sendt varen? Eller er det noe som har gjort at pakken ikke har blitt sendt?

Jeg har sendt de to eposter uten at de har svart . Det bekymrer meg litt. For når jeg spurte dem om et par sko, så svarte de meg dagen etterpå. De har visst en "policy" på å svare deg etter 24 timer. Men det har nå gått 3-4 dager uten noe som helst svar.

Noen tanker?

Takk for svar

-TehHaslum

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 08 Sep 2012, 15:29
by sumo
at ikke GSE svarer på mail, er ikke noe nytt.
at de er treige som faen på leveringer, er heller ikke noe nytt.
tror du bare må smøre deg med en klype tålmodighet. betsilte du noe customgreier, så vil det jo automatisk ta lenger tid.
et scenario jeg kan se for meg har skjedd her, er at de ikke har varen din på lager. så den må først bestilles inn, for så og videresendes til deg. slike ting tar år og dag.

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 08 Sep 2012, 15:42
by TehHaslum
sumo wrote:at ikke GSE svarer på mail, er ikke noe nytt.
at de er treige som faen på leveringer, er heller ikke noe nytt.
tror du bare må smøre deg med en klype tålmodighet. betsilte du noe customgreier, så vil det jo automatisk ta lenger tid.
et scenario jeg kan se for meg har skjedd her, er at de ikke har varen din på lager. så den må først bestilles inn, for så og videresendes til deg. slike ting tar år og dag.
Jeg kan si at jeg ikke har bestilt noe "custome" varer. Men dette er ikke bra for GSE. En ting er at det tar lang tid å sende varer. Men at de ikke svarer på epost i det tidsrommet de seier de skal svare. Eller at de ikke har varene inne, når nettstedet tydlig viser at de har det. Det er skuffende.

Men som du sier. Jeg må nok bare smøre meg med tolmodighet. Men ofte er det vanskelig. Spesielt nå når vi går inn mot slutten av sesongen :-)


-TehHaslum

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 08 Sep 2012, 16:18
by furu
"3-5 dager" er helt sikkert det de skriver når de vet at de nesten helt sikkert kan få tak i varen hos leverandørene. De har den ikke selv, men må bestille den inn etter at kunden har bestilt og betalt. Hvis de ikke svarer på henvendelsene dine kan du anta at de sliter med å få tak i varen.

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 08 Sep 2012, 16:50
by TehHaslum
furu wrote:"3-5 dager" er helt sikkert det de skriver når de vet at de nesten helt sikkert kan få tak i varen hos leverandørene. De har den ikke selv, men må bestille den inn etter at kunden har bestilt og betalt. Hvis de ikke svarer på henvendelsene dine kan du anta at de sliter med å få tak i varen.
Om jeg forstår deg rett. Så har ikke GSE noe utstyr selv. De bestiller alt rett fra en eller flere levrandører?

Det går jo selvsagt fint. Men det hadde vært bedre om de sa i fra at de ikke hadde varene inne. At jeg måtte belage meg på noen ekstra dager. Nå skal det være sagt at jeg har bestilt mye små saker også. Feks pegs, divot osv. Da er det litt kjipt om det skulle være en pakke med pegs de ikke hadde på lager. Da hadde jeg selvsagt valgt det bort. Slik at de kunne sende pakken med en gang :-)


-TehHaslum

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 08 Sep 2012, 17:11
by furu
Noe har de, men med det vareutvalget så kan vi nok trekke konklusjonen at de bestiller inn fortløpende når ordrene fra kundene kommer inn. Det viser også leveringstiden og de mange tilfellene der kundene får beskjed om at varen allikevel ikke er tilgjengelig. Det er helt vanlig å gjøre slik i amerikanske og britiske nettbutikker. Ofte får kundene varene direkte fra produsenten selv om den kjøpes i en nettbutikk, noe som selvsagt blir vrient når det skal sendes til Norge.

GSE er helt grei de. Jeg har ikke noe problem med at butikker gjør golf rimeligere og mer tilgjengelig.

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 08 Sep 2012, 17:49
by Thkarlson
Var akkurat det samme for meg, bestilte 31 august, alt skulle i følge de være på laget
Kom 21 september mener jeg, ringte de flere ganger og de sa de ventet varene inn, var visst en feil at det sto "på lager"

Er dessverre bare og smøre seg med tolmodighet....

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 09 Sep 2012, 22:45
by TehHaslum
Thkarlson wrote:Var akkurat det samme for meg, bestilte 31 august, alt skulle i følge de være på laget
Kom 21 september mener jeg, ringte de flere ganger og de sa de ventet varene inn, var visst en feil at det sto "på lager"

Er dessverre bare og smøre seg med tolmodighet....

Ja jeg får gjøre det. Takk for alle svar! Da slipper jeg å bekymre meg, så får den heller komme når den kommer :-)

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 09 Apr 2014, 00:22
by foffeey
Og der hadde det gått en måned siden jeg bestilte meg en ny wedge og et dusin baller.. Enda ikke sendt. Moromoromoro

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 09 Apr 2014, 00:53
by furu
Det er så utrolig det opplegget de driver på med. Fortjener nesten en forbrukersak til bladet.

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 09 Apr 2014, 01:09
by foffeey
Alt var så klart "In stock" og skulle sendes "in 3-5 working days".. Tre purremailer og en måned senere "prosesserer" fortsatt de forbanna varehusfolkene ordren min..

Re: Golfstoreeurope.com

Posted: 09 Apr 2014, 02:01
by furu
Norske nettbutikker - var vel elektrobutikker - fikk hvis jeg ikke tar feil kjeft pga nettopp slik oppførsel. Vise varer "på lager" når de må bestilles er uhørt. Samtidig er det vel eneste måten de kan presse prisene så lavt. Hadde ikke vært mulig med stort varelager.

Jeg lurer på hvordan de gjør ting. At de kjøper inn varen etter å ha fått bestilling og tatt penger fra kunden har vi forstått for lenge siden. Men det er tydeligvis ikke så enkelt heller. Kan det være mulig at de venter med å kjøpe den inn hvis de mener innprisen ikke er god nok? Selv om kunden har betalt og venter på varen.