Herlig tråd på golfsiden.no

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by GunnarBull »

... og der var avslutningen slettet helt. Jaja. Jeg undres hvorfor kritikk av Golfsnakk på Golfsiden IKKE er baksnakking, mens kritikk av Golfsiden på Golfsnakk ER baksnakking jeg.

Enur, hvis du ikke vil skrive her inne kan du godt sende meg en mail på gunnarbull@hotmail.com. Jeg synes faktisk dette er et interessant tema, dum som jeg er :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Kaffekannen »

Det er noe som heter å ikke synke ned på deres nivå...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by GunnarBull »

Hehe, den la vi inn nesten samtidig, Kaffekannen. Jeg ser poenget ditt, men klarer ikke helt å være enig med deg. Det er to grunner til at AR blir "baksnakket" på andre fora, og det er fordi han først sletter all kritikk mot ham selv, og samtidig kritiserer de han sletter i relativt voldsomme ordelag. AR og Fair Play er - slik jeg ser det - to motsetninger. Jeg har prøvd å diskutere dette med AR flere ganger, at det er en grunn til at ting skjer, at man høster som man sår osv. Hadde AR opptrått som en ryddig fyr, så hadde det vært helt unødvendig å diskutere ham på andre fora enn hans eget.

Golfsiden burde vært skrevet med blindeskrift, slik at de (stadig færre) av ARs disipler kunne lest hva som faktisk står der.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by furu »

Det er ikke lov eller riktig å kalle dette baksnakking. Det som skrives her er stort sett saklige uttalelser som vi gjerne ville hatt stående også på golfsiden. Det blir ikke baksnakking bare fordi alle meninger slettes der men blir stående her. Har vi funnet opp et nytt begrep - "konstruert baksnakking"?

Jeg ville gjerne hatt en offentlig debatt med redaktøren fordi jeg syns at mange ting bør endres og tas selvkritikk på. Jeg har vært veldig lite aktiv der inne men prøvd å plukke opp tråder fra spesielt nybegynnere som er ute etter informasjon. Jeg dropper dette fra nå av. Det er ikke noe tap for meg å ikke gå innom golfsiden.
Last edited by furu on 09 May 2011, 11:52, edited 1 time in total.
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by sirandrew214 »

GunnarBull wrote:
Golfsiden burde vært skrevet med blindeskrift, slik at de (stadig færre) av ARs disipler kunne lest hva som faktisk står der.
:twisted: hihi!
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 90 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by stooy »

Jeg er enig med Kaffekannen her. Jeg må innrømme at jeg ikke leser så mye på golfsiden.no, og at jeg ikke har satt meg inn i all kritikken som kommer frem i denne tråden. Jeg har sett det mer som kritikk av hvordan siden drives, og ikke personangrep slik som AR trolig oppfatter det. Men etter å ha sett litt i tråden det refereres til på golfsiden, ser jeg at AR føler seg mobbet og det er absolutt ikke noe jeg ønsker.

Jeg startet denne siden som et alternativ til golfsiden.no, siden jeg rett og slett ikke liker siden og forumet der (det gjelder design og forum uten registrering), og ble derav også en konkurrent til golfsiden. Det virker heller ikke som AR liker denne siden, og det er forsåvidt greit for meg. Jeg ønsker ikke at golfsnakk blir omtalt som "baksnakk"-siden, og slik jeg ser det er det bare denne tråden og muligens den "Outing"-tråden som også ligger her som kan oppfattes som baksnakking av AR og golfsiden.no.

Jeg vil avslutte med å si at jeg har stor respekt for AR, og har vokst opp med han som kommentator på golfsendingene (og synes han var en av de beste på dette). Håper vi kan prøve å akseptere at vi er konkurrenter uten noe mer "baksnakking" mellom golfsnakk og golfsiden. Jeg er usikker på om jeg har lyst å la denne tråden stå.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Kaffekannen »

Det som skrives her inne er ikke pr. definisjon baksnakking, men hvis det gjentas nok ganger på den andre siden så blir det etterhvert et slags fakta. Jeg forstår godt behovet for å argumentere her ettersom det blir sensurert etter redaktørens smak og behag der borte. Problemet er at så lenge han eller hans meningsfeller ikke diskuterer her så blir det ensidig debatt og dermed fremstår det som sverting og drittslenging. Det er ingen tjent med.


Siden jeg er sykemeldt og kjeder meg i hjel tok jeg meg tid til å telle innlegg på golfsiden og på golfsnakk i går. En søndag med relativt gjennomsnittlig/lavt trykk her: resultatet:

Golfsiden: 53
Golfsnakk: 90

Det er liten tvil. Golfsnakk er nå et mye mer aktivt forum enn redaktørens blogg, selv med registrering.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Golffreak »

Amen.. Ikke la "forumpolitikk" og barnehagementalitet råde her (også). Sett på kaffe(kannen), spill golf og diskuter de mer eller mindre smarte og golfrelaterte tingene her inne :-).

Er en håndfull personer som synes fjaset om "hvem som sa hva", "han startet" etc er interessant. Ikke ødelegg et ellers bra golfforum for alle andre som kun er interessert i golf. Ønsker du å kverrulere, så logg inn på VG.nett og delta på "debatter" der eller noe....

Gidder ikke å skrive i disse trådene vanligvis, da det ikke angår meg og mine interesser, men kanskje vi som KUN liker golf burde skrive "HOLD KJEFT" hver gang noen starter med sånne tråder? Hvis det er 2-3 som skriver fjas, og 70 som skriver "HOLD KJEFT" så kunne vi kanskje lagt den tråden død?;-). Bare en ide....
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by kevin »

Ganske overraskende innlegg av stooy. Først vil jeg si at jeg tror du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å slette tråder, selv om noe av innholdet kanskje tenderer til det noen vil kalle "mobbing" eller "baksnakking". Da får man heller gi en liten pekefinger eller evt redigere det som man synes er over streken(og selvfølgelig skrive at man har gjort det, og hvorfor)

Det som har blitt skrevet her siste døgnet ang den siden har ingenting med baksnakking å gjøre synes jeg. Da vil jo all omtale av "konkurrenter" være det.

GB skrev det svært godt over her, at der blir man kneblet,sensurert for den minste lille kritikk av eieren eller siden, eller hans bekjente eller annonsører. Det må vel være lov til å diskutere det her?
Det er svært sjelden personkarakteristikker men heller kritikk mot den som driver siden. Måten det blir gjort på. Noen brukte vel et ord lengre bak i tråden som kanskje ikke var helt greit om AR, men det kan man jo ta bort evt.

Den dagen man gir etter for press eller blir redd for omdømmet fordi 1 eller 2 anonyme nick på en annen side kaller dette baksnakking-siden, da gidder ikke jeg bidra mer her

Ellers er jeg enig i at alt annet er mye mer interessant å diskutere
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Smilende Sam »

Jeg er enig med både GB og KK, men også særdeles enig med stooy. Dette er ikke en baksnakke-side. Det er et inntrykk ingen av oss ønsker. Min kritikk er ikke knyttet til personen Asbjørn, men til hans redaktørgjerning. Jeg har gått gjennom mine innlegg her og kan ikke se at det er dekning for å kalle det mobbing. Det er saklig kritikk som enhver redaktør må tåle og i særdeleshet når vedkommende "tar igjen". Når det gjelder den siste saken, så varslet jeg AR om outingen pr. mail straks den startet og siden jeg kjenner Enur så ble han varslet pr. SMS. Så blir plutselig golfsnakk fremstilt fra Enur og AR som baksnakkere i en tråd som går på den outingen. Det syntes jeg lite om. Jeg holder meg 95% her og det tallet øker. Tar selvkritikk på at jeg ikke burde lagt inn innlegg i går, men ble provosert av Enurs innlegg, som jeg, subjektivt sett, opplevde som bakholdsangrep.

Når det er sagt så har jeg det siste døgnet fått beskjed fra Asbjørn om at han opplever mine innlegg som svært belastende for seg selv personlig. Min grunnholdning er at man skal ta hensyn den subjektive opplevelsen han har av det som skrives. Jeg ønsker ikke å være enkeltindivider til byrde på et personlig plan - uansett om byrden er opplevd eller reell.

For min del Stooy må du således gjerne slette "Outing" tråden jeg laget, slik at golfsnakk sitt rykte ikke svertes - det fortjener ikke dere som startet siden og jeg ønsker ikke å ødelegge for noen. For min del kan gjerne denne tråden slettes også. Jeg mener prinsipielt at det er ille om ikke en redaktørs praksis ikke skal kunne kritiseres, men av hensyn til Asbjørns person og fred i golf Norge tror jeg likevel at blanke ark kan være greit.

For ordens skyld; baksnakking kan det vel aldri bli når noe ligger offentlig tilgjengelig.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Smilende Sam »

Så Kevin sitt innlegg for seint. Jeg er i 99% av tilfellene enig med deg. Viktigst av alt - la oss diskutere det som er viktig og moro istedet.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Kaffekannen »

Jeg synes ikke at tråden skal slettes. Det står ikke noe her som jeg ville definere som mobbing. Når noen blir tatt med buksene til de grader langt nede(ref: afrika) synes jeg det er på sin plass å påpeke det. Hvis noen blir såret og vonbroten av det bør de komme seg ut av offentligheten snøggast råd.

Når det er sagt står min oppfordring om å ikke gå på person selv om den andre gjør det. Be the bigger man(or woman)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by furu »

Noen lurer sikkert veldig på hvorfor jeg bryr meg så veldig om dette. Hvorfor jeg gidder å henge meg opp i ting som skrives på en annen side. Jeg regner med at noen har fått med seg at jeg er litt engasjert når det kommer til golf. Da mener jeg ikke bare det å følge med på turneringer og utstyr men også å få andre hektet på golf. Hjelpe nybegynnere. Vise folk på en riktig, rolig og balansert måte hva golf er. Det er på dette punktet golfsiden feiler på - i mine øyne. Golfsiden er den første siden mange treffer når de søker etter golf på norsk på internett. Siden og redaktøren er i en unik posisjon til å gi dem et godt inntrykk av hva golf er. I stedet velges det å skrive merkelige artikler og uttale av golfbegrep og diverse annet svada som ikke hjelper noen som helst.

Jeg skulle virkelig ønske at Golfsiden kunne bli litt bedre og flinkere. Jeg skulle også ønske at redaktøren hadde et åpent forhold til mangfold på internett - at man kunne linke til andre sider og vise besøkende hvilke norske golfsider man kan besøke.

Jeg er altså ikke sur og sint, prøver heller ikke å konstruere problemer. Min datter lærte et nytt ord på skolen forleden - ikke av læreren men av de tøffe guttene. "Nå fucker du det til pappa!". Sterke ord fra en 6-åring :D Når man har en viktig, stor norsk golfside så er det viktig å ikke "fucke det til".
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 90 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by stooy »

kevin wrote:Først vil jeg si at jeg tror du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å slette tråder, selv om noe av innholdet kanskje tenderer til det noen vil kalle "mobbing" eller "baksnakking". Da får man heller gi en liten pekefinger eller evt redigere det som man synes er over streken(og selvfølgelig skrive at man har gjort det, og hvorfor)
Ja, sikkert bedre det...
kevin wrote:Den dagen man gir etter for press eller blir redd for omdømmet fordi 1 eller 2 anonyme nick på en annen side kaller dette baksnakking-siden, da gidder ikke jeg bidra mer her
Jeg er ikke redd for omdømmet, og det at noen kaller det baksnakking-siden på golfsiden gjør meg heller ingen ting..
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 90 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by stooy »

Smilende Sam wrote:For min del Stooy må du således gjerne slette "Outing" tråden jeg laget, slik at golfsnakk sitt rykte ikke svertes - det fortjener ikke dere som startet siden og jeg ønsker ikke å ødelegge for noen. (...)
Du ødelegger definitivt ingenting for golfsnakk SS :)
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Smilende Sam »

:D Takk stooy
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by veggiss »

Et poeng de fleste glemmer her er jo at AR fritt kan lage seg en bruker her, og debattere på like vilkår som alle andre. Hvis han føler seg mobbet på noen måte er det jo bare å skrive et tilsvar.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by sirandrew214 »

Han ville kanskje helst blitt moderator her?!
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by GunnarBull »

En av de tingene jeg synes er så fascinerende med GS er den nesten ekstremreligiøse holdningen noen av debattantene har til sin "åndelige leder". Skylappene er ikke stort mindre her enn de man finner i små og ofte lukkede frikirkemiljøer. Åndelig leder er fritatt for kritikk, og bryter gjerne ettertrykkelig 7 av de 10 bud. Man skulle jo tro at medlemmene av slike menigheter er litt korte, men overraskende nok er de fleste faktisk fullt oppegående og til og med ressurssterke mennesker.

De har bare dette ene opphenget, hvor fornuften tilsynelatende er borte og følelsene har tatt fullstendig overhånd.

Noen ganger er det skremmende, men heldigvis - i dette tilfellet er det bare spennende :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Robban »

Uten at jeg skal påstå at jeg kjenner alt for mye til historien til golfsiden så virker det på meg som at mange av de som er kritiske til golfsiden i dag, har vært en del av menigheten som GunnarBull nevner, tidligere?

Jeg tror man må bli "rammet" av Ramnefjells oppførsel før man skjønner hvordan han driver på. Jeg må vel innrømme at jeg ikke skjønte så mye av hvorfor folk var så kritiske før jeg fikk slettet mange innlegg for litt over et år siden. Og jeg innrømmer at min sympati lå hos Ramnefjell før dette.

Når jeg nå ser en del havne i opposisjon til hans oppførsel, tenker jeg at det må se ut som om folk er fullstendig idioter som gidder å drive på. Men når jeg vet av egen erfaring hvordan han provoserer og oppfører seg når noen er uenig med han, så skjønner jeg mer hvorfor disse tyr til samme virkemidler som Ramnefjell selv bedriver med.

Jeg tror Norge trenger et golfforum, og da er det veldig hyggelig å se at dere begynenr å få sving på sakene her.
Post Reply