Vestfold GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Vestfold GK

Post by kevin »

Var her og spillte for første gang på noen år. Banen er typisk skogs-parkbane med store greener,varierte hull og innbyr til mye "taktisk" golf.

Tees: veldig fine
Fairways: stort sette veldig bra,noe bløtt enkelte steder pga regn i natt.
Greener: helt supre. Noe av det beste jeg har spillt i Norge i år. Jevne og raske
Rough: ganske snill,ikke spesielt høy.
Bunkere: var i to stk og de var litt bløte etter regnet men flotte å slå fra

Det regner i hele natt,fram til 10min før vi skulle gå ut,da ble det et nydelig vær :D Bra beregnet :lol:

Vi har rabattert greenfee her,burde spillt her oftere for jeg digger banen. Skal se om jeg får lagt inn et bilde senere i dag

Green 15
Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

Se bildet,ikke verst i midten av september vel? :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

blir en runde her i morgen,gleder meg :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

Deilig runde på Vestfold i dag i flott vær

Tees: veldig fine, grønne og trimmede
Fairways: stort sett grønne og fine. Enkelte steder på front var det litt flekkete, men det var mest fordi det var veldig tørt og hardt i bakken. Fikk mye god rull
Image

Roughen: begynner å vokse godt på sidene og om ikke lenge vil den være seig og tøff
Bunkere: stort sett greie, et par av de burde hatt litt mer sand bare
Greener: dresset med sand ganske nylig, men veldig jevne og fine å putte på. Ser ut til å ha klart vinteren meget godt.
Image
PS! ja jeg misset den korte parputten på hull 17,se hvor ballen lå

Jeg liker Vestfold veldig godt, og kommer til å spille den mange ganger i år siden vi spiller gratis der i år i.h.t samarbeidsavtalen mellom Borre,Vestfold og Larvik :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

Spillte her igjen i dag. Blåste ganske mye. Banen er i bra stand, bra tees, bra fairways, bra greener. De har muligens vært toppdresset, var litt sand på de. Grei rull, men var nok litt tregere nå på kvelden enn når det er nyklippet om morgenen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

Tør påstå at Vestfold GK har de beste greenene i fylket nå, de var veldig bra i morges. Nytrimmede og flotte. Har nok klippet de ned siden sist jeg var der. Ikke veldig raske, men jevne og veldig flotte.

Fairways var litt våte etter alt regnet i det siste, derfor er de nok litt mer "raggete" foreløpig. Tørker opp med det flotte været og varmen som kommer nå

Planen var å teste Nøtterøy i dag men var lite ledig der, vet ikke om de har bedre greener
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

Spilte her i dag. Flotte fairways og flotte raske greener. Stort sett tørt foruten om noen få steder
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

Var her på onsdag og banen hadde klart av de enorme nedbørsmengdene noen dager før. Vannet hadde trekt seg tilbake og fairways var overraskende greie. Noe fuktig/myke enkelte steder selvfølgelig, men mye bedre enn ventet. Greenene var veldig bra. Bunkerne ganske harde og noen burde få litt mer sand nå

Ellers kan jeg jo nevne at treet langs venstre siden av fairway på hull 2 er fjernet, spent på hva Yorkie mener om det ;) Forstod det slik at det var legenden Tony Jacklin som spilte her i sommer, som mente det burde vekk fordi det var i spillelinja for gul/hvit/sort tee.

Greenfee er satt ned nå på høsten til 300/400,-
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Vestfold GK

Post by Matshino »

Noen som har noe å si om banen? Drar i morgen for å spille Lag-NM jr. 1. div., så hadde vært kjekt å vite hva vi møter?
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Vestfold GK

Post by TinCup »

@Matsinho

Har du oppdatering på banen ? tenker på å spille den kommende helg..
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Vestfold GK

Post by Matshino »

Jeg synes greenene var gode, kanskje litt harde, særlig på par3 hull, der det var tydelig at de prøvde å gjøre det vanskelig å stoppe ballen, men ellers så var hastigheten ganske jevn på alle. Fairwayene var fine, men helt oppslått der jeg landet (De gangene jeg traff fairway), tydelig at de fleste velger å legge seg opp på omtrent samme avstand. Roughen var såpass tykk at ballen som regel ble liggende oppå, så det var ikke noe problem.

Bunkerne, derimot, var etter min mening dårlige. Lite og hard sand, noe som gjorde det litt utfordrende å slå derfra. Teestedene var veldig bra, helt ødelagt på korte par 4 og par3, men regner ikke med at teestedene står på samme plass nå. De stråene på utsiden av rough er det en stor fordel å holde seg unna, finner ganske ofte ballen, men ganske umulig å få den ut. Banen var alt i alt, i god stand! Lykke til

Edit: Så forresten nå at du kanskje allerede har spilt, sorry
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

Spilte her på morgenen i dag og i natt har det regnet en god del, samt på morgenen. FW hadde overvann mange steder og det var slush overalt. På backnine var det litt bedre, men ikke mye. FW er ikke så bra som på Borre, er min subjektive mening. Og det gjør det ikke bedre at de er så "ujevne" og "kulete", da samler det vann seg fort.

Tees er fine. Bunkerne inneholder litt for mye småstein som nevnt over her. Roughen er kort og lett å finne ballen i.

Greenene er meget bra, bedre enn på Borre, som vanlig. De er strøkne og ruller bra, til tross for fukten. Noe av det beste jeg har puttet på i år, men ikke fullt så bra som Evje sine.

Det er bedre vær nå og forhåpentligvis blir det litt tørrere i morra, da er banen absolutt å anbefale
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Vestfold GK

Post by BomBom »

Spilte Vestfold i dag, og det startet med et sinnsykt regnvær med tilhørende lyn og torden.. Heldigvis hadde vi ikke slått ut på hull 1 enda da de stanset alt spill, og vi ventet i kafeteriaen i en time før vi slapp utpå..
Det kom så mye regn at det var overvann på greenene, og fairways så ut som et myrområde.. Vi valgte likevel å gå ut, selv om vi ble tilbudt å avlyse runden og få en greenfee-billett i stedet for..
Men, når vi først kom i gang, så ble jeg mildt sagt overrasket over at alt vann fra greenene var borte, det rullet helt kongebra, og fairways fulgte opp med å drenere vannet som kom på en fortreffelig måte..
Visstnok var det vann enkelte steder, men ikke noe som gjorde det vrient å spille..

Alt i alt, meget gode forhold, en fabelaktig bane, og hyggelige folk i både shopen og kafèen.. Skal tilbake hit om ikke lenge, dette gå mersmak.. De beste greenene jeg har spilt på i år, sett bort fra Mikla da.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

Banen er i veldig bra stand nå. Kanonbra greener og flotte fairways, anbefales :)
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Vestfold GK

Post by ShooterMacgavin »

Noen testet banen i det siste?
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
Xo1
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 104
Joined: 06 Apr 2011, 21:47
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Miklagard GK
Has thanked: 2 times

Re: Vestfold GK

Post by Xo1 »

Har ikke spilt selv, men snakket med en kollega som sier banen er i god stand. Like bra som i fjor.
TaylorMade M3 Driver
TaylorMade M1 3 Wood
TaylorMade P730 3i - Pw
TaylorMade Milled Grind HI-TOE 52' 58' 64' Wedger
TaylorMade Ghost-Spider-Putter
Titleist PRO V1
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

Spilte her nylig. Nå bærer jo banene preg av det er høst og at sesongen snart er slutt. Men det var greie forhold allikevel.

Fairways var helt greie, men man ser fortsatt endel rester av siste vinterens skader. De har ikke vært like bra som det normalt er. Nå var det litt raggete, men helt ok. Tørt og greit.

Greenene har nok vært bra, men nå når de har sluppet opp høyden litt, er det relativt trege og ujevne. Hull 10 var ganske ruglete, den skiller seg litt fra de andre. Bunkerne var bra preppa og teestedene greie.

Nå når det er kaldere i luften og mindre rull i fairway, virker det litt merkelig å sette nesten alle teeklossene(58) helt bak, og de fleste av flaggene bak på greenene. Par 3 hullene spiltes litt kortere enn normalt, men ellers var banen satt opp ganske lang. Lite gjennomtenkt.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

Hovedbanen er åpen i helgene og er godt besøkt.

Greenene er ganske bra. Det er endel sand i de, og de er relativt jevne. Det har blåst mye i det siste og dermed har de tørket skikkelig og har ganske bra rull.

Fairwayene har ikke mye ny gressvekst ennå, det er det for kaldt til. Men ganske tørt, bortsett fra enkelte områder hvor det er bittelitt bløtt.

Bunkerne er velpreppa og bra og slå fra. Har ikke vært i alle....ennå, men de virker bra.

På nesten halvparten av teestedene er klossene satt helt i bakkant, og flere steder er de satt helt i forkant. Dette for å spare teestedene, fornuftig nok.

Hull 3 i dag :D

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

Banen blir bedre og bedre. Fairwayene henger endel etter, mens greenene begynner å bli bra. De er harde og er litt vanskelig å få stopp på de. Var litt trege i morges også. Men er mye bedre enn tidligere. Tror dette kan bli en veldig bra sesong.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vestfold GK

Post by kevin »

Flotte teesteder nå og flotte greener. Jevne og med bra rull i dag. Til tross for perioder med regn. Fairwayene er fortsatt ikke helt på topp

Yr.no og de fleste værmeldingstjenester meldte knallvær i dag, ca.22gr og strålende sol. Det var det i morges.....ikke når vi kom til hull 2. Da kom skyene fort og himmelen åpnet seg. Det tordna og skralla i lang tid. Noen blink fra lyn vi fikk vi også sett fra der vi stilte oss og venta. Alt spill ble stoppet i drøye 30min. Etter det, regnet det fortsatt en stund til. Så kom sola en liten stund, før det skyet til og regnet litt til. Siste 9 var det stort sett tørt.

Ikke veldig heldig med værmeldinga i dag nei.
Post Reply