Fin "sensur" på Golfsiden

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Hvis man oppfatter dette forumet som nerdete så bør man styre unna golfsider på internett. Scangolf og Golfsiden er sikkert svært godt tilpasset dem som har en golfhverdag som omfatter å spille og prate med de samme tre menneskene hver eneste uken hvert eneste år. For dem som liker å ha en litt utvidet horisont så er forum som Golfsnakk, Golfwrx og The Sandtrap helt glimrende.

Det er ingenting galt med leserbrevet mitt. Det er helt perfekt :D
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by GunnarBull »

"Utvidet horisont" my ass, Furu. Det er typisk for innskrenkede sjeler å faktisk tro at de er smartere enn de fleste. Godt eksempel på det her.

Men enig i at det ikke var noe galt med leserbrevet ditt. Det var helt perfekt SKREVET. Meningen derimot, var helt på jordet.

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å kalle deg tulling, men heldigvis klarte jeg å dy meg...

Hehe
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Meningene i leserbrevet er helt i tråd med slik det bør være men dessverre ikke er. Hele problemstillingen var fra første stund konstruert av en person som søker konflikter. Ikke rart mange er enig med henne, det er jo veldig mange golfere med samme holdning. Bekymringsfullt.

Hvis jeg er en innskrenket sjel fordi jeg mener at et fellesskap på et forum kan bidra til å utvide vår kunnskap og forståelse............ den klarer jeg egentlig ikke å argumentere verken for eller mot. Det er jo egentlig en motsigelse i seg selv.

Jeg kan være en tulling. Er det mest sannsynlig ganske ofte. Sikkert fordi jeg er så mye smartere enn de fleste ;)
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by GunnarBull »

Æsj Furu, nå ødela du. Alt for saklig. :geek:
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Beklager GB. Jeg klarer sikkert å komme sterkere tilbake ved en annen anledning. Venter på nye muligheter :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Jeg ler meg ihjel - GB og furu forsøker å skape Golfsiden stemning men lykkes ikke..... :lol: en av årets beste debattforsøk.

Tenkte bare jeg skulle nevne at slettingen av den famøse golfunderbuksetråden kanskje ikke bare skyldtes Bernts innlegg. Jeg deltok kort i tråden men erfarte fort at hakkiplata ikke var tilsnakkendes og at jeg bare ville drive selvskading ved å delta. Sendte en mail til AR angående flere av innleggene som gikk utover det som var straffbare beskyldninger overfor enkeltpersoner og ba ham vurdere tråden. Jeg mener det var riktig å slette den pga de svært grove beskyldninger som ble fremsatt.

Til temaet dere diskuterer så kan jeg bare slutte meg til nesten alt Gunnar B og Kevin har sagt. Når det gjelder lenkepolicyen er jeg grunnleggende uenig - hele verden lenker og lar lenke - å lage et walled garden-Golf community er en utopi. Når det gjelder sensurpolicyen så tror jeg alle vet hva jeg mener om usynlig sensurering, kommentar-sensurering og lignende.

Så hvorfor legger jeg fortsatt inn innlegg på GS? Det er et levende forum. Det er faktisk lettere å bruke enn Golfsnakk og antallet brukere er skyhøyt over. Golfsnakk er hyggelig, men jeg føler for min del at jeg trenger meg på en klubb jeg ikke er medlem av (sikkert sånn andre følte det på Scangolf) og som jeg ikke helt forstår stammespråket til. Kanskje Golfsnakk er mer et småprateforum enn diskusjonsforum? Det er lite meningsbrytning - saklig eller ei. Mer statements mellom enige mennesker. Jeg får lissom en følelse av å komme inn i et rom der alle stirrer og sier "herregud der kommer bråke-sam". Sikkert min feil og sikkert ikke sånn dere tenker (bortsett fra GB da.....), men jeg forsøker å sette ord på hvorfor jeg alltid detter ut herfra etter en liten stund. Viktigst er nok uansett antallet brukere.

....bare noen korte tanker.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by wahwah »

Hva er det egentlig med disse "skaperne". På samme måten som Bernt var han underbuksefyren så engasjert at han faktisk ikke behøvde noen å debattere med, han svarte liksågodt på egne innlegg. Side opp og side ned med tekst som ingen egentlig bryr seg om. Beskrivelser av hvor rævkjørt de har blitt og hvor urettferdig verden er.

Hvem tror egentlig at truser for personer som sliter med noe så sexy som ballesvette skal stikke av med seieren i x factor for oppfinnere.

Forøvrig må det nevnes at AR hele tiden visste at "Deltaker" var Bernt, det var ikke derfor han slettet tråden. Noe han skrev i et tidlig svar til en på forumet.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

wahwah wrote:Forøvrig må det nevnes at AR hele tiden visste at "Deltaker" var Bernt, det var ikke derfor han slettet tråden. Noe han skrev i et tidlig svar til en på forumet.
:lol: ja,tviler ikke på det.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Smilende Sam wrote:Jeg ler meg ihjel - GB og furu forsøker å skape Golfsiden stemning men lykkes ikke..... :lol: en av årets beste debattforsøk.
Jeg angrer voldsomt og har allerede sendt mail til AR og spurt om han kan slette innleggene mine.

Kanskje Golfsnakk er mer et småprateforum enn diskusjonsforum?
Jeg kan se hva du mener her. Vi er stort sett veldig enige, det blir aldri høy temperatur her inne.
Jeg får lissom en følelse av å komme inn i et rom der alle stirrer og sier "herregud der kommer bråke-sam"
Jeg blir rett og slett veldig glad når brukere som du SS, GunnarBull, kevin, veggiss og andre som vanligvis henger andre steder bidrar her på Golfsnakk :D

Det er vrient å endre Golf-Norges vaner. Endringer blant etablerte golfere i Norge skjer i samme tempo som isbreers snittfart. Jeg tror at nye og unge golfere i fremtiden vil ha mer glede av et forum som GS framfor Golfsiden og Scangolf.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

furu wrote:
Smilende Sam wrote:Jeg ler meg ihjel - GB og furu forsøker å skape Golfsiden stemning men lykkes ikke..... :lol: en av årets beste debattforsøk.
Jeg angrer voldsomt og har allerede sendt mail til AR og spurt om han kan slette innleggene mine.

Kudos for den furu!!

Forøvrig ville ingenting gjøre meg mer happy enn at vi fikk et levende forum i tillegg til Golfsiden.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

SS skrev
Det er faktisk lettere å bruke enn Golfsnakk og antallet brukere er skyhøyt over
På golfsnakk er det snart 350 registrerte brukere,men mange av de skriver sjelden eller aldri innlegg. Jeg føler meg ikke veldig sikker på at det ville blitt "skyhøyt" større tall hvis GS hadde innført registrering. I den forbindelse er jo denne tråden litt interessant....
Tror tallet på brukere på GS er ganske oppblåst,selv om jeg er enig at det er større enn her. Mange dobble/tripple/ etc...Er stort sett en kjerne der og som står for mesteparten,den kjernen er relativt stor. Og så bidrar jo "redaktøren" aktivt selv når trafikken daler, da starter han masse nye tråder. It`s all a game
Han vet at hvis han hadde innført registrering så ville det bli ganske synlig hvor mange(få) brukere det egentlig er. Det er litt skummelt når man driver business og skal tekkes annonsører

uff da nå linket jeg til GS...fyssja meg :lol: Tenke seg til hva som hadde skjedd hvis jeg hadde linket motsatt vei
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Det er noe med forkortelsen av nicket mitt jeg ikke liker..... er det ok å be om å bli kalt Sam? (en bokstav ekstra bare :D )

On topic; GS lever av konfliktene og HB-trådene og ikke av debattene. 007 og AR starter tråder, Pølse med Brød provoserer etc etc og så finnes det en del trofaster som drar trafikk, f.eks Beartown, Pepper, ProV1, jørgen, stian, Sam (!)etc. Som mange sikkert har skjønt mener jeg saklig debatt er sunt. Debattskyhet fører ikke til engasjement og levende forum. Men man må tåle uenigheten og se på det som en debatt - ikke som krig..... det er jo ikke verdens undergang å være uenig om HBs sjanser som golfspiller med bestekompisen.... ?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by wahwah »

Smilende Sam wrote:Det er noe med forkortelsen av nicket mitt jeg ikke liker..... er det ok å be om å bli kalt Sam? (en bokstav ekstra bare :D )
?
Kvifor Sam, det står jo for så mye festlig, jf. http://en.wikipedia.org/wiki/SS_(disambiguation)

Her er et utvalg:
- Stockholms Spårvägar, a Swedish streetcar and bus company
- Super Sport, a performance option package offered by Chevrolet on many of its vehicles
- Social Security (United States)
- Sweet's syndrome or acute febrile neutrophilic dermatosis

eller hva med latin:
- sensu stricto, a term used in science & law for "in the strict sense"

dessuten om du hadde vært superhelt så kunne denne vært symbolet ditt:
- ß or ss, a German language ligature
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

Sorry Sam,skal skjerpe meg :D

Helt enig angående saklig debatt og diskusjon, og at man skal tåle å være uenig. For min egen del så får jeg bare ikke til å bidra der, holder meg til å lese litt innimellom. Mye grunnet de tingene jeg har nevnt, og noen episoder tidlig i min "GS-karriere". Det med hvordan sensuren foregår og alt rundt "redaktøren" har vel ikke blitt bedre med årene virker det som. Og så synes jeg det er synd at alt som omhandler en viss putter og dens skaper er total-tabu og forbud imot å diskutere. Skjønner og kjenner bakgrunnen ganske greit,men synes det er synd at man skal kneble det helt. Uten å ta noen form for parti i den saken.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Amen Kevin. Se melding på FB.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by GunnarBull »

Smilende Sam wrote:Golfsnakk er hyggelig, men jeg føler for min del at jeg trenger meg på en klubb jeg ikke er medlem av (sikkert sånn andre følte det på Scangolf) og som jeg ikke helt forstår stammespråket til. Kanskje Golfsnakk er mer et småprateforum enn diskusjonsforum? Det er lite meningsbrytning - saklig eller ei. Mer statements mellom enige mennesker. Jeg får lissom en følelse av å komme inn i et rom der alle stirrer og sier "herregud der kommer bråke-sam". Sikkert min feil og sikkert ikke sånn dere tenker (bortsett fra GB da.....), men jeg forsøker å sette ord på hvorfor jeg alltid detter ut herfra etter en liten stund. Viktigst er nok uansett antallet brukere.
Hehe, her treffer du spikern godt, Sam. Det er temmelig nøyaktig sånn jeg opplever golfsnakk selv også. Som en litt merkelig klubb med fremmede mennesker som ser rart og vurderende på meg. Men - den kommer seg sakte men sikkert ved nærmere bekjentskap...

Kjenner meg også godt igjen i både dine og Kevins opplevelser av Golfsiden. Kevin, du er dyktig som klarer å holde seg unna, det skal du ha. Jeg holdt meg helt borte et halvt års tid i vår, men da hadde jeg jo Scangolf som et alternativ. Nå er jeg delvis tilbake til Golfsiden igjen, lett rødmende og småkvalm klarer jeg altså ikke å holde meg unna. Pinlig men sant. Faen ta meg.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

He he,i nøden spiser fanden fluer :lol: Ganske skuffende at dere er så svake,du og Sam(!) :D

Men nå må jeg passe meg,fikk passet mitt påskrevet tidlig i år av en debattant som mente jeg prøvde å fiske brukere over til SG ved å skrive noe sånt som "anbefaler alle som er misfornøyd med sensuren og oppførselen til AR,til å slutte å skrive der og konsentrere seg om SG". Det skrev jeg på SG....ikke rare fiskingen :lol:
Tar høyde for at jeg siterte meg selv litt unøyaktig i tilfelle noen skulle finne fram til den tråden...

Spøk til side,så bryr jeg meg ikke så mye om at mange liker seg på GS,smaken er som baken. Synes i utgangspunktet det er bra at det finnes flere enn et forum,hadde vært veldig synd om GS hadde vært det eneste
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Bare uvaner på meg - både røyking og GS....er litt usikker på hva som er mest skadelig :lol:

Spøk til side; er nok litt avhengig av trafikk og noen kjente....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Som nevnt i tråden om #1 i verden på WGR så skriver Golfsiden dette;
Som første publikasjon i verden kan nå Golfsiden avsløre at Lee Westwood er på toppen av verdensrankingen etter denne helgen.
Jeg snublet innom noe info han har skrevet på siden sin.
Golfsiden er ledende i Norge på golfnyheter.
Er de virkelig det?
På Golfsiden får du eksperthjelp rundt det vanskelige området golfutstyr.
Får man god hjelp? Jeg har opplevd at folk rett og slett blir latterliggjort i utstyrstråder fordi spørsmålene er for enkle. De kan jo bare google det.....

Jeg liker ikke at det slenges ut usannheter og ville påstander.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Eksperthjelpen er en ufaglært amatørspiller som hadde toppen av karrieren for 30 år siden og hans "professor"venn som har sluttet å hjelpe amatører.

Ledende? Nei. På nyheter er både golfnews, golferen og norsk golf kjappere og mer omfattende.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Post Reply