Tips for å få mer ut av innetreningen??

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Tips for å få mer ut av innetreningen??

Post by AkE »

Driver å trener en del inne nå, men det blir veldig usystematisk. Vet ikke hvor mye jeg egentlig får igjen for å stå å bare slå på rangen, sikter jo men det er kanskje noen tips for å få mer ut av treningen. Rangen er vel ca 70 meter og har 3 nett man kan sikte på. Hvordan gjør dere andre det?
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Tips for å få mer ut av innetreningen??

Post by Grønne greener »

Hehe.
Vi andre har BGS :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tips for å få mer ut av innetreningen??

Post by furu »

Trener du sammen med noen andre? Hvis du gjør det så kan de filme svingen din. Alltid greit å se hva man faktisk gjør på. Vanlig digitalkamera eller mobil (f.eks. med V1 app på Android eller iPhone) er helt greit. Trenger ikke videokamera.

Hvis du har nett å slå mot så vær systematisk i det du gjør. Lag et program, f.eks. 15 baller mot samme mål. Noter deg resultatet og sammenlign. Du kan også prøve forskjellige typer slag mot kortere mål. Høye pitcher eller lave chiper med spinn. Hva fungerer best? Hvis du gjør som jeg sier og noterer mål, type slag, resultat osv. og gjør dette hver gang så er det enkelt å sammenligne resultatene.

Øv på oppstilling og sikte. Legge ned enten alignment sticks eller noe annet, f.eks. en kølle eller to.

Øv på å finne en rutine før du slår. Gjør det samme hver gang, finn noe du er komfortabel med og som bringer deg inn i rett sone slik at du er klar og avslappet.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Tips for å få mer ut av innetreningen??

Post by Friedman »

AkE wrote:Driver å trener en del inne nå, men det blir veldig usystematisk. Vet ikke hvor mye jeg egentlig får igjen for å stå å bare slå på rangen, sikter jo men det er kanskje noen tips for å få mer ut av treningen. Rangen er vel ca 70 meter og har 3 nett man kan sikte på. Hvordan gjør dere andre det?
Godt spørsmål. Er egentlig helt enig med furu. Vil anbefale siktepinner. Nå vet ikke jeg om du sliter med siktet, men de fleste har mye å hente på korrekt oppstilling. Da vet man uansett at det ikke er siktet som er feil når man misser.

Videre er det sikkert lurt med en rutine, og ikke minst konkrete mål du vil jobbe mot. Feks å treffe innenfor en femmeters sirkel rundt de ulike nettene. Prøv 10 baller på rad. En bom å du må begynne på nytt osv. Tilpass til ditt ferdighetsnivå selvfølgelig. Slike driller finnes det masse av på nettet og ulike golffora etc.
No laying up
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Tips for å få mer ut av innetreningen??

Post by AkE »

Trener som regel alene. Skal prøve å komme frem til en rutine og sette opp konkrete mål. Sikting er en ting som aldri blir bra nok, så skal prøve meg på det med siktepinner også. Takk for tips!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tips for å få mer ut av innetreningen??

Post by mciljoy »

Jeg vil anbefale deg å fokusere på GOBBS (Grep Oppstilling Balanse Ballposisjon Sikte) innendørs fremfor å trene ulike slag.

I og med at du ikke ser hvordan ballen oppfører seg i lufta er det en god anledning til å trene sving uten å være opptatt av resultatet av slaget. Det er mye bedre å trene på dette utenfor sesong så det gjelder å benytte sjansen :-) Trene på ulike slag når du er ute på range/treningsområde og kan sikte mot flagg eller andre mål og ha heller fokus på svingen innendørs.

Får du kontroll på GOBBS i løpet av vinteren vil svingen din automatisk bli mye bedre :-)

Lykke til!
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Tips for å få mer ut av innetreningen??

Post by AkE »

For en stund siden klarte jeg å få kjøpt meg ett 6`er jern, Titleist zm forged, til vanlig spiller jeg jo med super game improvement køller. Men jeg lurer på om det er noen god ide å trene litt med titleist jernet på rangen for å ett bedre balltreff?
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tips for å få mer ut av innetreningen??

Post by furu »

Det kan selvsagt være grei trening å øve med vanskeligere køller. Kan være det hjelper litt på "ball striking". Vi hakkere med SGI jern har en tendens til å hjelpe ballen litt opp framfor å slå ned på den og la loften gjøre jobben. Finnes forøvrig en treningsdings til dette - Tour Striker. Skal kjøpe meg en slik etter hvert. Helst finne en brukt en på golfwrx eller ebay, de er litt dyre.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tips for å få mer ut av innetreningen??

Post by mciljoy »

Synes det høres ut som en god ide å trene med en mindre tilgivende kølle. Har selv et Titleist-sett som strengt tatt er for krevende for meg, men jeg liker de pga tilbakemeldingene jeg får på dårlige treff. Kombiner det gjerne med impact tape så er du good to go :-)

Du kommer i hvertfall ikke til å lure på om du traff sweet spot med de ZB-køllene... lykke til!
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Tips for å få mer ut av innetreningen??

Post by AkE »

Da satser jeg på å få satt en nytt grep på den! Får ikke håpe det går alt for bra så jeg må kjøpe meg blades, men veggis har jo noen fine tilsalgs da!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Tips for å få mer ut av innetreningen??

Post by veggiss »

hehe...de er mye mer tilgivende enn de ser ut til.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Tips for å få mer ut av innetreningen??

Post by Friedman »

Jeg kjører motsatt strategi. Spiller til vanlig med noen ganske tilgivende TM-køller. Når selvtilliten er tilstrekkelig høy tar jeg frem et gammelt sett med Titleist 670 MB :lol:
No laying up
Post Reply