Golfmote 2011

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Golfmote 2011

Post by furu »

Vet at det ikke er bare meg som er opptatt av golfmote. Har lagt ut en del bilder på bloggen min.

Mye fine farger hos Puma. Og ikke minst stilige sko :D
Puma 2011
Image
Image

J.Lindeberg har som vanlig mye fint. Knallblå er stort i år.
J.Lindeberg 2011
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Golfmote 2011

Post by Friedman »

Puma og Lindeberg har mye fint, men jeg våger meg ikke utpå med rosa bukser og matchende sko før jeg har solid pluss-hcp :lol:

Synes Nike har mye bra

Image

Image

Image
No laying up
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golfmote 2011

Post by sirandrew214 »

Har hatt Puma både som fotballsko og golfsko, og har opplevd hver gang at de blir lefser. Mister fasong utrolig fort, og er lagd med dårlig støtte. Mulig jeg har vært uheldig, men 3 ganger feil, da har de mistet sjansen. Nå så de ut som klovnesko, så den saken var grei uansett. ;)
Har mer sans for Adidas og Nike, de lager sko som passer min smale lest, og er behagelige å bruke.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfmote 2011

Post by furu »

Har hatt Puma Swing GTX og Scramble. Begge holdt svært bra. Jeg har derimot hatt store problemer med Nike. Har hatt to par SP-8. Utrolig fine sko, nøytralt design og fin fasong. Men, begge parene punkterte i dempingen. Kjent problem hos Nike, jeg har håndtert mange reklamasjoner på akkurat dette. Puma som jogge- og fotballsko har jeg dårlig erfaring med men som sagt syns jeg golfskoene er bra.

Nike har noen fine skjorter i år. Liker veldig godt den stripete du har lagt ut Friedman. Også Nike kommer med cardigan, en merino og en dri-fit.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golfmote 2011

Post by mciljoy »

Bruker dere egne klær for golf foruten skoene?

Jeg her ingen klær spesielt egnet til golf utenom regnbukse, regnjakke og en vindjakke.

Hva synes folk forresten om disse? http://www.golfnews.no/nyheter.php?a=1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Synes de var veldig kule jeg, men kanskje litt for poser for en over 30??
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfmote 2011

Post by furu »

Kikkor har en del fine modeller nå. Da de lanserte merket hadde ikke en spesielt sterk kolleksjon men man lærer jo ganske fort når folk sier hva de vil ha. Har lagt ut to "artikler" med bilder - her og her.

Jeg foretrekker True Linkswear, skoene som Ryan Moore bruker. De kommer med nye farger i år. Skrev litt på bloggen min her og her. Jeg skal ha et par Trues til våren og jeg gleder meg :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Golfmote 2011

Post by Friedman »

mciljoy wrote:Bruker dere egne klær for golf foruten skoene?

Jeg her ingen klær spesielt egnet til golf utenom regnbukse, regnjakke og en vindjakke.
Både ja og nei. Når det er varmt (20/25 C* ++) i juni, juli, august, liker jeg feks. Dri-Fit teknologi ol. Utrolig behagelig med noe som transporterer fuktighet, så man slipper å se ut som Robert Garrigus fra i fjor. Men bruker gjerne helt vanlige pique-skjorter og gensere i bomull også hvis det ikke er dritvarmt.

Når det gjelder bukser spiller jeg ikke i jeans. Da må man liksom bruke golf-spesifikke bukser. Når det er sagt funker sikkert vanlige chinos også.
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfmote 2011

Post by furu »

Jeg syns at golfklær er bedre å bruke. Tekniske egenskaper som Friedman nevner men også det at der gode når man svinger. Sømmene er på de rette stedene.

Jeg bruker golfbukser til golf og til daglig :D Nike Flat Front dri-fit, Adidas Adipure (ull) og Peak Performance Dave er favorittene. Dave får man får £50 + frakt og mva. Røverkjøp.
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golfmote 2011

Post by sirandrew214 »

Har absolutt begge deler ja. Tskjorter og gensere er stort sett golfspesifikke greier. Det samme med bukser. Shorts går bra å kombinere. Har ullallergi, så der er det mye som går bort. Har fortsatt traumer fra barneskolen hvor jeg ble tvunget til å gå med ullstilongs på kalde dager (stort sett hele vinteren). Var liksom ikke mulig å tro meg når jeg sa at det klødde noe heltforjævlig!
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Golfmote 2011

Post by sumo »

ja, jeg bruker spesifikke trøyer og regntøy til golf. nettopp ordna meg en vindjakke fra nike TW collection også. veldig fin jakke.
shorts og bukser bruker jeg det jeg føler for. aldri jeans eller softshell! egne golfsokker som kun brukes til akkurat det.
skal sjekke ut den den peak buksa du nevner, furu. er keen på en god bukse til de dagene shorts er uaktuelt.
føler dere at det er viktig at en golfbukse har puste egenskaper? eks - dri fit flat front.
hva med tykkelsen? er det tynt stoff som gjelder? chinos blir kanskje litt i tykkeste laget..
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfmote 2011

Post by furu »

Peak Performance Dave har jeg brukt i alt fra 5* og lett regn her hjemme til 25* i Portugal. Det finnes litt forskjellige varianter. 2010-modellen er litt glattere i stoffet enn 2009. Puster utrolig godt og tørker kjapt. Passform er selvsagt individuelt men for min del sitter den utrolig bra. Foretrekker Dave framfor JL Troyan som er lignende materiale.

Bra butikker for golfmote;
Trendygolf
Function 18
Golf Poser
Instagram @christianfuru
Post Reply