Cornelia De Luxe VS Cornelia Diamond

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Tajkern
Forumvant
Forumvant
Posts: 56
Joined: 27 Apr 2010, 07:52
Hcp: 23,4
Location: Stavanger

Cornelia De Luxe VS Cornelia Diamond

Post by Tajkern »

Regner med at det kanksje er noen herfra som har vært i Belek på golfferie?
Jeg lurer på hva som er forskjell på Cornelia De Luxe og Cornelia Diamond. Ligger det på samme område og er det kun standarden på rommene som skiller de to?
Neste ferie går nok til Belek og kommer til å reise med samboer og datter. Trenger derfor tips om hvilke av disse to som er best mtp aktiviteter for både store og små. Også er jeg helt klart interessert i å ha et bra rom da vi kommer til å tibringe masse tid på hotellet.

Er det andre hoteller dere heller vil anbefale i Belek? Ut ifra det jeg har lest og sett på nett så er det Cornelia som frister mest. Er Belek et sted med shoppingmuligheter, restauranter, etc eller blir det å dra til Antalya? Ca 30 min til Antalya fra Belek?

Annen mulighet er at vi bestiller hotell i Antalya og så reiser jeg ut til Belek de gangene jeg spiller golf, men det avhenger av hvor mye man kan finne på utenfor hotellet i Belek.
Men jeg må si at Cornelia frister veldig da det ser veldig ålreit ut, kort vei til golf, bra vannaktiviteter, all inclusive, SPA (samboer's ønske...)

Setter utrolig pris på svar :-)
I bagen:
Driver: Nike SQ Driver
Jern: TaylorMade Burner
Putter: TaylorMade Rossa Monza Spider
Wood: Mangler


hcp 01.01.11: 25,3
hcp NÅ: 23,4
målsetning 2011: 22,5
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Cornelia De Luxe VS Cornelia Diamond

Post by Grønne greener »

Jeg vil også til Belek... :mrgreen:
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Cornelia De Luxe VS Cornelia Diamond

Post by veggiss »

Faen da...dra til Tyrkia frivillig?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Cornelia De Luxe VS Cornelia Diamond

Post by AkE »

veggiss wrote:Faen da...dra til Tyrkia frivillig?
+1
Fordøyelsesbesvær i lange tider er det jeg satt igjen med min ene tur til Tyrkia.. Gjør det ikke igjen. Mange siviliserte steder med fine golfbaner også!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Cornelia De Luxe VS Cornelia Diamond

Post by GunnarBull »

Jeg besøkte Cornelia Diamond i fjor, så jeg kan ihvertfall uttale meg om det.

Hotellet er kjempesvært og relativt nytt. Rommene er store med et kult minimalistisk bad. Det er lytt mellom rommene, men det var den eneste svakheten jeg fant ved Diamond. Hotellet har en enorm spisesal med sikkert 50 forskjellige buffetretter. Du kan også bestille bord på en tre-fire forskjellige ala-carte-restauranter - du betaler da for vinen utenom. Det er en stor spa-avdeling med et stort innvendig svømmebasseng, og utvendig er det et slags badeland mellom hotellet og stranda. Hvis du drar på sommeren, så burde det være grei skuring for både kone og barn. Servicenivået er noe av det bedre jeg har opplevd, faktisk...
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Cornelia De Luxe VS Cornelia Diamond

Post by Seve »

GunnarBull wrote: Du kan også bestille bord på en tre-fire forskjellige ala-carte-restauranter - du betaler da for vinen utenom.
Det er faktisk seks-sju slike resturanter, men ikke alle holder åpent på vinteren. Bortsett fra en VIP-restaurant, hvor man visstnok må betale for alt, er det ikke helt riktig at man må betale for vinen. Noen av restaurantene er helt kostnadsfrie, mens andre krever en slags serviceavgift (6-10 euro). Da spiser og drikker man så mye man vil fra restaurantens meny. Det kan imidlertid være vrient å få plass disse restaurantene, da det må bestilles dagen i forveien til bestemte tidspunkt (fra telefonen på rommet), og fort blir fullbooket.

For øvrig kan hotellet absolutt anbefales, også for turister som ikke spiller golf. Vi var der en uke, og følte på langt nær at vi fikk utnyttet alle hotellets fasiliteter, da vi spilte golf 5 av dagene (og en golfrunde der nede varer dessverre hele dagen).
User avatar
rroger
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 18 Feb 2010, 11:17
Hcp: 20
Hjemmeklubb: Jæren GK
Location: Nærbø
Contact:

Re: Cornelia De Luxe VS Cornelia Diamond

Post by rroger »

Cornelia Diamond ble i 2010 kåret til "World's leading All Inclusive Golf Resort 2010", + "Europe's Leading Luxury Resort 2010" + "Europe's Leading Spa Resort 2010".
Dette må vel bety at hotellet holder en særdeles høy standard?
Hotellet har også sin egen Nick Faldo golfbane, med 27 hull.
Cornelia De Luxe er også et meget bra hotell, noe mindre et sitt søsterhotell Cornelia Diamond.

GunnarBull er vel en mann med mange erfaringer, og han sier "Servicenivået er noe av det bedre jeg har opplevd, faktisk..."
Jeg vet at GunnarBull ikke var særlig heldig den turen han besøkte hotellet. Han opplevde den verste nedbørsmengden som var registret på over 20 år.

Dette hotellet bør oppleves, og for golfere vil jeg anbefale perioden fra begynnelsen av desember, til midten av februar. Grei temperatur, og laveste priser......
http://www.DinGolfReise.no. Størst og best på Belek.
Post Reply