Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Denne uka kommer endelig Challenge Tour tilbake til Norge, og til Hauger Gk.

Image

Turneringen har en bra premiepott på 175 000 euro, noe som plasserer den som 11. av 25 turneringer når det kommer til premiesum og startfeltet er også meget bra

Startfeltet:
Alle de best rankede CT spillerne er med. Kofstad er den høyest rankede nordmann med sin 24.plass.Tage er nr.160 men har bare spilt 2 turneringer her i år. Thorp er nr.177, Børsheim 180, Bertheussen er 193. Ellers har en rekke nordmenn fått sjansen denne uka, som Kaensche, Engevik, Kollevold, Hansen, Aronsen, Mikkelsen, Engell, Den Roover, Christov, Ramsnes, Lund, Nilbrink,Kristoffersen, Marøy og Ventura. Interessant at Hansen og Lund har fått starttider men de er ikke nevnt i NGF`s pressemelding hvor de listet de norske spillerne.... :o

Franske Herbert har vunnet 2 ganger på CT i juli og er en av de største favorittene, sammen med Santos og Dubois. Scott Pinckney, USA, ble proff i sommer til Nordea Masters. Har spilt college-golf for Arizona State og ser veldig lovende ut. Danske Morten Ørum Madsen har to seire i år på Ecco/Nordea Tour og vant nylig. Han har også debutert på CT og gjorde det bra. Tyske Kieffer ble nr.2 i en CT turnering i mai og var med i en oppvisningsturnering i Düsseldorf i slutten av juli hvor han ble nr.2 bak Poulter. I det feltet var det mange toppspillere.

De første går ut kl.0730 torsdag morgen, se starttider

Banen:
Designet av Jeremy Turner og åpnet i -96. Første 9 er ganske kupert, backnine er litt flatere. Greenene er store og ondulerte og skal iflg
europeantour bli klippet på 3.2mm og ha 9.9 på stimp. Er ikke sikkert det blir sånn hele uka, er jo litt væravhengig også. Det ligger en fin banepresentasjon på klubbens hjemmeside, som er laget av Viasat golf. Banen rapporteres å være i glimrende stand.

Image
Været ser bra ut for torsdag og fredag. Torsdag kan det nok være litt utfordrende vind. Helgen ser ut til å bli våt og med vind.

Oppfordrer alle som har mulighet til å ta turen til Hauger og se god golf. Selv skal jeg dessverre bort i helgen men regner med å få med meg noe på torsdagen og kanskje følge ballen med Henge, Kaensche, Engevik fra kl.0740

Husk også konkurransen for denne turneringen.

Selv holder jeg en knapp på at Kofstad blir vår beste på -4 etter alle rundene og kanskje topp-10. Tror Børsheim vil gjøre det bra. Håper virkelig at Tage, Thorp og JAL kan få til topplasseringer, det behøver de virkelig.
Last edited by kevin on 09 Aug 2011, 15:54, edited 1 time in total.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by CharlieB »

Spillte banen for tre uker siden når jeg var på ferie, og greenene var da vanskelige, rullet godt og var i alle fall ett hakk raskere enn det jeg klarte å forholde meg til.

Puttet bedre siste ni, men det ble ikke noen god score lell.

Sånn sett så regner jeg med at banen blir en 'good test of golf'. Spent på hvordan det går med de norske.


Sent from my Desire HD using Tapatalk
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Smilende Sam »

Som vanlig strålende innledning Kevin.

Tipper at Hansen og Lund har fått en slags lokalt wild card og ikke er på NGF kvoten....kanskje ?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Ser at greenkeeper på Hauger sier i et intervju med Norsk Golf at stimp vil ligge på 10-10.5 og at de vil klippe på 2.7mm

Veldig positivt å lese at klubber hjelper til med å låne ut maskiner og folk :)
User avatar
Santa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 05 Jul 2010, 08:42
Hcp: 35,5
Hjemmeklubb: Losby

Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Santa »

Jeg har meldt meg som frivillig i helgen, tenkte det var lurt å stille opp når man først er så interessert som meg:-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Santa wrote:Jeg har meldt meg som frivillig i helgen, tenkte det var lurt å stille opp når man først er så interessert som meg:-)
+1....respekt :D

Jeg hadde også tenkt til det tidligere i sommer men så kræsjet helgen med en meget viktig guttetur/golftur til Valdres
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Smilende Sam »

Santa wrote:Jeg har meldt meg som frivillig i helgen, tenkte det var lurt å stille opp når man først er så interessert som meg:-)
Rspkt!
Last edited by Smilende Sam on 09 Aug 2011, 20:14, edited 1 time in total.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Yorkie »

Kremt
Last edited by Yorkie on 10 Aug 2011, 09:37, edited 1 time in total.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

En annen spennende spiller som man kan følge er Tommy Fleetwood(ENG). Han er 20 år gammel og vant sin første turnering som pro nylig på Euro Pro Tour. Han har en 9.plass fra CT i England i juli og er nr.29 på CTR.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Dagens pro-am er avlyst pga regn, banen begynner nok å bli ganske bløt nå vil jeg tro. Det skal slutte å regne i ettermiddag og klarne opp. Får håpe det tørker brukbart til i morgen

Info fra arrangøren på hjemmesiden:
"Gratis inngang og parkering. Gå inn på linken til European Challenge Tour for startliste og resultater".

well....var det alt?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Promovideo for turneringen

Last edited by kevin on 10 Aug 2011, 13:30, edited 1 time in total.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by furu »

Glimrende opplysning om parkering :lol: Håper de at ingen kommer?
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by furu »

Og en fantastisk oppfinnsom promovideo. Er jeg litt for negativ? Kanskje, men det var jo litt vel amatøraktig.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Smilende Sam »

...jeg får kjøre oppom og se om jeg får parkert.....hvis ikke får jeg snu.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Kaffekannen »

ffs. Kan de ikke leie inn noen som vet hva de driver med til å lage en skikkelig promo. Sikkert noen medlemmer i klubben som jobber med pr etc som kunne hjulpet til. Det fremstår for meg som om de ikke ønsker publikum.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Golffreak »

Ref. en annen tråd her inne så har de visstnok ordnet med parkering på et jorde rett ved. Får håpe det er OK da, men det står jo ikke noe sted!!! 99% vil jo komme med bil dit, og alle som har vært der lurer jo på om man får parkert... Må si at de har bommet på informasjons-/PR siden. "How to get there" er basisinfo på alle turneringer av større format, og uten sammenligning så har jeg vært på The Open hvor man fant all relevant info på nett og all logistikk funket 100%.

Med det regnet som har kommet de siste dagene, så kan jo det jordet bli en skikkelig gjørmehaug hvor alle bilene plutselig kan sitte bom fast.. Håper de har ordnet med assistanse fra noen av bøndene der også. Kjenner jeg er litt usikker på om det er safe å kjøre inn på et bløtt jorde nå, selv om jeg har firehjulstrekk.. Tviler på at de har lagt ut plater overalt på jordet.

MEN, blir morsomt å se hvordan turneringen går da.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Svenske Almström skriver at banen er veldig kupert og mange blinde slag. . Men han håper at det ikke blir mye vind, da blir det vanskelig. Tydelig at spillerne er opptatt av å finne de riktige linjene der det er blindt. Banen er myk og kommer sikkert til å spilles lang da det nok blir lite rull vil jeg tro.

Noen bilder fra bloggen hans, tatt i går under treningsrunden. De fikk ikke spilt ferdig pga tordenværet i går.

hull 8
Image

fra tee på hull 9
Image

Image

dobbelgreenen på hull 2/9
Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Touren har intervjuet Henrik Bjørnstad
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Touren skriver litt om Norge i denne artikkelen

de skriver blant annet:
Norway is reputably one of the most expensive countries in the world, and Olso, the capital, is one of the most expensive cities in which to live. If you go to McDonald's, a Big Mac meal will set you back €15, and a more upmarket - not to mention healthy - two-course meal with a drink will cost about €45 per person. This is reflected in the salaries here, however, with the average monthly income being €4,500. Norway is also one of the most heavily taxed nations in the world, and subsequently its public services such as medical care are excellent.
Bra tiltak at det var folk fra ambassaden til Kazakhstan som hjalp til med visum til CT turneringen der som arrangeres andre uka i september

Ellers er det verdt å merke seg hvor utrolig dårlig norske nettsider følger med. Golferen f.eks som skriver om turneringen i dag og lister hvem som er med, dvs copy paste fra NGF`s pressemelding(som også er feil). Ikke har de med Hansen og Lund. Men rett under listen er den promovideoen hvor faktisk begge de to er med....Golfsiden gjør akkurat det samme :oops:

Ellers er det mulighet til å være caddie, les mer her
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Smilende Sam »

Jeg konstaterer at caddy lønna på Hauger er den samme som den var da jeg gikk caddy i EM for damer i ca. 1982.... Dårlig lønnsutvikling i den bransjen :-)

Pinlig av NGF og GS å "glemme" to norske spillere i feltet.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Post Reply