Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Tage er inne på -5 :D
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Smilende Sam »

Tre i topp 10 så langt må kunne sies å være helt ok.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by furu »

Får topp 10 på CT automatisk spille neste turnering?
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Smilende Sam »

Ja, furu, det tror jeg. Mener det var slik Thorp fikk spille mye mer enn antatt i fjor.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by furu »

Da kan vi jo håpe at en eller flere norske spillere klarer å komme inn i det gode selskap på den måten :D

Tages runde ble til slutt veldig bra. -5 på front er veldig bra. Utnytte par 5 litt bedre i morgen så blir det strålende :D
Roland Steiner leder på -8. Selvsagt mange ute på banen fremdeles men -8 skal bli vanskelig å slå.

Børsheim -3 etter 9.
Kofstad -2 etter 9.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Scores nok ekstra lavt med ballplassering. Spørs om det blir det i morra.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by furu »

Børsheim og Kofstad ligger begge på -3 etter hhv 12 og 13 hull. Begynner å bli tett i toppen. 30 mann på -3 eller bedre.

Amatøren Erlend Kristoffersen imponerer med -3 etter 9. Hadde vært gøy om det holdt helt inn. Noen som kjenner til ham?

Ferdig for dagen;
Tage -5
Engevik -3
Aronsen -3
Kollevold -1
Nilbrink -1
Kaensche Par
Thorp Par
Bertheussen +1
Engell +1
Larsen +2
Marøy +2
Mikkelsen +5
Hansen +6
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Kristoferssen leder Norgescup
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Smilende Sam »

Jeg synes den norske innsatsen har vært langt bedre enn fryktet. Tre i topp 10, fem i topp 22 og ialt minst 10 med decent cut sjanse. Skuffelsene er JAL og Mikkelsen og i noen grad Thorp, som lå godt an underveis men fadet.

Krysser fingrene før morgendagen!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Jeg er helt enig, meget bra innsats av mange norske. Man skal huske at dette er et godt internasjonalt startfelt.

Synes Tage er overraskende bra, Børsheim og Kofstad er som forventet ++. Meget bra av Aronsen og Engevik også. Ventura imponerer, han er ikke gamle karen.

Litt oppsummering av dagen min på Hauger:

Når det gjelder parkering så var jeg så tidlig at det var ikke noe problem, jeg sto på den vanlige parkeringsplassen som nesten var tom. Titta på det lille jordet bortenfor og det var meget bløtt men tror det gikk greit å stå der. Men når jeg reiste så det ganske fullt ut overalt, kanskje litt dårlig kapasitet?

Jeg fulgte som nevnt ballen med svenske Fredrik Henge, Peter Kaensche og Øystein Engevik. Ble veldig imponert over Engevik, han spilte veldig bra og ganske aggressivt. Hadde mange utrolig bra innspill. Sikker med driveren stort sett og gode innspill både fra 200m+ og fra de korte avstandene. Det fløt på veldig bra og puttet bra også.

Han gjorde få store feil. Driven på hull 3 var skjev høyre men han klarte par der. Eagle på hull 5 var helt konge, men det var nok et av de letteste hullene i dag. Bogey`n på hull 11 kom nok litt fordi han var ute i lett rough men stod litt skrått. Innspillet ble litt kort og litt høyre. Chippen litt kort og da en to-putt. Bogey`n på hull 13 kom fordi han lå vanskelig til i bunkeren. Den på hull 18 så jeg ikke. Men helhetsinntrykket var at han spilte veldig solid og ga seg selv endel gode sjanser. Fortsetter han å gjøre såpass få og små feil så blir nok dette bra.

Kaensche synes jeg sleit litt mer. Hadde mange putter på hullkant, misset endel innspill kort og terpet mye på teknikk underveis på runden. Så ikke 100% sharp ut. Noen litt dårlige balltreff også og da spesielt da han skulle gå for greenen på hull 14 og endte med å toppe wooden bigtime...sjelden man ser. Men scramblet godt til tider og runden var nok en typisk sliterunde.

Forholdene var bra, sola skinte og det blåste litt til tider. Men det var en god del fairways som var veldig bløte. Det ble spilt med ballplassering og scorene var nok litt lavere pga det. Men det var nok nødvendig. Kanskje blir det det i morra også. Banen bør ha tørket opp endel i dag og gjør vel det i morra også. Banen så veldig bra ut ellers, lekkert klippet og velstelt. Greenene så flotte ut og det så ut til å rulle jevnt.

var endel publikum så jeg men de fleste stod oppe ved klubbhuset og så på. Man ser mange hull da og endel av spillet. Men det blir aldri som å følge noen ute på banen, det anbefales

Tok endel bilder underveis :)

Image

Image

Image

Image

Image

Hull 3 hvor Engevik spurte om en evt fridropp fra skogsveien
Image

Image

Image

Image

Image

Henge på hull 8....lurer på åssen den tralle kom seg dit...mellom green og bunker :shock: :lol:
Image

Image

Image

Engevik tok av seg genseren på hull 10 og viste fram piquet`n med 59 på ryggen...da satt birdien direkte :)
Image

Image

Synd jeg ikke får sett mer av turneringen, var mye god golf. Tror det kan blir en kjempebra turnering.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

For de som ikke får vært der live men som har Facebook profil kan jeg anbefale å følge "Norwegian Challenge" der. Der legger de ut bilder og kommentarer ganske hyppig i løpet av dagen

Det ser ut til å bli nok en flott dag på Hauger, været er strålende

Kofstad og Børsheim går ut om ikke altfor lenge, mens Engell, Christov og Den Roover er vel akkurat i gang

Håper på nok en god dag for de norske og at mange klarer cut. Tipper at ihvertfall 6 norske klarer cut, men det blir nok lave scorer i dag også så de må under par
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Smilende Sam »

Utrolig hyggelig for Hauger at været har slått til i to dager på rad. Detunner jeg dem skikkelig!!

Selv om Børsheim begynte med +1 etter 3 så krysseer jeg fingre for en strålende norsk dag!!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Smilende Sam »

Kofstad startet også kjipt, men har jo hentet seg inn og litt til på beste vis....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by raffener »

Var mye rundt og så på i går ettermiddag, syns at Kofstad spilte ganske god golf de siste hullene han spilte. Så ut som om han gikk for en mer safe-variant enn den mest aggressive spillestilen, noe som medførte relativt enkle par til tider. Satser på at han fortsetter å gjøre birdier i dag !

Fulgte også med Ramnsnes og Kristoffersen rundt de siste hullene de spilte, Kristoffersen sprakk dessverre de siste 3 (måtte jobbe hardt for par på 16, dobbel på 17 etter å ha vært i bunker, dårlig chip og 2 putt, samt bunker på 18)

Som tidligere nevnt i tråden her anbefales det absolutt å følge noen av ballene rundt, spesielt i ettermiddag er det en god del interessante å følge med. Vi satser på mange av de norske holder ut i dag og, slik at det blir helgespill :)

Hvis man derimot vil se mye golf anbefales området rundt klubbhuset.
Andre gode steder er haugen på hull 18, der man kan se utslag 18, green 17, utslag 11, green 10 og delvis green 1.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by kevin »

Litt kjip start for Børsheim som er +2 etter 6 i dag. Ventura har åpnet bra og er -1 etter 4. Kofstad på par
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Sticho »

Kjip start idag ja.. Kofstad er nå +1 etter 9 hull.

Det er litt typisk at det kommer en nedtur på fredagen når vi hadde en slik strålende 1.runde. Ser det stadig vekk blant våre største profiler på herresiden.
Håper Børsheim henter inn et slag før runding.

Ventura imponerer.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Smilende Sam »

Nå går det jo helt på rævva her......pokker.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by furu »

Lyspunkt med Ventura som nå er -2 etter 9 og -4 totalt. Men, det er ikke han vi skal forvente noe fra og jeg regner med at han får spille fullstendig uten press.

Kofstad nå +3 etter 12. Børsheim +2 etter 9. De er hhv T51 og T40.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by Sticho »

Kofstad utenfor cutgrensen... krise!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norwegian Challenge(CT) - Hauger

Post by furu »

Kofstad er ferdig og ligger på -1. Der går cuten i øyeblikket men jeg tror han havner utenfor.
Børsheim gikk ett slag bedre i dag og er inne på -2.

Ventura -2 etter 12 og fremdeles -4.

For øyeblikket er det 13 mann på -5 eller bedre. De norske må altså gå gode runder utover dagen. Jeg håper på Engevik og Aronsen i toppen.
Instagram @christianfuru
Post Reply