Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by furu »

Ja, vi elsker egentlig Viasat Golf. De sender alt som er av store golføyeblikk. De har kommentatorer som involverer seg gjennom twitter og facebook og kommuniserer med oss. Men jeg syns det mangler noe. Nå er vi et ganske stort forum i norsk golfmålestokk så kanskje vi kan komme med noen tilbakemeldinger her og at de faktisk leses? Vi kan i hvert fall ikke påvirke hvis vi ikke prøver.

Dette har blitt tatt opp tidligere, men jeg må si at innholdet utenom turneringene er ekstremt tynt. Hvor mange ser på Viasat Golf for litt underholdning? Det finnes en del bra program der ute som hadde vært perfekte for VG. Haney Project, Big Break og Fehertys intervjuer er gode eksempler på underholdning med bra kvalitet. Hvorfor får vi ikke se dem på VG? For dyrt å kjøpe inn? Avtaleproblemer i Europa?

Når det gjelder programmene de har;
Golfing World lager greie program. Litt kjapt ferdig og overfladisk i noen reportasjer men mye bra.
Banepresentasjonene til golfkortet er bra men ikke akkurat underholdning. Pausefyll.
Ehhhhh......bortsett fra det.....hva har de egentlig? Turneringer i reprise mandag, tirsdag og onsdag?

Hva mener dere? Hva savner dere?
Instagram @christianfuru
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by PlayerG »

For noen år tilbake hadde de en "par 3 challenge" med en gjeng C-kjendiser :) BRING IT BACK :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by furu »

PlayerG wrote:For noen år tilbake hadde de en "par 3 challenge" med en gjeng C-kjendiser :) BRING IT BACK :D
Til og med det hadde vært kult! :D

"Haugsrud Project"
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by kevin »

Toyota teetime, var vel holdt på Tyrifjord og Drøbak noen ganger
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by furu »

Egenproduserte program blir sikkert for dyrt. Innkjøp av serier fra GC er mitt håp.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by Golffreak »

Hadde de kjøpt inn Big Break, og selv produsert "Haugsrud Project" så hadde det blitt bra;-). Han kunne jo startet med å gi Flatland en del leksjoner...

De har jo tidligere kjørt noen redigerte opptak fra LPGA, LET, Ecco tour etc også. Etter PGA så har de jo sendt Champions tour. Det er jo vanskelig å sende alt live ettersom alt fra hhv. Europa og USA går samtidig, og da bør de jo fortsette med redigerte opptak av det som ikke gikk live.

De kunne jo også ha laget noen reportasjer om norske golfprofiler også da, enten når gutta er hjemme eller reise ut og besøke dem i det store utland. Intervjuer, litt golftips/instruksjon og ikke minst litt mer "behind the scenes" og fleip og moro. Driver de med "pranks" som Kjus og Aamodt på tur, har de noen morsomme historier etc.

Hvis vi snakker innhold kun til det norske markedet, så er det nok et kostnadsspørsmål ift. abonnementstallet sikkert.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by kevin »

Jeg synes Golfingworld daily news er ganske bra og ser det ofte(som oftest opptak). Det programmet har det meste, som info fra turneringer, reisemål,instruksjon,intervjuer,historiske øyeblikk og endel mer. Men programmene er ofte veldig like. De har fornyet seg litt igjen på noen områder, ved å bruke nye instruksjonsvideoer fra Simon Holmes.

PGA tour turneringene er vel det folk ser mest av og som funker best. ET turneringene er bra de også men kommer ofte i en slags forsinka utgave,dvs de første 2t er opptak og så går man over i live-sending. Men det er slik det produseres og lite Viasat kan for. LPGA turneringene er sjelden verdt å vise, de er dårlig produsert, dårlig kvalitet bildemessig og ikke minst altfor mye reklame. Sendes som oftest i opptak og i en svært klippet versjon.

Jeg har vel sett alle de banepresentasjonene fra svenske og norske baner, endel ganger. Og generelt synes jeg de er interessante, selv om de mangler litt på kvaliteten. Her skal det sies at jeg synes de svenske er bedre enn de norske. De er litt mer "lokale" og jordnære, ikke så veldig manusbasert og opplest av Kracht.

I år har det vært en serie med intervjuer av stjerner som kanskje ikke mange har sett. Zachrisson fra sverige har intervjuet ganske mange store stjerner. Nå er ikke jeg noen stor fan av han, men han har bra kontakt med tour-spillere og intervjuene er bra til tider. Sjelden man ser intervjuer med stjernene på en sånn måte, stort sett ser man bare pressekonferanser.

Hvis man er interessert i å se bra golf så finnes det jo også opptak fra Nordea Tour og Ecco Tour, som sendes i opptak. Men det sendes gjerne noen uker etter turneringene er nok ikke så fengende da. Men det hender jeg ser på det.

Hadde vært veldig bra om de kjøpte inn Big Break ja, det støtter jeg. Det finnes også andre programmer som er produsert i utlandet som kunne vært interessante.

Intervjuer med norske golfprofiler er jo totalt fraværende og burde vært på sendeplanen. Mange kritiserer jo NGF for å være lite synlig, lite informasjonsvillig osv. Burde man ikke fått til et program i samarbeid med NGF? Det behøver ikke være så hyppig, men kan være at de f.eks forteller om Titleist Winter tour som skal holdes i Spania i januar. Intervju med noen av de som har meldt seg på, hva det går ut på og masse mer. Man burde vel også kunne fått til intervjuer med proffene før sesongstart, følge de på trening.

Det er sikkert endel unge som ikke vet så mye om hvem disse kommentatorene er også, et A til Å om Per Haugsrud må jo være interessant også. Fyren har jo masse erfaring fra internasjonal golf inkl. et par topplasseringer på CT. Han har reist verden rundt og har masse historier. Kanskje han kan være litt "Zache" og fortelle historier fra tour-livet.

Et reint underholdningsprogram, egenprodusert, burde man også hatt. Toyota teetime var kanskje ikke noe "høy-kvalitets" program, men det var iallefall underholdene

NGF har jo jobbet med mediasatsning og reklame-kampanjer, hvor er de? skulle de ikke lage reklamefilmer? burde ikke de vært vist?

Hva med å profilere Golfliga? Følg et lag som er med, lag stemningsrapporter, intervjuer og informer om turneringen og opplegget

Og sikkert mye mer når jeg får tenkt meg om.....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by kevin »

For tiden gjør jo Jon Karlsen kjempesuksess som putte-ekspert, han burde det jo vært interessant å laget et program om. En "helt ordinær singel-hcp" som har doktorgrad innenfor sitt felt og som for tiden hjelper mange av de svenske tour-spillerne. I Dubai i forrige uke hjalp han Edfors og Hanson, denne uka har han treninger med de svenske jentene, bla Wahlin som leder etter første dag i Dubai.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by Franz »

For min del kunne man gjerne byttet ut minst halvparten av reprisene fra siste uke med eldre repriser.
Det må finnes opptak av "vanlige" turneringer fra PGA Tour - f eks fra 2000/2001 med Tiger, eller lignende.
Litt sånn som Golfing World gjør med Golden Years, eller hva de kaller det, bare nyere. Hele 2000-tallet.

Det hadde jeg slukt. Spennende å se svingendringer, utstyr, baner osv.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by stianm »

Helt enig med Franz. Vis flere gamle turneringer, dueller osv. Og om mulig flere dokumentarer, det er alltid skøy.

Ellers er jeg veldig fornøyd med Viasat Golf, og det er verdt hver krone jeg betaler.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by kevin »

At det er er vedt pengene er det ingen tvil om :D
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by norrbaggen »

Låt mig slippa Simon Holmes i rutan är förändring 1.

Att köpa in de första säsongerna av Big Break kan väl inte kosta så mycket. Golf Channel har ju en mängd material som behandlar utrustning, instruksjon, intervjuer etc. som borde kunna köpas in. Viasat Golf är i dag lysande tor-sön vad gäller direktsänd golf men övriga dagar är ju inga höjdare. Det ska inte mycket till att lyfta denna kanal till nya höjder. Och varför sänds inte golfen i HD?
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by eivaan »

Haugsrud vs Kracht?

Jeg mener definitivt Kracht, da jeg mener Haugsrud gnåler for mye. Har savnet Svenske komentatorer helt til Kracht gjorde sin entre :)
Hva mener du....
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by Kaffekannen »

Definitivt Haugsrud selv om jeg synes Kracht er flink. Blir rett og slett imponert over kunnskapsnivået til Haugsrud. Da tenker jeg på det golftekniske.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by veggiss »

Haugsrud piper litt mye av og til, men han er soleklart foran alle andre kommentatorer i Norge, inkludert diktatoren på den andre siden.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by CharlieB »

Definitvit Haugsrud.

Enig i at det ikke hadde gjort noe om de sendte litt mer andre typer programmer i dødtiden. De fleste forslagene her hadde vært helt ok for min del... er bare å se på noe annet hvis det ikke faller i smak.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by eivaan »

Jeg savner Zachrisson fra før de norske kom på banen, er selvsagt enig i at Haugsrud har masse å komme med, men liker ikke hans måte å kommentere på..Men for all del, når alt kommer til alt er jeg storfornøyd med Viasat golf, men skulle gjerne hatt parabol så jeg kunne sett Svenske sendinger. Blir litt som med det meste når det gjelder sportskommentatorer i Norge, de snakker i stykker sendingene. Synes både Dansker og Svensker er mye bedre på dette, de er smoodere å høre på i mine ører..
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by Golffreak »

Engasjement er det viktigste, og Zache er jo bare en trøtt svenske... Er som å HØRE maling tørke.

Det er også EKTE engasjement, og ikke påtatt som enkelte andre i andre idretter.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by furu »

Jeg liker Haugsrud og Kracht. De har sin stil og begge funker veldig bra. Haugsrud er fascinerende med sin kunnskap fra spill på høyeste nivå.

På CD (kabel) hos meg kan jeg velge svensk og engelsk kommentator. Det gjør jeg glatt når hun der "stopp stopp stopp, neimen stopp da - damen" kommenterer damegolf :D
Instagram @christianfuru
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Viasat Golf - hva mener vi egentlig?

Post by TomShanks »

Haugsrud er ren komedie når Tiger spiller bra. Ja, kanskje litt slitsom, men likevel utrolig forfriskende å høre en så engasjert golf-kommentator.
Post Reply