NGF satsningsgrupper og landslag

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

NGF satsningsgrupper og landslag

Post by kevin »

Forbundet har offentliggjort oversikten over hvem som er på landslag og satsningsgrupper som f.eks Team Norway Rio '16. I tillegg finnes det en observasjonstropp og en juniortropp

I Rio gruppa er navnet til Thorp borte, som ventet. For landslag herre er det bare en spiller, Joakim Mikkelsen. Ser jo litt merkelig ut. Tage er med i Rio gruppa.

Noen vi savner? noen andre overraskelser?
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: NGF satsningsgrupper og landslag

Post by CharlieB »

Kjapt overblikk så ser jeg ingen egentlige overraskeleser, de spillerne jeg forventet å se fra vår ende av verden er med. Hva som foregår på østlandet og nord for Stadt vet jeg ikke så mye om.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

NGF satsningsgrupper og landslag

Post by Smilende Sam »

Pussig at Krog får bli i Rio 16, at B.Grøtvedt ikke er inne i noen tropp, at Anders K ikke flyttes til obs.tropp og så er det veldig veldig rart med et herrelandslag bestående av en eneste spiller.


Tapatapatapatalking right now!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: NGF satsningsgrupper og landslag

Post by furu »

Norge er vel ikke kvalifisert for Rio '16 på herresiden så jeg håper de ikke legger ned altfor mye tid og penger der. De bør vel strengt tatt legge all innsats i at spillerne som kan få oss inn i turneringen gjør det så bra som mulig de neste årene.

Et herrelandslag med en spiller ja.......det er besynderlige greier. Er ingen andre gode nok? Da får de heller dytte opp Marøy og andre strålende juniorer (hvis det er tillatt). Er det collegeeffekten som virkelig viser seg når vi har en - 1 - spiller som klarer landslagskravene?
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: NGF satsningsgrupper og landslag

Post by CharlieB »

Det er vel flere av de spillerne som er i satsningsgruppen mot Rio 16 som ellers ville vært på landslaget?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: NGF satsningsgrupper og landslag

Post by furu »

Kan de ikke være med i begge gruppene?
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: NGF satsningsgrupper og landslag

Post by CharlieB »

furu wrote:Kan de ikke være med i begge gruppene?
Aner ikke, siden de har gjort det slik så er det antagelig en tanke bak - selv om jeg ikke vet hva den tanken er. Enig i at det er "pussig", men det kan jo være så enkelt at det ikke er noen andre som er kvalifisert og de som er i rio 16 får sine behov dekket gjennom det.
Post Reply