Følg Kracht på twitter

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Følg Kracht på twitter

Post by furu »

Norges mest interaktive golfaltmuligmann Fredrik Kracht trenger flere følgere på twitter. Han har utlovet premie også :D så følg Kracht på twitter :!:
Hvis jeg klarer å fordoble mine followers innen neste uke er omme skal jeg sannerlig dele ut en Nike driver til en heldig vinner! Feel free!
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Følg Kracht på twitter

Post by kevin »

Jeg selger meg aldri så billig. Hadde det vært helt komplett utstyr/klær/sko fra Nike skulle jeg vurdert det. Kanskje ;)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Følg Kracht på twitter

Post by furu »

Det er jo bare litt uskyldig gøy. Når han har delt ut driveren så dropper vi ham :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Følg Kracht på twitter

Post by Smilende Sam »

Patetisk og helt på tvers av twitterprinsipper. Sorry.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Følg Kracht på twitter

Post by furu »

Jeg har lovet å kjøpe meg en ny 56* hvis jeg passerer 33. Har allerede gått fra de 31 jeg hadde til 32 :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Følg Kracht på twitter

Post by Smilende Sam »

Ja for det du trenger er en unnskyldning for å kjøpe køller furu :-D
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Følg Kracht på twitter

Post by furu »

33 nå! Dette er spennende folkens!

Trenger vel ingen unnskyldning nei, men hvis det norske folk gjennom massiv støtte (mer enn 33 followers på twitter) viser at her bør jeg handle så gjør jeg det.

Jeg ser fullstendig poenget ditt Sam.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Følg Kracht på twitter

Post by Smilende Sam »

Så hvis jeg blir follower på twitter så kjøper du ny wedge til meg?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Følg Kracht på twitter

Post by Smilende Sam »

.....eller var det til deg :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Følg Kracht på twitter

Post by furu »

Jeg kjøper til meg selv :) Ingen får noe, ingen premier.


iPad Tap
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Følg Kracht på twitter

Post by Smilende Sam »

Men Kevin og jeg kan vel ha trekning om den du frigjør?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Følg Kracht på twitter

Post by furu »

En utslitt Vokey med "CF" stemplet på? Den kan gjerne gå til den heldige vinner av dere to ja :)


iPad Tap
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Følg Kracht på twitter

Post by Smilende Sam »

Neeeei sååååå billige er nok ingen av oss :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Følg Kracht på twitter

Post by stianm »

Nysgjerrig, hva er Twitterprinisipper ? Det eneste prinsippet er vel at du holder deg til 140 karakterer ? :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Følg Kracht på twitter

Post by Smilende Sam »

Antar at spørsmålet var til meg Stian? Twitterprinsipper er som nettikette.....det er ting man gjør og ting man ikke gjør . også på twitter. Å kjøpe seg followers gjør man ikke, man stjeler heller ikke andre sine tweets - man retweeter dem sånn at originaltweeteren får kred. etc etc etc.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Følg Kracht på twitter

Post by stianm »

Joja. Men når det gjelder det å gi bort premier etter at X antall mennesker har trykket like/follow er da noe som blir gjort over en lav sko, og jeg må innrømme at jeg ikke ser det helt store problemet i det, det tror jeg heller ikke Twitter gjør. Fra et business ståsted tror jeg faktisk Twitter omfavner personer/bedrifter som sørger for at brukere blir mer aktive på Twitter.

Så kan man diskutere om det er sånn man vil ha det.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Følg Kracht på twitter

Post by Smilende Sam »

Du har helt rett i det du sier feks rundt Facebook. Men followers til en person på twitter er noe annet. Forbudt er det ikke, bare litt harry.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Re: Følg Kracht på twitter

Post by Jan E. Espelid »

Etter det jeg hører er det heller ikke på Facebook lov å kjøpe seg følgere ved for eksempel å ha vervekonkurranser. At det gjøres over en lav sko, gjør det ikke riktigere av den grunn. "Two wrongs doesn't make a right" pleier amerikanerne å si.

I følge mine hjemmelsmenn har Facebook stengt kontoer der slike vervekonkurranser har vært gjennomført. Facebook har også stengt sider der man kan vinne noe ved å tagge seg selv i et bilde.

Det er, som Smilende Sam påpeker, snakk om nettikette på Twitter og Facebook også. Etter min mening er nettikettekravene like store her som ellers på internett.

Imidlertid er det gledelig å se at internett-justisen ser ut til å virke. Konklusjonene i trendanalyser jeg nylig har sett viser at verken de som spammer, de som kjøper backlinks, publiserer klipp-og-lim under eget navn, linker folk inn til sider de ikke har bedt om å komme til, oppgir dopede lesertall til annonsører eller jukser seg til følgere på sosiale nettsteder ser ut til å ha noen seriøs fremtid.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Følg Kracht på twitter

Post by furu »

Jeg er ikke uenig med Sam og Espelid men får allikevel en litt sånn "kom an-følelse". På kanten eller litt over kanten ja, men egentlig ganske harmløst. Jeg passer ekstremt dårlig til å være en moralens vokter så jeg er nok ikke rett person til å uttale meg :D

Kracht har kanskje en baktanke med dette. Jeg så muligheten for en driver til en av oss norske golfere. Det er jo egentlig ikke verre enn å trykke "unfollow" eller hva det nå heter etter at "konkurransen" er over? Blir litt som å klage over tv-program og ikke være i stand til å bruke fjernkontrollen.

Kom an folkens :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Følg Kracht på twitter

Post by Smilende Sam »

Jeg har ingen problemer med at det er delte meninger her, Furu.

Jeg er litt prinsipiell i tilnærmingen, men det skyldes dels at min web-barndom var i en periode da det var mye fokus på skillet kommers/brukerstyring og dels at jeg synes det blir feil å booste trafikk på en privat twitterkonto gjennom gaver. Ville vært anderledes hvis kontoen het golfnews.com. Men; dette er opp til Kracht - de fleste synes sikkert det er helt ok - jeg synes ikke det og er da sikkert i mindretall. Håper ikke den dagen kommer da Marie Simonsen lover folk søndagsabonnement på Dagbladet for å følge henne på twitter....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Post Reply