Hva med en Golfsnakk turnering

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Ichbin »

Bare for å nevne ett annet alternativ fra rogalandsregionen.

Solastranden, en av banene i regionen med mest særpreg. ligger mindre enn 10 min med bil fra flyplassen. Har avtale med Sola-strandhotel som ligger midt mellom flyplassen og Solastranden. Ligger på solastranden som har Nordsjøen rett inn, en vakker plass. Hyggelig plass som garantert tar oss i mot med glede.

18 hull, i sannsynligvis i godt vestlandsvær :D

Stavanger, Bærheim, og Sola GK ligger alle innenfor 20 min av hotellet, og kan brukes som bane 2 for å variere.

Er usikker på om SirAndrew har lyst å være med, siden han garanter har spilt denne banen i liten storm under NC ;)
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Franz »

Kaffekannen wrote:Hva med Moss/rygge. Går vel fly direkte til Rygge fra de fleste steder?
Da er vel plutselig Torp aktuell også?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by furu »

Vi har mange gode forslag. Er egentlig ikke så galt å være golfer i Norge med så mange baner vi kan spille :)

Det avgjørende blir om noen vil være hovedpersonen bak organiseringen her.
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by sirandrew214 »

Ichbin wrote:Bare for å nevne ett annet alternativ fra rogalandsregionen.

Solastranden, en av banene i regionen med mest særpreg. ligger mindre enn 10 min med bil fra flyplassen. Har avtale med Sola-strandhotel som ligger midt mellom flyplassen og Solastranden. Ligger på solastranden som har Nordsjøen rett inn, en vakker plass. Hyggelig plass som garantert tar oss i mot med glede.

18 hull, i sannsynligvis i godt vestlandsvær :D

Stavanger, Bærheim, og Sola GK ligger alle innenfor 20 min av hotellet, og kan brukes som bane 2 for å variere.

Er usikker på om SirAndrew har lyst å være med, siden han garanter har spilt denne banen i liten storm under NC ;)
Har spilt den et par ganger under NC ja. I fjor var det vel det jeg vil kalle meget sterk vind, så vidt jeg ikke løftet. Har lagt på meg noen kg nå.. :-)
Som jeg tenker, og har votet, jeg et litt avhengig av at det spilles i nærheten, det blir dyrt å reise over bare for å spille en runde på vestlandet.
Setter pris på at man vil sette igang et opplegg, men jeg tror den eneste løsningen vil være at noen tar ansvar og bestemmer hvor det skal være
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by DuffyDuck »

Slik jeg ser det er det fire plasser en slik turnering kan være. Trondheim, Oslo, Bergen eller Stavanger.

Kjør en avstemming på disse plassene. Vinneren får arrangere. Ferdig med det, kan ikke gjøre alle til laks.
ponni
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 28 Jan 2012, 01:32
Hcp: 4,6
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by ponni »

Vinneren får arrangere...?
Ikke for å være stygg, men situasjonen er ikke slik at vi kan holde en avstemning og vinneren er så heldig å få arrangere det....:)
Ingen er interesserte i å arrangere det, og de som er interesserte, bor på feil plass ;)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by CharlieB »

Tror ponni har helt rett her .. Uansett hvor det blir arrangert så vil jeg tro det blir forholdsvis få tilreisende, men desto mer sentrale strøk som blir valgt desto flere tilreisende tror jeg det blir.

For min egen del så er det Bergensområdet eller sentralt østland som er lettest å få til.
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by DuffyDuck »

ponni wrote:Vinneren får arrangere...?
Ikke for å være stygg, men situasjonen er ikke slik at vi kan holde en avstemning og vinneren er så heldig å få arrangere det....:)
Ingen er interesserte i å arrangere det, og de som er interesserte, bor på feil plass ;)
Ok, "taperen" får arrangere da!
Nytter ikke diskutere i hytt og pine om hvilken klubb som skal avholde, hvem som skal være primusmotor osv osv. Først må man kartlegge hvilken region det er mest intr for.
Det var det som var poenget mitt. Så kan man ta neste steg :D

Østlandsområde er enste som kan være aktuelt for meg.
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Mr. Slice »

Kjempeflott om noen får til dette, og all honnør til alle ildsjeler - men diskusjonen hittil tyder vel på at det ikke blir helt enkelt å enes om noe. Synd om det skal renne ut i sanden.

Er det en idé å starte litt mer beskjedent - med mer uformelle, regionale/lokale "Golfsnakk-treff" - rett og slett fylle opp et par flighter på en lokal bane, og kanskje legge ut resultater, bilder, m.m. her på forumet? Her i Bergensområdet er vi jo iallfall mange nok til at det burde være mulig å få til, og i Oslo / sentrale Østlandet er det vel også såpass mange både golfsnakkere og iallfall baner, at dere sikkert greier å enes om noe. Stavanger/Jæren greier vel også å fylle opp en flight eller to? Og kanskje andre steder også?

Et slikt opplegg kan naturligvis også gjentas noen ganger gjennom sesongen, på ulike baner. Så kan en jo føre resultater og kåre "region-Golfsnakkmestere", for dem som synes den biten er viktig.

Selvsagt - dette blir noe helt annet, det blir ikke den store, "seriøse" turneringen, og mye av det sosiale forsvinner vel også. Men ville det ikke totalt være flere som ville bli med på et slikt opplegg? Og ville det ikke bli mer fristende å senere bli med på en større, "seriøs", felles turnering, etter først å ha truffet iallfall de "lokale" golfsnakkerne?

...Dum idé?
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by CharlieB »

@mr. Slice synes det var ett godt forslag, det er langt fra alle som kjenner hverandre fra før heller. Dette utelukker overhodet ikke en golfsnakk turnering, tror snarere at det kan bygge opp til en - noen synes det er så gøy at de bare må fikse det :-)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Franz »

Det var bare dette jeg mente da jeg trykket på knappene til noen av ringrevene her inne;
større sjanse for at det blir noe av om man ikke legger for mange dogmer til grunn.

Håper forøvrig Algarve viser seg fra sin beste side
:)
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by wahwah »

Har lest gjennom tråden og har noen tanker som jeg anser som viktige for at dette skal kunne bli noe.

1. Det må spikres et tidspunkt allerede nå. For min egen del er tidspunktet det som i størst grad avgjør om jeg kan delta eller ikke.

2. Banen bør ligge nær en hovedflyplass. En drøm hadde jo vært å legge turneringen en eller annen plass i øst-europa, litt off season. Da snakker vi plutselig sosialt arrangement for en billig penge, og prostiturerte til B. Hoksrud.

Neida, jeg tror det viktigste er å velge et tidspunkt tidlig, og jeg tror også det er viktig at banen er nær Gardermoen, iallefall de første årene om man vil sikre maksimal deltakelse.
Pan
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 23 Nov 2010, 19:59
Hcp: 22,1
Hjemmeklubb: Meland GK
Location: Nordhordaland

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Pan »

Er veldig enig i det som Mr.Slice er inne på,er en fin måte å bli kjent med andre snakkere på.
Er nok mange som kunne tenkt seg en landslag samling :D ,men det kommer til stykke så passer ikke den helgen,passer ikke stedet etc.
Tror der derfor at lokale samlinger hadde vært den beste løsningen og event den hadde vært før ferien og eventuelt en landslag :D samling etter sommeren
HC start 2012 35,5 nå 22,5 Målseting 2012 HC 21 endte på 22,1
Callaway Razr Fit
Titleist AP1 712 PW-4
Taylor Made RBZ 5 W
Ping G20 5 hybrid + 5 Callaway Razr 5HL hybrid
Titleist Vokey 50 + 56+60 Scotty Cameron Studio Select
Post Reply