Hva med en Golfsnakk turnering

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Drizzit »

Franz wrote:Dette er dessverre helt typisk, ponni. Av en eller annen grunn er det slik at voksne menn tror de trenger en voksen 18-hullsbane for å spille sin amatørgolf. Jeg trives bedre og bedre på nihullsbaner, og kan gjerne spille utenfor allfarvei.
Fint at du trives på korte nihullsbaner, men jeg tror mange er enige med Veggis, meg inkludert. Er ikke aktuelt for meg å bruke ei helg midt i sesongen samt 3-4 tusen på å spille feks Herdla når jeg vet Meland er bare noen få km borte.
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Thkarlson »

Må si meg enig med Veggis, veldig hyggelig med 9hullsbane men vet ikke om det er det vi er ute etter når vi først skal lage en golfsnakk turnering
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Franz »

Drizzit wrote:
Franz wrote:Dette er dessverre helt typisk, ponni. Av en eller annen grunn er det slik at voksne menn tror de trenger en voksen 18-hullsbane for å spille sin amatørgolf. Jeg trives bedre og bedre på nihullsbaner, og kan gjerne spille utenfor allfarvei.
Fint at du trives på korte nihullsbaner, men jeg tror mange er enige med Veggis, meg inkludert. Er ikke aktuelt for meg å bruke ei helg midt i sesongen samt 3-4 tusen på å spille feks Herdla når jeg vet Meland er bare noen få km borte.
Nettopp. Takk for at mitt poeng blir tydeliggjort.
På med Tiger-kostymet og reklame-visor, frem med Pro V1 og heisann, hoppsann, 100 slag.

:)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by kevin »

For meg er ikke hvilken bane det blir det viktigste, men setter pris på bra spilleflater. Hjelper lite å spille en mesterskapsbane om forholdene er dårlige.
User avatar
rroger
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 18 Feb 2010, 11:17
Hcp: 20
Hjemmeklubb: Jæren GK
Location: Nærbø
Contact:

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by rroger »

Jeg tror jeg kan se konturene av hvorfor det ikke har blitt noe av dette forslaget tidligere.
Det er jo ganske tydelig at når det er flere titalls meninger, så er det umulig å lage noe som passer alle!!!!
Vi mener fortsatt at vårt opplegg på Jæren vil være et alternativ som passer mange. Spesielt med opphold på Bryne Kro&Hotell, som har en egen flott bane hvor du kan kose deg utenom "turneringen".
Jeg mener at om "standarden" på turneringen skal være for høy, så faller litt av grunnlaget bort for å få med "bredden". Dette arrangementet burde vært en anledning til å oppleve noe som heller kan oppleves som en "team-building", og ha en høyere sosial faktor.
Om interessen er tilstede, så kan vi gjerne lage en alternativ turnering hvor vi fokuserer mer på "kos og moro"?
PS. Kanskje jeg har misforstått "meningen med turneringen"?
http://www.DinGolfReise.no. Størst og best på Belek.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by furu »

rroger wrote:Jeg tror jeg kan se konturene av hvorfor det ikke har blitt noe av dette forslaget tidligere.
Det er jo ganske tydelig at når det er flere titalls meninger, så er det umulig å lage noe som passer alle!!!!
Som en av dem som jobbet noen timer med dette i fjor så liker jeg ikke den kommentaren rroger. Vi hadde alt klart i fjor - skulle spille Meland og hadde fått inn premier. 28 påmeldte. Vi måtte droppe det pga sykdom.

Jeg hadde gjerne vært med på det opplegget du skisserer men har ingen problemer med å forstå de som sier at de vil spille en viss type bane. Golf handler om så mye. Opplevelsen av å spille med noen du er venner med eller blir venner med. Reisen til og fra banen. Spise lunch eller middag sammen. Og ikke minst selve baneopplevelsen. Det er mange ting som spiller inn og det må vi akseptere.
Instagram @christianfuru
User avatar
rroger
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 18 Feb 2010, 11:17
Hcp: 20
Hjemmeklubb: Jæren GK
Location: Nærbø
Contact:

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by rroger »

furu wrote:
rroger wrote:Jeg tror jeg kan se konturene av hvorfor det ikke har blitt noe av dette forslaget tidligere.
Det er jo ganske tydelig at når det er flere titalls meninger, så er det umulig å lage noe som passer alle!!!!
Som en av dem som jobbet noen timer med dette i fjor så liker jeg ikke den kommentaren rroger. Vi hadde alt klart i fjor - skulle spille Meland og hadde fått inn premier. 28 påmeldte. Vi måtte droppe det pga sykdom.

Jeg hadde gjerne vært med på det opplegget du skisserer men har ingen problemer med å forstå de som sier at de vil spille en viss type bane. Golf handler om så mye. Opplevelsen av å spille med noen du er venner med eller blir venner med. Reisen til og fra banen. Spise lunch eller middag sammen. Og ikke minst selve baneopplevelsen. Det er mange ting som spiller inn og det må vi akseptere.

IKKE MISFORSTÅ MEG FURU!!! Det var IKKE negativt ment.
Jeg bare konstaterer fakta, at det faktisk ikke er enkelt å få til noe som passer alle.
Selvfølgelig aksepterer jeg at vi ikke alle er like, og har forskjellige synspunkter!
http://www.DinGolfReise.no. Størst og best på Belek.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Golffreak »

Det er selvsagt ulike synspunkter, og det er kanskje to ulike ønsker/motiver her?:

- De som ønsker å spille en av de "bedre"/kjente banene i Norge, og gjerne en bane som de ikke har spilt før eller spiller så ofte. For østlendinger så er Stavanger og Meland baner vi gjerne vil spille en gang, mens for vestlendinger så er sikkert Mikla, Losby etc noe de kunne tenkt seg. Ikke noe fornærmelse mot de andre banene, men dere forstår sikkert hva folk tenker. Tror ingen nedprioriterer det sosiale av den grunn, men noe av motivet ligger i en spille en bane de har lyst til å spille.
- Andre har fokus på det sosiale og bryr seg mindre om hva slags bane det er, og kanskje ønsker en enklere turnering/bane. Noen sier det gjerne reiser litt utenfor "allfarvei" for å være med, og det er naturligvis bra.

Jeg tror noe av suksessfaktoren her er at det gjøres attraktivt og så enkelt som mulig ihvertfall nå første gang. Relativt nærme en av de største flyplassene, rimelig og hyggelig overnatting hvis det blir over to dager, bane som flere vil bruke tid/penger på å reise til, godt sosialt opplegg og middag etc etc. Mange her ønsker å være med, færre ønsker å være "primus motor". Tror også at vi må legge klubbfølelsen litt til side og se hva som er det beste for å faktisk få avholdt en slik turnering. Jeg har en klubb fra hjemstedet mitt, samt Holtsmark, som jeg gjerne skulle vist frem til alle her inne men vet at det er litt urealistisk. Tror det enkleste kanskje er å starte med kun turnering over en dag, med en middag på klubbhuset etterpå og satse på kveldsfly hjem for de som reiser. Det koordineres med flytider og maxitaxi til banen, hvor folk må melde fra om de skal ha taxiskyss. Neste år kan det utvides til 2 dager med overnatting og fest evt. All respekt hvis vi får til to dager og overnatting, og jeg er med hvis det er et bra opplegg:-).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by veggiss »

og nominert for prisen for årets mest idiotiske innlegg finner vi Franz, du er patetisk.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Franz »

veggiss wrote:og nominert for prisen for årets mest idiotiske innlegg finner vi Franz, du er patetisk.
Haha, blir close race med deg ser jeg.

Ikke verdt å hisse seg opp. Syns bare debatten trengte litt balanse - dere høyhcp'ere er i kraftig flertall her inne.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Franz »

Bare for sikkerhets skyld, i tilfelle det koker over for noen:

Jeg skjønner veldig godt at man vil spille visse baner fremfor andre.
Jeg vet også at man stort sett spiller de samme formatene om og om igjen.
Det hadde ikke gjort noe å prøve noe nytt.

Syns dere får tåle et lite leggspark, dere som tross alt er i flertall.
Ref tråden om menn mellom 10 og 25 i hcp.
Last edited by Franz on 29 Jan 2012, 21:40, edited 1 time in total.
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Boris »

Du har fått frem poenget ditt og tveret på det her nå, så nå kan du heller bidra litt konstruktivt for turnering. Dersom du egentlig var interessert i det i det hele tatt da.. (?) og ikke bare gjøre et poeng ut av at vi ikke er verdige til å spille best mulig baner sånn egentlig


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.908835,10.767747
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Franz »

Boris wrote:Du har fått frem poenget ditt og tveret på det her nå, så nå kan du heller bidra litt konstruktivt for turnering. Dersom du egentlig var interessert i det i det hele tatt da.. (?) og ikke bare gjøre et poeng ut av at vi ikke er verdige til å spille best mulig baner sånn egentlig
Jeg mener det er konstruktivt å støtte et positivt initiativ.
Beklager at det tok form av mobbing. Trodde dere tålte det.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by furu »

Syns det er flott å sette folk i bås basert på hcp. Dette sier mye om golfsporten.

Bare 22 tilbakemeldinger i avstemningen i den andre tråden. Hvor mange "må" vi ha for å arrangere turnering?
Instagram @christianfuru
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Franz »

Slapp av nå.
Hvilken bås?
De mellom 14 og 22, som har svart til nå?
Jeg har ikke ment å sette noen i bås.

(*trekker seg tilbake og ser golf å tv til den noget paranoide stemningen har lagt seg)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by kevin »

Det blir nok vanskelig å enes om en bane gjennom debatt. Tror noen må ta på seg oppgave med å komme med noen alternativer, kanskje 2-3stk. Og se hvor mange som kan stille på de forskjellige stedene. Tipper at geografi og kostnad er det viktigste for mange. Et alternativ har jo blitt lansert allerede.

Siste året Scangolf turneringen gikk var det 21 deltagere, mens året før var det 27. Et sted mellom 25 og 30 er nok bra. Litt avhengig av hvor og når også. I forhold til avtale med bane osv.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by furu »

Ikke noe personlig Franz :)

Alternativ;
Jæren
- forslag inkludert overnatting er på bordet
- er det mulig å få til denne overnattingen med spill på Stavanger?
- eksempel; miniturnering 9 hull på Jæren + turneringen på Stavanger?

Bergen (fremmer dette siden jeg bor her......)
- Fana? Hotell like ved, mange lokale spillere
- Meland? Litt langt unna men fullt mulig å få til

Østlandet (vidtfavnende)
- Miklagard?
- Hvilke baner er aktuelle?
Instagram @christianfuru
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Franz »

Aktuelle baner i Oslo, innen for rimelig avstand fra Gardermoen:

Mikla
Losby
Hauger
Hakadal
Grønmo (nå smeller det vel igjen :) )
Oppegård
Østmarka
Haga

Fler?
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Kaffekannen »

Hva med Moss/rygge. Går vel fly direkte til Rygge fra de fleste steder?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by furu »

Hvis noen leser dette, ser sin hjemmeklubb nevnt, vet at klubben kan være positiv og vil nevne det for dem så gjør det :)
Instagram @christianfuru
Post Reply