Hva med en Golfsnakk turnering

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by veggiss »

Høres ut som om dette blir bra, men jeg synes en golftur er i overkant når det gjelder premie...er ikke vits å oppmuntre til sandbagging...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by AmiciSumus »

Hvis det skulle bli Stavanger så har jeg sengeplass til 2-3 stk. da jeg har en leilighet og bil i Sandnes/forus området.
Kunne vært gøyalt å møte yorkie i "singel match" på søndag! ...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by furu »

veggiss wrote:Høres ut som om dette blir bra, men jeg synes en golftur er i overkant når det gjelder premie...er ikke vits å oppmuntre til sandbagging...
Vi må klare å ha en fin premie. En av Bergens golfpersonligheter nevnte i dag for meg at vi kunne ha premien på closest to pin. Da har vel alle en fair sjanse?
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by veggiss »

Enig. Premie for turneringsseier kan være heder og ære, og en stor pokal, så kan resten av premiene fordeles utover på delkonkurranser. Færrest putter, flest fw-treff osv.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by furu »

Forslaget er fremmet av meg og veggiss - vi deler ut premier på delkonkurranser som f.eks. closest to pin. Noen for eller mot?
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by sirandrew214 »

For! Da er det enten flaks eller dyktighet som er avgjørende, og ikke lureri!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by kevin »

For :)
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by AmiciSumus »

De som tier samtykker! ... :-)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by veggiss »

Regner med en proffturnering som dette går fra back, så da vil hull 17 på Stavanger være et fint når det er såpass saftig premie som dette.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by norrbaggen »

veggiss wrote:Høres ut som om dette blir bra, men jeg synes en golftur er i overkant når det gjelder premie...er ikke vits å oppmuntre til sandbagging...
Det problemet er meget enkelt at løse. Den beste golfspilleren, det vil si han eller hun med ferrest antall slag vinner.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by furu »

norrbaggen wrote:
veggiss wrote:Høres ut som om dette blir bra, men jeg synes en golftur er i overkant når det gjelder premie...er ikke vits å oppmuntre til sandbagging...
Det problemet er meget enkelt at løse. Den beste golfspilleren, det vil si han eller hun med ferrest antall slag vinner.
Det hadde vært veldig enkelt og greit, men forumets sammensetning tilsier - mener i hvert fall jeg - at vi må finne en spilleform og premiekriterier som gir alle muligheten til å vinne.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Kaffekannen »

furu wrote:
norrbaggen wrote:
veggiss wrote:Høres ut som om dette blir bra, men jeg synes en golftur er i overkant når det gjelder premie...er ikke vits å oppmuntre til sandbagging...
Det problemet er meget enkelt at løse. Den beste golfspilleren, det vil si han eller hun med ferrest antall slag vinner.
Det hadde vært veldig enkelt og greit, men forumets sammensetning tilsier - mener i hvert fall jeg - at vi må finne en spilleform og premiekriterier som gir alle muligheten til å vinne.
Helt enig, men det bør absolutt være diplom og pokal til beste score. "beste golfer på beste forum" inngravert eller noe sånt

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by sirandrew214 »

Man klarer vel å ha to tanker i hodet samtidig, så premie for beste score brutto og premie for beste netto må kunne gå?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by veggiss »

Jepp, det klarer jo til og med vi når vi går rundt i portvinssjokkrus til uka.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
ponni
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 28 Jan 2012, 01:32
Hcp: 4,6
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by ponni »

Jeg tolker det som at det ikke er store interessen for å avholde en turnering så sant det ikke er på en av de "store" banene. Litt trist siden det faktisk er flere små klubber her i landet som kunne fått til et skikkelig bra opplegg rundt dette.
Min hjemmeklubb er Jæren, og vi var virkelig gira for å få til noe. Vi har et suverent hotell på bryne med en av norges beste pitch n putt anlegg, en flott 9 hulls bane, pluss www.dingolfreise.no med på opplegget.

Jeg er overbevist på at vi kunne fått til et opplegg som alle ville vært veldig fornøyd med! dugnadsånden på Jæren er stor, men det nytter ikke med laber interesse ;)

Vi kunne ordnet med buss fra hotell til bane, rimelige priser på hotell med en 9 hulls pitch n putt rett utafor, en felles middag/bankett, kanskje en turnering som gikk på 2 baner i rogaland osv...
Det er ikke ment som kritikk i det hele tatt, vi vil uansett prøve å få til et skikkelig oppsett med en bra turnering der alle er fornøyd og vil ha en fantastisk helg på Jæren :) Vi tente virkelig på denne ideen, og vil ri videre på det..

Mvh Ronny P Einarsen
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by furu »

Ta det helt med ro ponni, alle forslag er svært velkomne :D Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har faktisk tenkt på dette og selve opplegget er det viktigste for meg. Jeg kunne spilt på Bjørnefjorden eller Herdla for den del, bare vi hadde hatt et skikkelig opplegg på en bane der vi var velkommen.

Jeg foreslår følgende;
1.Finne dato
2.Finne aktuelle steder
3.Finne ut hvem som ville vært med og om deltakelsen er avhengig av sted/bane

På forumet er det - hvis jeg ikke tar helt feil - først og fremst bergensere og østlendinger som deltar aktivt. Kan vi regne med lokale deltagere hvis vi tar dette på Jæren eller Stavanger? Eller må vi holde dette et av de to stedene for å få nok deltagere?

@ponni - Kan ikke du jobbe litt med det og gi oss litt info om pris? Mener ikke at du skal bruke mye tid på det, men se hva du kan finne på.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by veggiss »

ponni wrote:Jeg tolker det som at det ikke er store interessen for å avholde en turnering så sant det ikke er på en av de "store" banene. Litt trist siden det faktisk er flere små klubber her i landet som kunne fått til et skikkelig bra opplegg rundt dette.
Min hjemmeklubb er Jæren, og vi var virkelig gira for å få til noe. Vi har et suverent hotell på bryne med en av norges beste pitch n putt anlegg, en flott 9 hulls bane, pluss http://www.dingolfreise.no med på opplegget.

Jeg er overbevist på at vi kunne fått til et opplegg som alle ville vært veldig fornøyd med! dugnadsånden på Jæren er stor, men det nytter ikke med laber interesse ;)

Vi kunne ordnet med buss fra hotell til bane, rimelige priser på hotell med en 9 hulls pitch n putt rett utafor, en felles middag/bankett, kanskje en turnering som gikk på 2 baner i rogaland osv...
Det er ikke ment som kritikk i det hele tatt, vi vil uansett prøve å få til et skikkelig oppsett med en bra turnering der alle er fornøyd og vil ha en fantastisk helg på Jæren :) Vi tente virkelig på denne ideen, og vil ri videre på det..

Mvh Ronny P Einarsen
Jeg kan bare snakke for meg selv, men finner det veldig uaktuelt å ta fly til Stavanger, for så å spille en 9-hullsbane på Jæren. Det kunne til nød funket som alternativ hvis vi fikk dette over to dager, f.eks. en ettermiddag/kveldsrunde på 9-hull på Jæren på fredag, og Stavanger på lørdag. Ryker uansett på 3-4 lapper i fly, hotell, øl og greenfee...så da bør det være en bane jeg har lyst til å spille.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Lawinth »

En god dialog på gang her, og har selvsagt veldig lyst til å bli med.
Sist gang på TYGK hadde jeg ingen mulighet til å stille. Med levende unger kan en jo aldri helt vite hva som skjer :-)
Når en ikke får tid på hjemmebane, da har en ikke full kontroll :)
ponni
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 28 Jan 2012, 01:32
Hcp: 4,6
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by ponni »

veggiss, jeg har full forståelse for vinklingen din, uansett hvor stolte vi er av banen vår på jæren :)
Som jeg skrev, det går an å få til et opplegg på 2 baner, altså jæren på lørdag, og en av de andre lokale på søndagen. kanskje en liten turnering på fredagskveld på pitch n put banen på brynekro hotell med god middag og litt i glasset..
poenget er bare at hvis vi skal bruke tid og krefter på dette, vil vi selvsagt få vise frem vårt eget anlegg og i samme slengen. Vi har kun 9 hull, men banen er i veldig bra stand, og ikke minst greenene er veldig høgt oppe på lista.

Hvem vetm kanskje folk ville finne det litt interessant å fått spilt 2 baner istedenfor 1 når de først la ut på reis ;)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva med en Golfsnakk turnering

Post by Franz »

Dette er dessverre helt typisk, ponni. Av en eller annen grunn er det slik at voksne menn tror de trenger en voksen 18-hullsbane for å spille sin amatørgolf. Jeg trives bedre og bedre på nihullsbaner, og kan gjerne spille utenfor allfarvei.
Post Reply