Ingen norske baner rangert topp-100 i Fastlands-Europa

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Ingen norske baner rangert topp-100 i Fastlands-Europa

Post by Jan E. Espelid »

Engelske Top 100 har sluppet sin rangering over de 100 beste golbanene i Fastlands-Europa.

Ingen norske baner er med på listen. Det virker merkelig når man ser en del av de andre banene som har fått plass. Men smaken er jo som baken, forskjellig.

Det er en egen topp-20-rangering for Norge, som toppes av Miklagard. Ikke så vanskelig å være enig i det, kanskje.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ingen norske baner rangert topp-100 i Fastlands-Europa

Post by Snowman »

Jan E. Espelid wrote:Ingen norske baner er med på listen. Det virker merkelig når man ser en del av de andre banene som har fått plass.
Tja!?? Jeg vet i hvert fall om noen baner jeg har spilt andre steder, som heller ikke er med, og som jeg syntes var større golfopplevelser enn noe jeg har spilt i Norge. Jeg elsker f.eks. Alcanada ved Alcudiabukta på Mallorca, også det en Robert Trent Jones Jr. design. Og i fjor høst ble jeg fullstendig bergtatt av Font del Llop i nærheten av Alicante. Ingen av de banene er heller på topp-100 i Europa på den listen, heller ikke på topp-20 i Spania.

Sånn er det sikkert bare å fortsette for folk som har reist mer enn meg., dvs bare å ramse opp bane etter bane man har blitt imponert over i strøk hvor det er lettere å holde topp kvalitet på alt gress større deler av året. Det er umulig å lage sånne lister på en rettferdig måte.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Ingen norske baner rangert topp-100 i Fastlands-Europa

Post by Smilende Sam »

Tja, hvor seriøs er den publikasjonen egentlig da? :-)


Tapatapatapatalking right now!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ingen norske baner rangert topp-100 i Fastlands-Europa

Post by furu »

Smilende Sam wrote:Tja, hvor seriøs er den publikasjonen egentlig da? :-)


Tapatapatapatalking right now!
Klype salt.
Instagram @christianfuru
Post Reply