Er du interessert i å spille Golfsnakkturnering?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply

Med eller ikke

Poll ended at 08 Mar 2012, 02:13

Ja
13
41%
Ja - men avhengig av sted
19
59%
Nei
0
No votes
 
Total votes: 32

User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Er du interessert i å spille Golfsnakkturnering?

Post by furu »

Dette er ingen påmelding. Av erfaring vet jeg at det er veldig mange flere som leser her inne enn som skriver. Hvor mange som uttaler seg om en turnering i tråden sier ikke nok om interessen. Det første jeg ser som nyttig er å finne ut hvor mange som er interessert. Samtidig kan vi finne ut om deltagelsen er avhengig av sted. Etter det kan vi finne ut hvilke sted som er aktuelle. Omstendelig ja, men jeg tror det er den eneste måten å gjøre det på siden vi ikke får uttalelser fra alle i trådene.

Jeg har droppet alternativet "kanskje" siden vage svar ikke hjelper så voldsomt :) Se på dette kun som et spørsmål om dette er interessant for deg eller ikke - så enkelt er det.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Er du interessert i å spille Golfsnakkturnering?

Post by veggiss »

Stedet er ikke så viktig, men jeg reiser ikke halve landet for å hakke rundt på en dugnadsbane selv om det er aldri så koselig.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Er du interessert i å spille Golfsnakkturnering?

Post by Kaffekannen »

veggiss wrote:Stedet er ikke så viktig, men jeg reiser ikke halve landet for å hakke rundt på en dugnadsbane selv om det er aldri så koselig.
Jeg skal ikke være så bastant, men jeg er egentlig enig. En skikkelig bane gjør totalopplevelsen mye bedre
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Re: Er du interessert i å spille Golfsnakkturnering?

Post by Yngvebol »

Kaffekannen wrote:
veggiss wrote:Stedet er ikke så viktig, men jeg reiser ikke halve landet for å hakke rundt på en dugnadsbane selv om det er aldri så koselig.
Jeg skal ikke være så bastant, men jeg er egentlig enig. En skikkelig bane gjør totalopplevelsen mye bedre
Enig. Det burde være mulig å sette opp en "poll" med kun noen få baner å velge mellom hvis forutsetningen for å komme med på listen er fornuftig..

Eksempelvis:
18 hulls bane
innenfor 1 time fra flyplass
rimelig hotell i nærheten, med Golfpakke/ greenfee pakke med overnatting

Eksempelvis:
Haugaland GK, Sveio, Haugesund flyplass, hotell/greenfeepakke: 2 overnattinger/2 greenfee= ca 1200
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
User avatar
rroger
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 18 Feb 2010, 11:17
Hcp: 20
Hjemmeklubb: Jæren GK
Location: Nærbø
Contact:

Re: Er du interessert i å spille Golfsnakkturnering?

Post by rroger »

Jeg ønsker ikke å involvere meg for mye i en "generell" diskusjon her, men ønsker allikevel å fremme noen synspunkter:
Først vil jeg si at når dere vuderer plass, så må dere jo finne ut om dere da har et lokalt apparat som kan arrangere dette.
Deretter må dere vurdere hvor mange "forutsetninger" som må på plass før det blir vanskelig, eller i verste fall umulig å få dette til.

Vi hører til på Jæren Gk, og er veldig fornøyde med vår bane, selv om den bare har 9 hull.
Om vi skal involvere oss i dette, så er det selvfølgelig litt av "konseptet" at vi støtter våre lokale tilbydere, og Stavanger GK hører ikke til under denne kategorien.

Jeg er overbevist om at det skulle blitt en meget bra "pakke" med ankomst Stavanger flyplass, opphold på Bryne Kro&Hotell (25 minutter fra flyplassen), og spill på Jæren GK (9-hull, 5 minutter fra hotellet) og kanskje Bærheim GK (18 hull, 20 minutter fra hotellet), eller Solastranden GK (18-hull, 20 minutter fra hotellet). Det er også fine muligheter for å lage en konkurranse på hotellets egen 9-hulls chip&put-bane.
Hva med 1 runde/konkurranse på hotellets bane på fredags kveld, en runde på Jæren GK på lørdag, og en runde på Solastranden/Bærheim på søndag? Avreise søndag ettermiddag/kveld.
Prisen på 2 overnattinger + 18 hull Jæren GK + 18 hull Bærheim/Solastranden vil ligge rundt 1600,-
http://www.DinGolfReise.no. Størst og best på Belek.
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Re: Er du interessert i å spille Golfsnakkturnering?

Post by Yngvebol »

Dette er en pakke omtrentlig som jeg ville hatt den. Fly koster under 1000 fra hvor som helst i Norge, det eneste som må arrangeres er innleie av en minibuss alternativt spleising på taxi mellom hvor av banene.

Jeg tror ikke noen av banene i Bergen har noe tilsvarende pakke, men jeg kan sende en mail til f.eks Meland og høre om de kan tilby en pakke med f.eks greenfee 2 dager og 1 eller 2 overnattinger.
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Er du interessert i å spille Golfsnakkturnering?

Post by CharlieB »

Kaffekannen wrote:
veggiss wrote:Stedet er ikke så viktig, men jeg reiser ikke halve landet for å hakke rundt på en dugnadsbane selv om det er aldri så koselig.
Jeg skal ikke være så bastant, men jeg er egentlig enig. En skikkelig bane gjør totalopplevelsen mye bedre
+1
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Er du interessert i å spille Golfsnakkturnering?

Post by Golffreak »

Uten at jeg har noen som helst forutsetninger for å kommentere baner jeg ikke har spilt på, så kan vel ikke diverse rankinger fra flere ulike medier/kilder ta så veldig feil ift hvilke baner som er de "beste" i landet.. Det må ikke ikke være de absolutt beste/mest profilerte, men personlig så er interessen mindre om jeg skal fly etc for å spille baner som jeg ellers ikke ville spilt på. Alle er medlem i en klubb som de naturligvis ønsker å støtte og promotere, men for å tiltrekke folk så tror jeg at det må være en "bra" bane..

Ift logistikk/antall flyruter fra alle steder i landet så er det naturlig at det legges til nærheten av en av de større flyplassene/byene. Et unntak kan i tilfelle være mer "eksotiske" steder/baner som Lofoten;-). For å starte en turnering som forhåpentligvis blir en årlig happening, så bør en starte så enkelt men samtidig attraktivt som mulig...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Er du interessert i å spille Golfsnakkturnering?

Post by CharlieB »

Golffreak wrote:Uten at jeg har noen som helst forutsetninger for å kommentere baner jeg ikke har spilt på, så kan vel ikke diverse rankinger fra flere ulike medier/kilder ta så veldig feil ift hvilke baner som er de "beste" i landet.. Det må ikke ikke være de absolutt beste/mest profilerte, men personlig så er interessen mindre om jeg skal fly etc for å spille baner som jeg ellers ikke ville spilt på. Alle er medlem i en klubb som de naturligvis ønsker å støtte og promotere, men for å tiltrekke folk så tror jeg at det må være en "bra" bane..

Ift logistikk/antall flyruter fra alle steder i landet så er det naturlig at det legges til nærheten av en av de større flyplassene/byene. Et unntak kan i tilfelle være mer "eksotiske" steder/baner som Lofoten;-). For å starte en turnering som forhåpentligvis blir en årlig happening, så bør en starte så enkelt men samtidig attraktivt som mulig...
Tror det er mye riktig i dette det må være ett opplegg man har virkelig lyst til å delta på. Skal man bruke 3-4 laken og få "fri" hjemme så må det være verdt det. Selv om jeg er enig med furu i at det sosiale er vel så viktig, så er det et par grunnleggende ting som må på plass først.

Og ikke ett vondt ord om ni - hulls baner, jeg spiller noen vært år.
Post Reply