Hjelp jeg må skifte kanal-leverandør!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Hjelp jeg må skifte kanal-leverandør!

Post by GunnarBull »

Jeg trenger hjelp! Fra å være en sånn halvfornøyd RiksTV-bruker ble vi svært fornøyde kunder av Telenor internett-TV. Vi har hatt det noen måneder nå, og de to viktigste fordelene er Viasat Golf og opptaksmulighetene. Men selvfølgelig - når man endelig blir fornøyd med noe Telenor leverer, så BESTEMMER DE SEG FOR Å SLUTTE Å LEVERE DET! Tullinger!

Jaja, lite jeg kan gjøre med det. Så nå må vi finne en annen leverandør. Get virket i utgangspunktet mest interessant i forhold til prsi og aktuelle kanaler, men når jeg nå skulle bestille så viste det seg at de ikke kan levere til utmarka på øvre Romerike.

Såvidt jeg kan forstå har jeg da to valg: Canal Digital (via kabel eller internett) eller Viasat via parabol.

Er det noen som har positive eller negative erfaringer fra disse?

Og - hva er best av internett-TV, kabel-TV og parabol?
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hjelp jeg må skifte kanal-leverandør!

Post by veggiss »

Hvis du tåler synet av en trygdevimpel på veggen ute, så er parabol fra Viasat et helt greit alternativ.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Hjelp jeg må skifte kanal-leverandør!

Post by ShooterMacgavin »

Hadde Get i flere år før vi fikk fiber og altiboks, og hadde 0 problemer med dem. Godt fornøyd.
Syntes også PVR boksen til get er bedre enn altiboks sin...
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hjelp jeg må skifte kanal-leverandør!

Post by kevin »

Har Canal Digital og er stort sett fornøyd. Men både den gamle pvr boksen og den vi har nå, hd-pvr, lever ofte sitt eget liv. Det er kjent at CD sine bokser ikke akkurat holder høy kvalitet. De slapp en ny en i høst og den skal visst være bedre. Men på facebook finnes det en gruppe som heter "Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud", og der kan du lese mye kritikk av CD og boksene.

Men stort sett funker det greit. Har kabel-tv
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hjelp jeg må skifte kanal-leverandør!

Post by GunnarBull »

Jeg er såpass fornøyd med TV over internett at jeg i utgangspunktet satset på Get. Men det hjelper meg jo ingenting når de ikke kan levere, dessverre. Tusen takk for gode innspill, det heller litt mot "trygdevimpelen" til veggiss. For å være ærlig så er det i tilfelle et krav at "vimpelen" kommer på baksiden av huset, for det er ikke akkurat pent :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Hjelp jeg må skifte kanal-leverandør!

Post by Smilende Sam »

kevin wrote:Har Canal Digital og er stort sett fornøyd. Men både den gamle pvr boksen og den vi har nå, hd-pvr, lever ofte sitt eget liv. Det er kjent at CD sine bokser ikke akkurat holder høy kvalitet. De slapp en ny en i høst og den skal visst være bedre. Men på facebook finnes det en gruppe som heter "Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud", og der kan du lese mye kritikk av CD og boksene.

Men stort sett funker det greit. Har kabel-tv
Litt unfair kritikk dette Kevin. De nye HD PVR'ene til Canal Digital Norge sine parabolkunder har fått massivt skryt. Den har jeg selv og den er knallbra - med både god filmleie tjeneste og et fantastisk Wimp tilbud.

Når det gjelder den nye kabel-TV boksen så har den hatt barnesykdommer som traff midt i et annet teknologibytte. Vi snakker max uflaks og hvis du har tålmodighet og har den nye AdB boksen så tror jeg det kan bli meget bra.

Hva internett-TV er som GB snakker om er ikke godt å vite. Jeg antar at det er en fiber løsning han snakker om siden Telenor enda ikke har startet tilbud av hverken xdsl-TV eller full skala web-TV. At de legger ned i GBs område betyr vel at det ikke var butikk i å tilby det ute i ødemarken..... :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hjelp jeg må skifte kanal-leverandør!

Post by GunnarBull »

Snakket med en på CD i går, de klarer ikke å levere hd-bokser nå på grunn av at fabrikken i Thailand forsvant under en storm. Ellers tar du litt feil, Sam, når det gjelder Telenor. De har prøvd ut seg selv som tvkanal-distributør via super-bredbåndet i noen måneder, men har bestemt seg for at de ikke skal satse på dette lenger. Gjelder for øvrig over hele landet, ikke bare her oppi gokk :-)

Veldig synd egentlig, fordi vi er veldig fornøyd med det de har levert.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hjelp jeg må skifte kanal-leverandør!

Post by kevin »

Smilende Sam wrote:
kevin wrote:Har Canal Digital og er stort sett fornøyd. Men både den gamle pvr boksen og den vi har nå, hd-pvr, lever ofte sitt eget liv. Det er kjent at CD sine bokser ikke akkurat holder høy kvalitet. De slapp en ny en i høst og den skal visst være bedre. Men på facebook finnes det en gruppe som heter "Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud", og der kan du lese mye kritikk av CD og boksene.

Men stort sett funker det greit. Har kabel-tv
Litt unfair kritikk dette Kevin. De nye HD PVR'ene til Canal Digital Norge sine parabolkunder har fått massivt skryt. Den har jeg selv og den er knallbra - med både god filmleie tjeneste og et fantastisk Wimp tilbud.

Når det gjelder den nye kabel-TV boksen så har den hatt barnesykdommer som traff midt i et annet teknologibytte. Vi snakker max uflaks og hvis du har tålmodighet og har den nye AdB boksen så tror jeg det kan bli meget bra.

Hva internett-TV er som GB snakker om er ikke godt å vite. Jeg antar at det er en fiber løsning han snakker om siden Telenor enda ikke har startet tilbud av hverken xdsl-TV eller full skala web-TV. At de legger ned i GBs område betyr vel at det ikke var butikk i å tilby det ute i ødemarken..... :-)
Du får gjerne være uenig. At funksjonene er veldig bra er det ingen tvil om. Jeg har filmleie på den forrige modellen og tilgang til Wimp etc. Men kvaliteten på boksene har vært alt annet enn bra. At de rebooter seg selv ved jevne mellomrom, støyer, opptak som ikke starter, opptak som ikke går å spille av osv osv. Den nye boksen fikk veldig bra kritikk i tester da den kom, men mener å huske at jeg har lest at den også har endel av de samme problemene som de foregående. Men kanskje ikke like mye ennå. Dessuten koster den jo 3 ganger så mye som forrige modell, minst. Så den bør helst være bedre. Men det er nok litt tidlig å si, det finnes for få erfaringer over tid
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Hjelp jeg må skifte kanal-leverandør!

Post by Smilende Sam »

Jeg har ingen problemer med min boks. Funker som en gud og er knallbra. Men det er to forskjellige bokser på satellitt og kabel....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Post Reply