Verdens ti vakreste golfbaner

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Verdens ti vakreste golfbaner

Post by Jan E. Espelid »

Det er rundt regnet 35.000 golbaner i verden. Å plukke ut de ti vakreste blir derfor selvfølgelig en både subjektiv og umulig oppgave.

Men jeg har likevel gjort et forsøk i denne ukas post i MigrantGolfer.com i vissheten om at mange, mange flere baner hadde fortjent en plass på listen. Blant norske kandidater hadde jeg blant andre Holtsmark og Tyrifjord i tillegg til den ene som kom med.

Blant utenlandske er det mengder av baner som kunne forsvart en posisjon blant de ti vakreste. Jeg tar gjerne i mot forslag ... bombardér meg gjerne!
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Verdens ti vakreste golfbaner

Post by veggiss »

Bra blogg!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Verdens ti vakreste golfbaner

Post by Yorkie »

Jeg får vel slå ett slag for Visby GK om du ikke har spillt den enda Jan. Skulle nesten tro jeg var kjøpt og betalt for å reklamere for den men det er jeg altså ikke :) Lokasjonen er sjelden, og banen henger absolutt på greip ift design. Av de 40 nye banene jeg spillte i fjor så var det Visby som gjorde mest inntrykk på meg.

http://www.golfsnakk.no/viewtopic.php?f=4&t=2184
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Verdens ti vakreste golfbaner

Post by Smilende Sam »

Det viser stor kunnskap at Praia d'el Rey er med på listen. Skulle jeg valgt en annen bane inn måtte det vært Cruden Bay. Utsikten fra hull 9/10 er konge....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Re: Verdens ti vakreste golfbaner

Post by Jan E. Espelid »

Enig i at utsikten fra hull 9/10 på Cruden Bay mot slottsruinene (som var Bram Stokers inspirasjon for slottet til Dracula) er ubetalelig.

Når det gjelder Visby har jeg hørt så mye positivt at den banen definitivt bør stå på To do-listen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Verdens ti vakreste golfbaner

Post by kevin »

Området rundt hull 1,2 og 3 på Valdres Gk slår det aller meste i Norge, og mange utenfor Norge.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Verdens ti vakreste golfbaner

Post by stianm »

Har ikke spilt noen av banene på Migrantgolfer lista, men en bane jeg godt kunne sett i den rekka der er Garda Golf i Italia.

Banen ligger høyt og gir god utsikt til Gardasjøen og området rundt. Man går rundt i fabelaktig natur, vandrer på fairwayer som er lina opp av vinranker til de lokale vinprodusentene, på den andre siden finner man oliventrærne.

Har bare spilt der en gang, men av de banene jeg har spilt rundtomkring er dette så langt den ubestridt vakreste banen. Jeg skal iallefall tilbake! :)

http://gardagolf.it/ITA/home.asp
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Post Reply