NGF og kommunikasjon

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

NGF og kommunikasjon

Post by TomShanks »

Først Tage, Krog og Mikkelsen-sakene og nå dette - http://norskgolf.no/node/3134

Tydelig at kommunikasjon er et gjennomgående problem i store deler av NGF

Meninger?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: NGF og kommunikasjon

Post by kevin »

Titta faktisk selv på Oom i dag og stusset over listen. Forstod ikke da hva som gjorde at det allerede da var en rangering, men når jeg titta på spillerne så jeg at resultatene fra de 3 turneringene var det som tydeligvis var tellende.

Nå spiller ikke jeg på det nivået selv, men kan forstå spillerne som ikke har fått med seg dette. Å informere på FB og i et nyhetsbrev høres litt lettvint ut.

La spesielt merke til kommentaren
Han forteller at spillerne selv fysisk må krysse av at de tillater at NGF sender ut informasjon.
Litt motstridene i forhold til saken med sms informasjon som har vært omtalt tidligere.

De kunne jo delt ut informasjonen ifbm turneringene tidlig i fjor, evt hatt et litt info-møte. Det å endre på forutsetningene midt i sesongen må man jo skjønne kan skape støy, hvis man ikke gjør det på rett måte.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: NGF og kommunikasjon

Post by CharlieB »

NGF er ubeskrivelig klønete i noen sammenhenger. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, det burde ikke være sånn.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: NGF og kommunikasjon

Post by Golffreak »

NGF, sikkert 8 av 10 golfklubber og til og med enkelte golfbutikker er dårlige til å oppdatere nettsidene sine. Når NGF bruker Facebook og SMS istedet for websiden så vitner vel det om at for få (om noen) vet hvordan de faktisk skal legge ut informasjon her? Er jo bedre å legge ut en småsak eller to for mye, fremfor at det skal være statisk hele året. Amatørmessig...

Min teori er at flere organisasjoner etc begynner å bruke Facebook fordi de ansvarlige ikke vet hvordan de oppdaterer nettsidene. Det er altfor dårlig, det hadde iallefall aldri falt meg inn i å søke opp NGF på facebook selv om jeg hadde spilt Norgescup. Må da forvente at de informerer via offisielle kanaler, og ikke vi kanaler hvor man må registrere seg (FB, SMS nyhetsbrev etc).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: NGF og kommunikasjon

Post by CharlieB »

Vet ikke, om noen med ansvar for publisering i en organisasjon ikke vet hvordan verktøyene virker så er det ett kurs, en advarsel og så fyken. Det blir for amatør, at dybdeforståelsen kan mangle er i og for seg greit nok. Men det å pushe tekst og bilder ut på en webside skal være og ER rimelig enkelt med de fleste publiseringsløsninger i dag.

Det gjøres mye rart rundt facebook og andre sosiale medier som ikke har mål og mening. Mitt inntrykk er at det skyldes at man har en overdreven tro på å nå målgruppen der enklere og at det ikke ligger like mye plan og hensikt bak det. Skal en organisasjon ta i bruk sosiale medier så må det ligge en god del tankevirksomhet bak det, dummer du deg ut så har du en hat-gruppe mot deg før du får sagt kake. I tilfellet NGF så kan sosiale medier brukt fornuftig bidra til rekruttering og mer direkte kommunikasjon, men i forhold til elitespillere, satsingsgrupper ol. Så må det være greit å stille krav og peke til den offisielle kanalen ...
Post Reply