Golfsiden, en stor vits?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Golfsiden, en stor vits?

Post by Rotten »

Fore, folkens.
Jeg pleier å følge med på div. golffora, bla. Golfsiden og denne siden. Har ikke giddet å skrive så mye tidligere, men litt den siste tiden. Jeg lurer på om noen på dette forumet har noen erfaring med debattsiden på Golfsiden? Grunnen til at jeg spør er følgende, og unnskyld om dette er uhøflig:
Jeg har postet noen innlegg, delvis kritiske mhp. det som skrives på debattforumet og til redaktøren (AR). Alltid i en høflig tone, men har ment at det er enkelte der inne som trenger en viss korreksjon. Bla. synes enkelte av medlemmene, redaktøren inkludert, å overvurdere sine posisjoner og hvor sentrale de er i golf-norge. Gang på gang har innleggene blitt sensurert. Helt tydelig at disse meningene ikke er gangbar mynt der i gården.
På meg virker det som om hele siden består av den selvoppnevnte kjendisen og profeten AR og hans kamerater fra Bogstad GK. Når man ikke slipper til andre meninger (utenfra) for å korrigere sitt verdenssyn, kan man da stole på det som debattforumet representerer?

Takknemlig for synspunkter. Håper ikke dette er helt OB.
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsiden, en stor vits?

Post by furu »

Vi har vel egentlig en enighet/felles forståelse her inne om at vi ikke diskuterer den andre siden. Når det er sagt så går det helt greit så lenge vi holder oss saklige. Unngår personkarakteristikk som kan føles urettferdig og mobbende. Å stille spørsmål ved en stor nettsides objektivitet bør være helt greit, men saklighet er altså utrolig viktig.

Det er flere uker siden jeg besøkte den siden så jeg aner ikke hva som skjer der inne for tiden :) Kommer ikke til å sjekke heller.
Instagram @christianfuru
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsiden, en stor vits?

Post by stianm »

Golfsiden er en stor vits, og jeg tar meg selv i å le av den til stadighet. For øyeblikket er den store humortråden den som omhandler regelbrudd og Larvik TK :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsiden, en stor vits?

Post by furu »

Og velkommen til forumet Rotten :D Det glemte jeg helt.

Regelbrudd og Larvik. Høres ut som spennende saker :) Jeg klarer ikke å forstå hvordan folk klarer å holde på slik de gjør der borte. Det er bare merkelig.

At kommentarer og meninger som strider mot redaktørens egne blir sensurert er forøvrig standard.
Instagram @christianfuru
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golfsiden, en stor vits?

Post by Rotten »

Vet det er litt på kanten å diskutere dette. Er ikke ute etter å "ta" noen eller skrive nedsettende om andre personer. Hele mitt poeng er at Golfsiden gir utrykk for at den er en av de største i Norge i sitt slag, men om man følger med på forumet så fremstår meningene og de som skriver der som en meget smal gruppe. Får inntrykk av at alle kjenner alle.
Når meninger som ikke passer inn/er kritiske bare blir fjernet, så må man spille store spørsmålstegn med om det som kommer frem, essensen i forumet om du vil, er den hele og fulle sannheten.
Jeg tør påstå at "meningsuniverset" som kommer til uttrykk på Golfsiden er grovt avvikende fra mengden i golf-norge!
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Golfsiden, en stor vits?

Post by veggiss »

golfsiden er bloggen til AR, hverken mer eller mindre. han sensurerer det han ikke vil ha der, og skriver akkurat det som passer han og hans sponsorer. som en nyhetsside er den en vits, som en blogg er den helt grei.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Golfsiden, en stor vits?

Post by BomBom »

Golfsiden er som en elskerinne, morsom å ta en tur innom en gang iblant, men "hjemme" (les: Golfsnakk.no) er nå en gang best.. :)
Hadde vel blitt litt stutt med bare en forumside for oss golfere, så det er bra det finnes alternativer for de som evt. ikke skulle like seg her..
Det er stor aktivitet der, men ser ut som det er en mindre gruppe som frekventerer forumet ganske hyppig.
Hadde jeg lurt på noe seriøst vedr. golf eller utstyr, så hadde jeg nok postet mitt spørsmål her inne, og ikke på Golfsiden. Vi har jo Furu, vår egen utstyrs-ekspert.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Golfsiden, en stor vits?

Post by Hagen »

Har ikke sjekka golfsiden før denne tråden kom opp. Må si jeg fant stor glede i å lese redaktørens sak om herreslaget på Larvik, samt påfølgende diskusjon. Jeg har sett for meg at nettroll er guttunger som "diskuterer" Manu og Liverpool på DB.no, men det er tydligvis også golfinteresserte herremenn.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Golfsiden, en stor vits?

Post by Smilende Sam »

Synes veggiss oppsummerer godt. Larvik artikkelen viser ihvertfall at almene redaksjonelle prinsipper er forlatt. Tilsvarsrett gir han ikke til de han flår og benytter redaksjonell flate til helt private frustrasjoner. Larvik tråden viser en leserskare som dels dyrker Rampefjell som en kjendis som kan sette seg over reglene og dels er provokativt spissformulerte. Det skillet viser godt hvordan siden får lesere.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golfsiden, en stor vits?

Post by Rotten »

Apropos kjendis. Jeg betvilte at AR var kjendis, i så fall var han selvoppnevnt og ikke utenfor Bogstad-klikken. Poenget var at de kanskje burde lufte seg litt i andre miljøer også.
Tipper det gikk ca 10 sekunder før det ble sensurert bort. Synes i grunn det var litt vittig. Snakk om å være selvhøytidlig.
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsiden, en stor vits?

Post by stianm »

Det er ikkeno annet enn enn blogg nei, uavhengig av hva en av golfsidens "utsende" sier. Ler like godt av den hver gang :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
ZPaaMaken
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 06 Apr 2011, 11:44
Hcp: 8,7

Re: Golfsiden, en stor vits?

Post by ZPaaMaken »

Og nå er Ramnefjell i gang med en ny sak der han blander roller: En "nyhetssak" fra 22. mai om at boken Golfreglene i tekst og bilder selger "bra".

Det opplyses ikke hva "bra" er - det får så være. Det som er ille er at Ramnefjell IKKE opplyser at han selv står i bokens kolofon som en av oversetterne av boken.

Slikt går på en blogg. Men ikke om man hevder å tilhøre pressen.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Golfsiden, en stor vits?

Post by Birdieplayer »

Golfsiden er underholdning og debatt der man aldri vet hva som skjer, de fleste som er her inne har vel vært i tottene på AR i mer eller mindre seriøse saker. Og blitt her, men stukket tastaturet innom golfsiden innimellom. Golfdebatt i Norge er snevre saker.
Post Reply