Jern - billig og nytt eller bra og gammelt?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
kame
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 27 May 2012, 11:08

Jern - billig og nytt eller bra og gammelt?

Post by kame »

Jeg er en sylfersk golfer, men med inbitt tro på at det beste utstyret alltid hjelper på, og gikk på en liten eBay-smell ifjor.

Kjøpte et Ping-jernsett som fikk knallgode kritikker på nett, men som i ettertid viste seg å være god kritikk fra 2005!

Så - har utviklingen kommet så langt at det er bedre med et "ok" jernsett til en tusing eller to, eller skal jeg bare beholde køllene (som jeg ikke er helt godvenn med enda, må jeg innrømme) i en sesong til?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Jern - billig og nytt eller bra og gammelt?

Post by furu »

Hvilket sett har du kjøpt? G-serien? De gamle Ping settene er bra. Bytt grep hvis de er godt brukt.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
kame
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 27 May 2012, 11:08

Re: Jern - billig og nytt eller bra og gammelt?

Post by kame »

PING I3 O-SIZE RED DOT 4-PW,SW IRON SET LADIES (klippet fra eBay).

Har planer om å bytte grep nå, ja. Lokale klubben tar 150,- for bytte til Golfpride, og siden jeg ikke har handlet noe i den bittelille proshopen, så gir jeg dem det lille salget.

Her er link til reviewen jeg fant på nett. http://www.golfreview.com/cat/irons/pin ... 40crx.aspx

(Ser jo nå at noen av kommentarene er fra 2010, men jeg aner ikke når køllene er fra, er jo kjøpt brukt.)
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Jern - billig og nytt eller bra og gammelt?

Post by spiderboy »

Ping i3 er vel et trygt valg det. Det er gode køller. Det er nok ikke den nyeste teknologien lenger, men du har garantert et sett som er bedre enn Wilson-settene fra xxl eller et hvilket som helst olyo-sett.
Husk at "red dot" betyr at køllene har 0,75 grader flat lievinkel. For forklaring av hva lievinkel er og hva det betyr for deg se denne videoen med Maltby
Nå er 0.75 grader forholdsvis lite, så det er ingen katastrofe om du beholder dem slik. Er du kanskje litt ekstra kort er det sannsynligvis bare et pluss :)

Jeg går ut fra at du er kvinne, siden du har kjøpt lady-flex?
Ellers regner jeg med at proshopen din tar 150,- pr grep, ikke for hele settet. Dette er du antagelig klar over, men tenkte bare gjøre deg oppmerksom på det uansett.

Lykke til med golfen og velkommen til forumet
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
kame
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 27 May 2012, 11:08

Re: Jern - billig og nytt eller bra og gammelt?

Post by kame »

Takk for svar! Gutta på banen mente også at jernene er gulle gode, så jeg skal bytte grep (til 150,- pr stk, ja) på dem og bruke dem litt til. Hvis det blir skattepenger på meg til neste år, så kanskje jeg investerer i noe nytt, da.

Jeg er kvinne, og ca 170 høy. Iflg Pings online-test skulle jeg vel ha en farge over eller under rød, men pytt. Trodde fargen sto først og fremst for lengde, så takk for videolink.

Kommer akkurat fra banen, 9 hull og det gikk "sånn passe og litt opp og ned". Var ikke dårligere enn siste runde ifjor, så jeg får ta til takke med det. Jeg er enda dust på nærspill, og kan bare én ting med køllene, og det er å dra til, håpe jeg treffer og at den går noenlunde bent frem. ;)
Post Reply