"Stablefordhysteriet"

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: "Stablefordhysteriet"

Post by furu »

Jeg skal si noe nå som mange garantert er uenig i :) En av grunnene til at ikke flere spiller turneringer med slagspill er at miljøet rundt turneringene ikke er bra nok. Da snakker jeg først og fremst her i Bergen. Veldig mange av dem som bør spille mer slag for å komme ned i hcp og til et nytt nivå liker det ikke fordi de møter en del merkelige typer i disse turneringene. Det kan være vanskelig å slappe av og kun tenke på sitt eget spill når man går i gruppe med noen man ikke er komfortabel med. Jeg mener at det trengs en holdningsendring hos veldig mange golfere slik at man blir mer inkluderende også i de mer krevende turneringene. Ja, konkurranseinstinktet må fram men det er fremdeles mulig å være en ganske ok person :)
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: "Stablefordhysteriet"

Post by CharlieB »

Tror, (dessverre), det er mye rett i det du sier furu. Eneste løsning er flere turneringer med flere folk, lett å si, vanskelig å få til.

Det er også store lyspunkter - etableringen av Herregruppen på Fana og Medal turneringene de organiserer har introdusert flere for slag golf, (både netto og brutto). Herdla GK har hatt, (vet ikke om de har de enda, men tror det), VTG turneringer for "ferske" golfere, det samme jobbes det vel med andre steder. Inkludert Fana - selv om dette er stableford så venner det folk til å spille turnering.
Post Reply