Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by kevin »

Nordea Masters på Bro Hof slott GC denne uka

Image

Sveriges absolutt beste bane og en av Europas beste baner. Og Europas lengste når den settes opp på sitt lengste. Banen rapporteres å være ganske myk, men i superb stand og med lynraske greener. De vil helst at banen skal være litt tørrere og hardere, kanskje blir den det i løpet av uka.

Hull 17 og 18 er skikkelige publikumshull, med tribuner og perfekt utsikt til mye dramatikk. Satt der selv i fjor og vitnet all dramatikken. Mange folk samler seg rundt tee 1/green 9 også. Hull 15-16-17 er alle tøffe hull, spesielt hvis det blåser mye. Mens 18 er et ganske snillt avslutningshull, som oftest medvind. Men vannet lurer langs høyresiden og på innspillet

Image

Banepresentasjon


Flyover baneguidekan sees her

I fjor vant Alex Norèn etter å ha spilt drømmegolf i flere dager, satte også banerekord på 63 slag. Han vant med 7 slag foran R.Finch. Sistnevnte var forøvrig den eneste som gikk under par siste dagen, under svært krevende forhold. Bubba Watson som gikk i lederballen med Norèn siste dagen endte på 6.plass.

Video fra turneringen i fjor:


Thorp klarte cut i fjor etter en meget god 2.runde, men endte blandt de siste av de som klarte cut etter en dårlig helg. Tage misset cut i fjor. Knut Børsheim blir eneste norske i år, skal bli spennende å følge han. Sisterunden på Celtic Manor i helgen var meget bra og kanskje tegn på gryende form. Han rykket opp til 193.plassen på R2D etter å ha fått sin største sjekk sålangt i år. Har nå spilt 8 turneringer og behøver noen plasseringer litt lengre opp på resultatlista hvis han skal nærme seg topp-115.

Det er et meget bra startfelt. Men planen var at Rory McIlroy skulle være hovedattraksjonen, men han stiller ikke dessverre. Etter at han skiftet agent ble turneringsoppsettet hans endret og dermed droppet han denne turneringen. Darren Clarke skulle også spille men er skadet. Men han er nok ikke noe stort savn, har hatt en elendig sesong.
Største stjernen er helt klart Lee Westwood, verdenstreeren. Også stort at Sergio Garcia er med. Ross Fisher som jaget teten sist helg er med. Molinari brødrene, Norèn, Hanson, Olesen, Blixt(som har hatt en kanonsesong på PGA tour) og forrige ukes vinner Jaidee er noen av de man bør nevne. Det finnes også mange spennende unge svenske spillere i feltet. Amatøren Robert Karlsson som spilte så bra i fjor, Jens Dantorp, Joakim Lagergreen og Jeff Karlsson som proff debuterer. Kristoffer Broberg vant kvalet i år også, med en 62 runde(banerekord) på Castle course på Bro Hof. Kanskje kan han vise seg fram på Stadium course også

Publikumsballen de to første rundene er nok Westwood, Norèn og Hanson. Børsheim går ut kl.09:20 onsdag, med Grillo og Ferrie

Turneringen sendes IKKE på Viasat golf, men på SVT.
Tirsdag kveld er det magasin på SVT2 kl.2215.
Onsdag er første turneringsdag og SVT1 sender kl.14-18. Og oppsummering på samme kanal kl.2245.
Torsdag på SVT1 kl.14-18, og oppsummering kl.23
Fredag på SVT1 kl.1330-1715, og 2240
Lørdag på SVT1 kl.1330-1715 og 2335.

De siste årene har området opplevd mye regn fram til turneringen og minst 1 av dagene har det regnet fryktelig. I fjor var det første dagen mens de neste var varme og fine. Men siste dagen blåste det stiv kuling og vel så det. Været for denne uka ser lovende ut. Det har regnet endel i det siste men det skal nå være greie temperaturer og lite regn. Nesten ingen vind heller er meldt, ennå.

Vet at Par72.no sin "utsendte reporter" skal dit, får håpe han kan bidra med litt inside underveis og sikkert fine artikler.

I fjor var det rundt 58 000 tilskuere fordelt på de 4 dagene, håper og tror på minst like mange i år. Turneringen går jo fra onsdag og mange er spent på det. Men det ble blant annet gjort for de som skal til US Open, da får de en ekstra dag til reise/forberedelser.
Last edited by kevin on 05 Jun 2012, 19:40, edited 1 time in total.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by veggiss »

Kan admin snart innføre en "karma" funksjon på forumet? Kevin fortjener hyllest!!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by kevin »

TD Mikael Eriksson sier at greenene er de beste han har sett, og han har sett endel som TD på europatouren :D

Les intervjuet på golf.se
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by Kaffekannen »

ikke utsendt. Utskremt er det rette ordet :). Enig med Veggiss. Introene til Kevin står det respekt av. Jeg reiser bortover torsdagen og får med meg slutten på torsdagens runde og hele fredag og lørdag. Satser på å oppdatere på par72 ganske så hyppig. Klarer Knut cut så følger jeg ham. Hvis ikke dilter jeg vel etter Lee eller Sergio :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by furu »

Kevin gjør en grei jobb.

Det er laget egen app til Nordea Masters. Kommer til både Android og iPhone og er gratis. Teetimes, leaderboard, kart med oversikt over tribuner, nyheter +++.
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by sirandrew214 »

furu wrote:Kevin gjør en grei jobb..
Det var da måte på overstadig berømmelse...

Kevin gjør en strålende jobb, og jeg er glad vi har noen som er så interessert og skriver så bra introer!! :)
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by GunnarBull »

Jeg blir også veldig ydmyk av introene til Kevin. Jævlig irriterende at Viasat ikke har SVT!
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by kevin »

Det sendes også på SVT play, men da må man nok ha svensk IP adresse pga rettighetsgreier. Evt kommer det nok sikkert flere streams tilgjengelig...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by furu »

sirandrew214 wrote:
furu wrote:Kevin gjør en grei jobb..
Det var da måte på overstadig berømmelse...

Kevin gjør en strålende jobb, og jeg er glad vi har noen som er så interessert og skriver så bra introer!! :)
Han har gått fra "ok" til "grei". Fortsetter han slik så drar jeg snart fram en "ganske bra".
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by CharlieB »

furu wrote: Han har gått fra "ok" til "grei". Fortsetter han slik så drar jeg snart fram en "ganske bra".
Bare fordi.. hvor hører "brukbar" og "respektabel" hjemme på skalaen? :P
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by furu »

Kevin vet hva han må jobbe med.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by kevin »

20min til de første går ut. Ser ut som været er greit på morgenen

Image Image
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by sirandrew214 »

For et anlegg! Husker når jeg spilte der at jeg fikk små-sjokk når jeg kom på treningsgreenen, og det var 12 på stimpen... Tror ikke jeg fant et gress-strå på hele anlegget som lå feil vei. :O
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by kevin »

Av en eller annen merkelig grunn så annonserer Viasat at de sender fra turneringen allikevel, men på Viasat sport !

Sendetider på Viasat Sport:

Onsdag 6. juni og torsdag 7. juni klokken 14.30-18.30.

Fredag 8. juni og lørdag 9. juni klokken 13.30-17.30.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by CharlieB »

Det var merkelig .. jeg abbonerer på viasat golf, ikke sport siden det er golf jeg er interessert i. De burde i det minste sende det i parallel
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by furu »

Den ene gangen i året jeg er glad for å ha SVT :)
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by CharlieB »

furu wrote:Den ene gangen i året jeg er glad for å ha SVT :)
Sant nok, men kroppen er på jobb så da hjelper det ikke med hverken svt eller viasat.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by furu »

De har fått rettigheter på Viaplay.

Nydelig med HD golf på SVT HD :D Helt utrolig at de hos Viasat faktisk har tilgang til HD golf men velger å ikke vise det på Viasat Golf.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by kevin »

cut-grensa er foreløpig på par og havner vel rundt der, +/-1 slag. Det betyr at Børsheim må gå på minst -3/-4 i morra. Det er ikke helt umulig men han må virkelig spille bra
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nordea Masters 2012 - Bro Hof

Post by kevin »

Kanonrunde på Børsheim som nettopp er ferdig på -5 for dagen, og med birdie på siste karret han seg akkurat innenfor cut-grensa :D
Post Reply