Ping S59 jern

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Dharvey
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 17 Jul 2012, 12:27

Ping S59 jern

Post by Dharvey »

Hei
Akkurat startet å spille golf og trenger å kjøpe utstyr. Har kommet over noen Ping S59 jern som jeg vurderer å kjøpe, men finner noen anmeldelser på nettet om at de kan
være ganske vanskelig å spille med for en nybegynner. Kommer ikke til å spille veldig mye men gå noen runder i ny og ne og trene endel på driving rangen. Noen som har noen erfaringer med disse eller kan gi noen råd?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ping S59 jern

Post by furu »

Hei og velkommen til forumet :D

Ja, de kan definitivt være vanskelig for en nybegynner. Umulige - nei. Vanskelige - ja. Veldig vanskelige - for noen ja.

Det er veldig gode jern. Hvis du har tålmodighet og lærer deg å beherske dem så er det supert.
Instagram @christianfuru
Dharvey
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 17 Jul 2012, 12:27

Re: Ping S59 jern

Post by Dharvey »

Hei takk for det!
Takk for tilbakemelding, furu. Må si det frister litt siden det virker som en bra pris også...Jeg får med andre ord golfkøller jeg kan utvikle meg med da...
Så får vi se hvordan det går på driving rangen...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ping S59 jern

Post by furu »

Hvis du har mulighet til det så tester du dem litt først, men ikke legg for mye i det siden du sikkert trenger litt trening for å føle at du behersker dem. Tenk litt på skaftflex også. Er det stiff eller regular?

Brukte, gode køller er ofte veldig bra å kjøpe i forhold til billige sett. For å gjøre dem "nye" kan du skifte grep. De blir ofte slitt og glatte og det er koster ikke nødvendigvis så mye å skifte og du kan gjøre det selv.
Instagram @christianfuru
Dharvey
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 17 Jul 2012, 12:27

Re: Ping S59 jern

Post by Dharvey »

Regular skaft, Aldila 75-R 350 med nye grep. De ser veldig bra ut!
Får med Ping G5 3+5+7 woods også. Frister mye mer enn et billigsett fra XXL!
Takk for hjelpen!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ping S59 jern

Post by furu »

Kjør på men som sagt - vær innstilt på at det kan bli litt mer smertefullt enn å kjøpe langt mer tilgivende køller :D Er du tålmodig blir du sikkert belønnet.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Ping S59 jern

Post by Friedman »

Har du sett på i-serien til PING? Dersom du ikke skal trene og spille mye ville jeg gått for feks. i15, eventuelt i20 hvis du har mye penger.

Jeg har prøvd s56, altså den nyere utgaven i s-serien til PING. Jeg vil si at de er noe mer lettspilte enn rene bladkøller som feks. Titleists MB-serie, men de er likevel en players club. Altså ikke en typisk nybegynner-kølle. I tillegg er nok s59 mindre lettspilte enn s56 som er en nyere modell.

Når det er sagt, s59 bør ikke koste spesielt mye i dag mtp. at de er relativt gamle, så i verste fall beholder du G5-woodene og kjøper mer lettspilte jern dersom du ikke beherkser s59'ene.
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ping S59 jern

Post by furu »

Det var jo dette at han fikk en veldig bra deal på disse. Hvis ikke så er både i og G alternativ ja. Alltid litt lurt å sjekke finn.no og vårt bruktforum før man hopper på det første tilbudet.
Instagram @christianfuru
Dharvey
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 17 Jul 2012, 12:27

Re: Ping S59 jern

Post by Dharvey »

For noen nydelige jern... Slo til på tilbudet og tok de med på rangen i går! Ser absolutt at det må endel trening til, men for en nydelig følelse jeg fikk med S59'ene!!
Woodsene var også flotte!! Opptur!!
Takk for tips og råd!
Post Reply