Skifte ut vr pro driver?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Skifte ut vr pro driver?

Post by jex »

Hei! Jeg tenkte jeg skulle prøve lykken med å spørre her:) Jeg har hatt vr pro driveren i to sesonger. Har vært veldig glad i den driveren. Har begynt å sikle en del på den nye covert driveren og lest på div. forum at folk har skiftet ut stock skaftet på vrs driveren og mener den er bedre. Hører også at vr pro ltd skal være bedre på lengde mm. Har lyst på ny driver neste sesong og lurte på om noen har noen synspunkter på hva som er aktuelt å gå for. Er Nike fan og kommer nok ikke til å kjøpe noe annet enn det.
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skifte ut vr pro driver?

Post by furu »

VRS fikk en del skryt fra dem som skiftet skaft. Det stemmer. Hodet er bra, men standardskaftet er ikke helt på topp.

VR LE er et røverkjøp nå for tiden. Ekstreme priser.

Når det gjelder Covert så er proffenes bruk av en driver selvsagt ikke noe vi skal måle oss etter men det sier mye om kvaliteten på en ny kølle. Veldig mange har puttet den i bagen. Pro versjonen blir sikkert veldig populær også blant amatører. Er rett og slett umulig å si noe om hvor god den er. Må bare vente.

Hvis du vil ha det siste nye og hotteste med justering så venter du på Covert. Vil du ha en herlig driver av mer tradisjonell type så kjøp VR LE. Har du et favorittskaft liggende så kan VRS være et alternativ, men jeg ville gått for de to andre. VR LE er strengt tatt så billig nå at du kan kjøpe den nå og Covert når den kommer :)
Instagram @christianfuru
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Skifte ut vr pro driver?

Post by jex »

Takk for tipset furu :) Tror nok at jeg uansett kommer til å vente til februar og teste covert før jeg evt. bestemmer meg. Får jo ikke spilt noe særlig på vinteren uansett. Syntes vr le er strøken, men usikker på om det blir veldig annerledes enn vr proen min. Hvertfall i forhold til lengde, men har ikke testa den før..
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skifte ut vr pro driver?

Post by furu »

Kommer jo veldig an på hvordan skaftet passer for deg. LE har vel Ahina som skal være ganske bra skaft. Er faktisk usikker på om det er made for eller ekte vare.

Covert kommer med Kuro Kage, 50 gram i 460cc driveren og 60 i Pro. De burde tatt det litt lenger med Pro. Gått for enda bedre skaft. Se på Callaway som kjører to skaftvalg med ekte vare (Aldila Trinity og Matrix Black Tie).
Instagram @christianfuru
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Skifte ut vr pro driver?

Post by jex »

Jeg har egentlig null peiling på skaft. Har hvertfall project x på vr proen, men vel made for som du kaller det tror jeg. Hadde hvertfall 2500 i spinn på customfit så han proen mente at jeg ikke trengte å endre skaft på min driver? Men som sagt null peiling på skaft. Kjøpte project x 5.5 på vrs forged køllene mine. Funker hvertfall bra :)
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Skifte ut vr pro driver?

Post by furu »

VR Pro med PX skaftet er en veldig bra kombinasjon :) Har spilt en god del med akkurat dette.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Skifte ut vr pro driver?

Post by jex »

men jeg håper at en annen driver med ett annet skaft skal være en enda bedre kombinasjon :)
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
Post Reply