Viasat golf HD på GET

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Viasat golf HD på GET

Post by Rotten »

Snakket med en i GET her om dagen, under dekning av at han skulle høre om vi var fornøyde med abonnementet forsøkte han å prakke på oss noen ekstra tjenester. Jeg sa som sant var, at om han virkelig vil gjøre noe nyttig, så bør han skaffe oss Viasat Golf HD asap.
Han sa da følgende: "Jeg ser her at det planlegges ila. ca 1 mnd."
ENDELIG!!
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Viasat golf HD på GET

Post by yuran »

GET er i ferd med å stramme seg kraftig opp på HD-siden, og det er også på tide. Gode nyheter må jeg si, da vurderer jeg nok abonnement etter hvert selv.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat golf HD på GET

Post by Golffreak »

Dette skulle jeg gjerne sett skriftlig før jeg tror det.... Har sendt en mail til dem og gjort dem oppmerksom på villende markedsføring. har ikke fått svar forøvrig og dette er sendt for flere uker siden. Fikk en hel bunke skrytebrosjyrer i posten, hvor det i brevet står "HD-boksene vil nå automatisk vise HD-kvalitet der dette er tilgjengelig". Vel Viasat Golf er tilgjengelig i HD (riktignok ikke en del av kanallista til Get idag), men de har utelukket Viasat HD-kanalene på de som "automatisk viser HD-kvalitet".. Er jo jaggu på tide at NRK på kanalplass 1 viser HD, men da må de jo gå over til HD på alle kanalene som sender i HD! Dette lukter en eller annen krangel mellom Get og Viasat om penger, eller at Get kvier seg for å bruke ekstra båndbredde på tross av at Viasat Golf tross alt er den dyreste kanalen du kan abonnere på.. De skal vise HD på kanalene i grunnpakka, mens kanaler i premiumpakkene skal sendes i SD! Forstå det den som kan, er jo ikke akkurat fristende å kjøpe ekstra (dyre) kanaler når man ikke får kvaliteten man strengt talt skal ha.

Fra å være ganske så fornøyd med Get tidligere, når HD-PVRen lå et lite hestehode foran konkurrentene og tilbudet ellers var ganske bra, så er inntrykket nå rævva.

Hadde ikke stolt på hva en på kundeservice sier. "Tror det ikke før jeg får se det" ... :x
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Viasat golf HD på GET

Post by Rotten »

Jeg tror det heller ikke før det er på plass, men er jaggu villig til å håpe. Eneste positive ang Viasat Golf HD fra den kanten jeg har hørt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat golf HD på GET

Post by Golffreak »

Fikk denne e-posten fra Get for noen uker siden:
Viser til mottatt e-post.

Vi har mottatt flere forespørsler om å få Viasat Golf i HD-kvalitet. Get
har for øyeblikket ingen avtale med Vissat om å sende Visat Golf i HD.
Siden det er mange som ønsker seg dette, er dette meldt videre.

Alle kanaler som sendes i HD-kvalitet i vårt nett er nå tilgjengelig i HD
på sin vanlige kanalplass i kanallisten.
I all kommunikasjon rundt det "frie" kanalvalget, og alle "ekstratilbud" jeg fikk når jeg gikk inn på Get sine sider for å velge kanaler, så var det kun C More, C More og C More.... Tydelig hvem de har giftet seg med. Virker som de ikke tilbyr HD på Viasat sine kanaler pga avtaler med C More, ser ingen annen grunn iallefall. Jeg er så drita lei begrensninger i TV-tilbudet pga småbarns-krangel imellom innholdsleverandørene og distributørene. Er en pissekonkurranse som ikke jeg gidder å forholde meg til, og hadde det ikke vært så jævlig mye jobb så hadde jeg pushet på for at det lille borettslaget vårt skulle bli eget antennelag. Er med i styret og vi skal bestemme oss for ny avtale på TV og internett, og jeg er ikke spesielt positiv til å fortsette med Get for å si det slik..

Det frekkeste er jo at de tar samme pris som alle andre distributører, som da sender i HD mens Get sender i SD..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Viasat golf HD på GET

Post by yuran »

Ræva og oppskrytt bredbånd har de også.

Enig i at det nye tv-tilbudet ikke var noe særlig og reagerte selv på C More-krampetrekningene. Tror de går på ræva etter hvert, C More altså. Ble revet med litt av hypen fra GET dessverre, men er tilbake til normal igjen nå :)
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat golf HD på GET

Post by Golffreak »

yuran wrote:Ræva og oppskrytt bredbånd har de også.

Enig i at det nye tv-tilbudet ikke var noe særlig og reagerte selv på C More-krampetrekningene. Tror de går på ræva etter hvert, C More altså. Ble revet med litt av hypen fra GET dessverre, men er tilbake til normal igjen nå :)
Har du kjørt en ping-test (fartstest) på bredbåndet ditt? Jeg har Nextgentel ADSL idag, så litt nysgjerrig på hvorvidt GET leverer noe nærmere hva de selger enn ADSL leverandørene..

Ja, var jo greit å kunne velge litt kanaler selv men de siste 10-20 kanalene er liksom ikke de jeg ser på uansett.. For de som har premium kanalpakker (Viasat eller C More) så er det jo MYE viktigere at dette faktisk sendes i HD!! Jeg driter i om jeg kan velge Silver HD istedetfor TNT for å si det slik...

Har heller ikke lyst til å fortsette med Get, da de bruker coax-nettet inn til bygget og har asymmetrisk bredbånd. Det er ikke fiber, selv om de markedsfører at de har "hybrid fiber bredbånd"! De kan egentlig kysse meg et visst sted..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Viasat golf HD på GET

Post by yuran »

http://www.speedtest.net/my-result/2815680150

Skulle vært 70/5. Men opplever at de leverer greit og sjeldent det er nede. Hadde tidligere 10/10 fra Bredbåndsservice (gamle Bredbåndsbolaget) på annen adresse og det var full fiber - klasseforskjell på mulighetene og hvordan det var å spille på mm.

Jeg synes Norge ligger etter på bredbåndssiden og når det kommer til TV. Alt burde jo vært HD innen nå. Ser fram til den nye boksen de lanserer da, blir kjekt med flere tunere.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Viasat golf HD på GET

Post by Rotten »

Skulle sjekke på hjemmesiden til GET hvordan det lå an med Viasat golf, rimelig utdatert vil jeg si:
"Her følger du verdenseliten i de store turneringene PGA- og Europa-touren. Kanalen følger også damenes LPGA-tour med Tutta i spissen - over 1400 timer direktesendt golf i verdensklasse! I tillegg kan du følge Henrik Bjørnstads comeback i PGA-touren."
Ja, ja...hva er vel noen år fra eller til blant venner....
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Post Reply