Stakkars GolfBox

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Stakkars GolfBox

Post by Jan E. Espelid »

GolfBox har en egen evne til å gjøre livet vanskelig for seg selv. Og nå får de golfforbundet på nakken igjen for å lansere en app de ikke hadde lov til å lansere før de hadde rettet feilene.

Er det synd på danskene? Les saken her: http://www.golferen.no/wip4/golfforbund ... id=2146474
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Stakkars GolfBox

Post by GunnarBull »

Har aldri vært noe spesielt fan av Golfbox, så jeg synes ikke synd på dem. En av feilene var ihvertfall at det var mulig å booke lenger frem enn man hadde rettigheter til. Ikke bra.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Stakkars GolfBox

Post by kevin »

NGF gikk hardt ut mot Golfbox, men nå har pipa fått en annen låt. Er vel mye som tyder på at begge har vært sørgelig dårlig på kommunikasjon. I tillegg til at Golfbox har levert en app som ikke holder helt mål.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Stakkars GolfBox

Post by CharlieB »

Er ikke så veldig overrasket, egentlig. Å holde god kommunikasjon, oversikt og styring over ett software prosjekt er i beste fall ekstremt krevende. At golfforbundet har folk som virkelig har god kompetanse på det, det tviler jeg på. Det er tross alt ikke det som er primæroppgaven.

Kommunikasjonen mellom golfbox og NGF har ikke vært god nok. Dvs at det har kanskje ikke vært stilt mange nok "hvorfor det?" Spørsmål. Samtidig så har man kanskje ikke tenkt nøye nok over hva som faktisk blir sagt.

Det vil for eksempel ikke overraske meg om det har vært ett ønske fra Golfbox å få en tidlig release på en plattform (iPhone), for å kunne få feedback på hvordan brukergrensesnittet funker etc. Da vil man droppe testing på de andre plattformene, fordi man forventer å gjøre endringer og det er bare staten som betaler for å gjøre samme jobb mer enn en gang.

For the record, dette er bare spekulasjon fra min side. Jeg har ingenting med NGF eller golfbox å gjøre.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Post Reply