Å komme seg til Bjaavann

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Å komme seg til Bjaavann

Post by Hagean »

Heisann.

Har flyttet til Kristiansand nå nylig og har selvfølgelig planer om å ta turen til vakre Bjaavann Gk.

Spørsmålet er hvordan jeg kommer meg dit uten bil? Bor i sentrum. Noen som vet om noen ruter? Antar at jeg også får leid plass til baggen der?

På forhånd takk. :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Å komme seg til Bjaavann

Post by kevin »

Lite tips å få. Sjekk med klubben, evt send PM til "eivaan". Tror han er medlem der
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Å komme seg til Bjaavann

Post by eivaan »

Hagean wrote:Heisann.

Har flyttet til Kristiansand nå nylig og har selvfølgelig planer om å ta turen til vakre Bjaavann Gk.

Spørsmålet er hvordan jeg kommer meg dit uten bil? Bor i sentrum. Noen som vet om noen ruter? Antar at jeg også får leid plass til baggen der?

På forhånd takk. :D
Går vel en buss til Justvik/Ålefjær uten at jeg er helt sikker, fra Ålefjær er d gangavstand. Men banen ligger litt "out of bounds" fra Kr.Sand.. :)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Å komme seg til Bjaavann

Post by eivaan »

eivaan wrote:
Hagean wrote:Heisann.

Har flyttet til Kristiansand nå nylig og har selvfølgelig planer om å ta turen til vakre Bjaavann Gk.

Spørsmålet er hvordan jeg kommer meg dit uten bil? Bor i sentrum. Noen som vet om noen ruter? Antar at jeg også får leid plass til baggen der?

På forhånd takk. :D
Går vel en buss til Justvik/Ålefjær uten at jeg er helt sikker, fra Ålefjær er d gangavstand. Men banen ligger litt "out of bounds" fra Kr.Sand.. :)
Ingen problem med å leie kølleskap :)
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Å komme seg til Bjaavann

Post by Hagean »

Takker for svar. :D

Ja, ikke sant. Er litt trælsomt å dra baggen gjennom byen hver gang man skal bevege seg oppover. ;) Men skal sjekke ut den bussen! Kanskje golffremtiden ikke ser så mørk ut likevel. :D
maaags
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 13 Aug 2013, 22:54

Re: Å komme seg til Bjaavann

Post by maaags »

Du kan jo vurdere Kristiansand Golfklubb også. Såppas nærme sentrum at det går an å sykle hvis du er litt sprek ;) Går også buss fra sentrum hver halvtime fra morgen til kvelds. (Henrik Werglandsgate, buss 17 og 18).
Bussen kjører også innom UIA hvis du er student. Stoppet man går av på heter "Golfbanen" og ligger naturlig nok rett ved siden av banen :)

Banen har 9 hull, også bygger de en 6 hulls "Pay and Play" som etter planen skal være ferdig neste år.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Å komme seg til Bjaavann

Post by Golffreak »

Hva med å kjøpe en brukt og billig moped/scooter evt? Koster vel relativt lite i årsavgift, forsikring og verditap.

Bil er egentlig et must for golfing, men med leie av skap så vil jo scooter fungere bra. Da kan du jo komme deg litt rundt ellers også, du kan jo spare litt på busskort og taxi-kjøring..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Å komme seg til Bjaavann

Post by heikkih »

Forøvrig har Kristiansand også fått bilkollektiv nå. Fungerte lenge bra for meg både i Trondheim og Oslo, fram til jeg overtalte fruen til at behovet (les: golf) var ofte nok til at det var praktisk med egen bil ;)
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Å komme seg til Bjaavann

Post by Hagean »

Fikk spilt en runde her i går! For å få det unna med en gang; aldri, aldri, ALDRI ta kollektivtransport til Bjaavann! :-) Uansett, det er en utrolig fin bane dere har her! Fin mottakelse, trolig det peneste klubbhuset jeg har vært i her til lands, samt spennende og varierende hull. Fin avslutning på banen også. Hull 17, som jeg også antar er signaturhullet(?) var et artig par 3 det var spesielt kjekt å ha en greengaffel i lomma på. :-) Siste hullet var favoritten, hvertfall i går. Kan se for meg at dette er et veldig elsk/hat hull etter dagsformen da det tvinger deg til å slå feilfritt de første to/tre slagene (spørs om man kommer over bekken på andre slag). Kan se for meg at slicere kan slite litt ekstra her. :D Skal tilbake igjen til helga og ser frem til det! :D

Edit: Har bare et spørsmål forhold til oppmerkingen på banen. Er avstandsmålene frem til senter eller front av green?
Post Reply